Parijs met kinderen

07-12-2008 09:56 71 berichten
Dag allemaal,



wij gaan rond oud en nieuw een week in een appartement in Parijs zitten, met onze kinderen van 4 en 6. Zelf zijn we er al heel vaak geweest, maar de kinderen nog nooit. Nu gaan we natuurlijk naar de eifeltoren met ze, en het Louvre, maar heeft iemand ook nog wat 'onbekende' goede tips?

En een bijzonder aan te raden restaurant ofzo, wat een bijzondere herinnering op kan leveren?

En weet iemand ook een mooie speelgoedwinkel (ze hebben hard gespaard om in Parijs iets speciaals te kopen)



Kortom, tips welkom!



ps Disneyland is geen optie, vinden wij vreselijk. Toen de reclame op tv was heb ik gelogen dat dat een héél ander parijs was, heel ver weg :-)
Eiffel
Alle reacties Link kopieren
Ik snap best dat je kinderen wat cultuur bij wilt brengen maar met kinderen van 4 en 6 naar het Louvre gaan lijkt me voor hun niet echt heel leuk.
Stressed is just desserts spelled backwards
Speelgoed http://www.aunainbleu.com/index.html
Ik Les Halles heb je een te gekke speeltuin waar ik graag even pauzeerde tijdens de educatieve trips met mijn vader.



Ik ben vanaf mijn vierde ongeveer 7 keer per jaar naar Parijs geweest met mijn vader die daar vaak fotografeerde. Ik heb me er nooit verveeld. Al die mooie gebouwen en monumenten, er is zoveel te zien als kind zijnde. Op mijn zesde wist ik al perfect hoe het metrosysteem werkte. Ik heb Parijs altijd fantastisch gevonden ook als kind. Het leukste vond ik nog alle draaimolens waar ik in mocht. Even de duiven voeren of gewoon op een bankje in het park hangen. Crepes eten, de speelgoedafdeling in warenhuis Samaritaine... de beelden van Rodin in het Musée de Orsay. Als ik maar iets te zien had!



Maar goed, dit is natuurlijk al ruim 25 jaar geleden en misschien moeten kinderen nu wat meer ge-entertained worden.
Oh wat een mooie site, goede tip, dank je wel Star.



Kinderen vinden het Louvre denk ik prachtig hoor! Is toch ook mooi, kasteelachtig, allemaal bijzondere dingen te zien...

Wij gaan heel veel naar museua en ze vinden het altijd erg leuk. Betrekken ze er heel erg bij, in elke zaal het mooiste ding kiezen, zoek alle dieren op het schilderij, etcetera. Lekker wat drinken, en aan het eind altijd een ansichtkaart uitzoeken van wat je het mooiste van álles vond.



Zoon vindt Egypte ook heel mooi en het Louvre heeft daat een uitgebreide afdeling van. Kun je lekker geheimzinnig brengen.



Gaan geen hele dag maar een paar uur is zeker leuk!
Inderdaad Nastik, het wandelen, alle indrukken, is waarschijnlijk al mooi genoeg!

Heb al verteld over stokbrood, croissants en crepes dus qua eten verheugen ze zich al erg :-)

De Metro is idd ook een belevenis op zich.
Trappen van de Sacre Coeur ook altijd leuk.
Alle reacties Link kopieren
En de mooie draaimolen bij de Sacre Coeur?
Alle reacties Link kopieren
Er is 1 metrolijn die is onbemand, en als je daar voorin staat, zie je hem door de gangen en bovenlangs rijden.

Ik weet niet precies welk nummer dat is. Maar dat weten ze daar vast wel!
Alle reacties Link kopieren
De kanonnen bij Les Invalides?
Alle reacties Link kopieren
Niet naar Disneyland? Zelfs de grootste cynicus komt daar vaak nog vandaan met een glimlach... Je kan het opgelegd vinden of niet, maar feit blijft dat de parken gewoon erg leuk zijn voor kinderen. Ik zou als ik toch in de buurt was mijn eigen scrupules voor een dag opzij zetten en toch erheen gaan als verrassing. Dan kan je de overige dagen gewoon lekker Parijs in. (Wat echt een mooie stad is, dus ik snap je verder wel.)



Mooie speelgoedwinkel... De Disneystore op Champs Elysées?
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan in de meivakantie een paar dagen met de kinderen (5 en 7) naar Parijs en willen met de caravan kamperen op een camping in of nabij Parijs. Heeft iemand daar tips voor?

Wij zijn zelf ook al heel vaak in Parijs geweest en nu willen de kinderen mee om de Eiffeltoren te zien onder meer.

Is het huren van een appartement duur?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zelf een keer op Le Chene Gris gestaan. Vanaf daar is het een half uur naar Disneyland en nog wat langer naar Parijs (een uur treinen naar Hausmann-St. Lazaire, midden in Parijs). Ik vond het persoonlijk niet echt geweldig daar. Voor de hele camping waren er vier toiletten, twee douches en vier wastafels per geslacht. Het was de hele week slecht weer, daardoor was er weinig te beleven.



Er schijnt nog een camping te zitten aan de andere kant van Parijs, die wat dichter bij de stad zelf is. Volgens mij gaan er een aantal bekende organisaties ook heen (Vacansoleil, Eurocamp).
Alle reacties Link kopieren
Ja, in het bois du boulogne schijnt er een te zijn. Iemand daar geweest?
Alle reacties Link kopieren
Eerst de lKokkenluider van de Notre Dame kijken ( Disney ) en dan ernaar toe gaan .

Tourmontparnasse ( spel ik het goed ) met alle schilders ; ook leuk .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:NoaLuna schreef op 07 december 2008 @ 10:33:

Ja, in het bois du boulogne schijnt er een te zijn. Iemand daar geweest?1000 jaar geleden ............
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Als volwassene zou ik zeker de Amélie route lopen door Montmartre. Alleen daar hebben je kinderen nog niks aan... Alhoewel Montmartre sowieso wel leuk is om heen te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Die onbemande metrolijn is errug leuk! Het is lijn 14, en de truc is dat je moet zorgen dat je helemaal voorin staat. Het is net een kermisatrractie! Verder vonden mijn kinderen (toen 5 en 7) de "Grande galerie de l'evolution" heel erg leuk, een museum over de evolutie in een prachtig 19e eeuws gebouw, helemaal vol met skeletten en opgezette dieren en zo.



Wij hadden toen een speciaal reisgidsje mee, kidskompas Parijs. Daar staat heel veel in, onder andere die metrolijn, maar ook allerlei leuke museau, restaurantjes en andere nuttige tips voor Parijs met kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Als je met je kinderen naar Parijs wilt, zou ik je Novotel Gare de Lyon aanraden. Dit hotel is an sich niet bijzonder, het heeft niet die typisch "hotelletje in Parijs"sfeer (maar dus wel betere bedden), maar het heeft zeker een aantal pluspunten. Het hotel ligt naast het station, waar je ook de metro kunt pakken, het hotel heeft een parkeergarage, bij Novotel in Frankrijk mag je twee kinderen gratis op je kamer erbij hebben, er is een giga-ontbijtbuffet (vinden mijn jongens het leukste wat er is) én er is een binnenzwembad bij, zodat je na een dag van sjouwen en rondkijken lekker even kunt poedelen.
Alle reacties Link kopieren
@bgb de Tour Monparnasse is een hoog kantoorgebouw met uitzicht-dek bovenop op de linkeroever, ik denk dat jij Place du Tertre bedoeld, het pleintje met de schilders vlak achter de Sacre Coeur op la Butte de Montmartre.
Wauw, wat een goede tips allemaal, bedankt zeg!



Ring, Disneyland zal ik me waarschijnlijk wel eens overheen zetten, ( heb de efteling ook overleefd, een glimlach kan ik helaas niet noemen haha) maar kinderen van vier en zes vind ik gewoon heel klein.. ze zijn ook echt klein, 1.20 is de oudste, Ze kunnen bijna nergens in denk ik zo.. is vast meer iets voor kinderen van 8-12. En voor óns hoeft het niet, dus ja... zonde van het geld dan. Parijs is al genoeg ervaring op zich.



Iemand vroeg naar de kosten voor een appartement, wij betalen voor een app. met twee slaapkamers, woonkeuken en woonkamer alles incluis 500 euro voor een week. Het is in Montparnasse.

Vind het zelf niet duur, vergeleken met wat ik allemaal gezien heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:sassafras schreef op 07 december 2008 @ 10:50:

@bgb de Tour Monparnasse is een hoog kantoorgebouw met uitzicht-dek bovenop op de linkeroever, ik denk dat jij Place du Tertre bedoeld, het pleintje met de schilders vlak achter de Sacre Coeur op la Butte de Montmartre.Oja , klopt .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 07 december 2008 @ 09:58:

Ik snap best dat je kinderen wat cultuur bij wilt brengen maar met kinderen van 4 en 6 naar het Louvre gaan lijkt me voor hun niet echt heel leuk.



jawel hoor! het is juist heel goed om al jong af en toe naar een museum te gaan, maar het hangt ervan af hoe. urenlang zalen met schilderijen doorneuzen, nee.



maar zalen met bijv, antieke interieurs, harnassen of iets dergelijks, voor max 2 uurtjes, dat vinden ze hartstikke leuk. Beetje inkleden, op hun niveau iets vertellen (kijk, een echt prinsessenbed! zie je die gouden krullen?) uitdagende vragen stellen (wie kan bedenken waarom ridders een pak van ijzer droegen?) etc etc.

mummies, superspannend! archeologische objecten, 1 zaaltje met kindvriendelijke schilderijen (picasso, matisse, impressionisten, primitieven). Het louvre is juist geschikt voor kinderen omdat ze er alles onder 1 dak hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:jemamem schreef op 07 december 2008 @ 11:32:

Wauw, wat een goede tips allemaal, bedankt zeg!



Ring, Disneyland zal ik me waarschijnlijk wel eens overheen zetten, ( heb de efteling ook overleefd, een glimlach kan ik helaas niet noemen haha) maar kinderen van vier en zes vind ik gewoon heel klein.. ze zijn ook echt klein, 1.20 is de oudste, Ze kunnen bijna nergens in denk ik zo.. is vast meer iets voor kinderen van 8-12. En voor óns hoeft het niet, dus ja... zonde van het geld dan. Parijs is al genoeg ervaring op zich.



Nog een keer dan... Ik ben het namelijk niet met je eens.



Het is totaal niet te vergelijken met de Efteling. De Efteling is best leuk, maar naast Disneyland valt het in het niet. (Van Disneyland kom je echt af met een glimlach, door de vrolijke en lieve sfeer die er hangt.) En juist op de leeftijd van je kinderen is Disneyland een feest. Overal lopen Disneyfiguren waar ze mee op de foto kunnen. Ze kunnen in heel veel attracties. De meeste zijn met rondvarende bootjes of rijdende karretjes. Er zijn veel attracties waar zelfs de allerkleinsten in kunnen. Zoals Pinokkio, Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen (beiden met een karretje zoals Carnaval Festival), Robin Hood (vliegende bootjes a la Droomvlucht), It's A Small World (varende bootjes a la Fata Morgana), Buzz Lightyear (ook weer met rijdende karretjes, waarin een laserpistool zit waarmee ze kunnen schieten voor punten). Natuurlijk heb je ook de trein nog, die het hele park door rijdt. En dan is er nog het Doolhof van Alice in Wonderland, het Kasteel van Doornroosje... Kortom: allemaal erg leuk voor 4-6 jarigen.



Alleen de achtbanen zullen ze niet in kunnen, dat is logisch. En misschien is het Spookhuis een beetje te eng voor ze. Maar goed, je hebt toch geen tijd om alles te zien en te doen als je maar een dagje gaat.



Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik denk dat je beeld van Disneyland een beetje verkeerd is.



Hoe dan ook: veel plezier! Je hebt een leuk uitje in het vooruitzicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven