Praktische cameratas gezocht!

01-08-2014 15:05 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!



Ik heb een spiegelreflexcamera die altijd mee op reis ga.

Ik ben begonnen met een heuptas om deze in op te bergen. Dit bleek toch niet zo handig, want op vakantie en dagtripjes sleep je dan altijd met 2 tassen.



Dus vorig jaar heb ik een Tamrac brugzak tas gekocht. Hierbij was er onderin ruimte voor de camera welke ik via een rits aan de zijkant ook nog eens tevoorschijn kon toveren en bovenin zat een los compartiment waar ik nog wat andere spullen kwijt. Klinkt bijna ideaal, maar het jammere van deze tas was dat hij voor geen meter zat en het bovenvak wel erg klein was (een flesje water paste er al niet in laat staan een Lonely Planet) Plus het feit dat deze tas er ook echt uitzag als een cameratas en ik dit ook niet echt een prettig idee vindt dat iedereen kan zien dat je dure apparatuur meesjouwt.



Een jaar later en een vakantie die steeds dichterbij komt ben ik dus weer een nieuwe zoektocht gestart. Ik zoek een tas die:

- er uitziet als een 'normale' daypack (denk aan bijvoorbeeld een Deuter daypack)

- een los compartiment heeft andere spullen zoals een flesje water, reisgids etc.

- handig de camera in en uit de tas te kunnen halen.



Welke cameratas heb jij en wat zijn jouw ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Crumpler heeft leuke cameratassen in allerlei formaten en die zien er wel leuk en normaal uit.

Ik heb een laptoptas van ze. Handig veel extra vakjes en ritsen en klitteband etc.

Volgens mij ook levenslange garantie.



In de Haarlemmerstraat/-dijk in Amsterdam zit in winkel van ze. Als je je camera (en lenzen) meeneemt kan je meteen passen of je ze handig vindt.



Zelf laat ik tegenwoordig mijn spiegelreflex thuis, ik fotografeer alleen nog maar compact en met telefoon (o.a m'n profielfoto). Wat een opluchting. Veel minder gesjouw, en ook geen angst dat mensen het zo graag willen jatten.

Misschien ooit als ik weer eens op safari ga, dat ik hem wel weer meeneem.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend vindt deze geweldig handig, al vind ik ze niet bijzonder mooi:



http://store.lowepro.com/sling-bags/passport-sling-iii
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tip Cecilia! Ik ga er eens achteraan.



Ik vind zelf de daypacks van Deuter altijd erg fijn en er leuk uitzien, maar die hebben geen specifieke tassen voor camera's en toebehoren.



Hihi, nou ik neem hem nog altijd trouw mee. Zit er wel aan te denken om een GoPro erbij te kopen. Ik hike veel en dat zijn de mooiste uitzichten/dalen/ravijnen/kloven/paden. Maarre...laat ik weer on-topic gaan ;)
Ik heb 'n lowepro rugzak voor op reis en 'n crumpler schoudertas voor als ik alleen m'n camera meeneem zonder extra lenzen.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen welke LowePro je gebruikt Elninjoo?
Ik heb de Rover AW II



Eerst had ik een nog iets groter model, maar dat vond ik helemaal niks. Snap niet dat mensen kunnen backpacken, da's nog hoger en slecht voor je rug en nek als je daar lang mee moet zeulen.

Die grotere heb ik dus na 1 citytrip doorverkocht en ben voor dit model gegaan, wat voor mij prima volstaat. Kan er op reis mijn camera, wat extra lenzen en laptop prima in kwijt.
Voor een dagje weg heb ik de Crumpler Light Delight Sling 4000 Black. Kan een dslr met 17-55 2.8 lens in, flesje water en bijv. een tubetje zonnebrand.
Alle reacties Link kopieren
Die Lowepro is erg mooi!!! Maar te groot voor mij.



Ik ben echt op zoek naar een daypack waar een camera in kan die makkelijk te grijpen is en waar je dan nog een flesje water, een reisgids, wat eten, moneybelt etc in kwijt kunt.



Het jammere is is dat veel cameratassen er ook echt uitzien als cameratassen. Ik heb ivm veiligheid toch liever dat het meer echt een daypack lijkt. Jouw Lowepro voldoet hier zeker aan, maar die vind ik te groot voor dagtrips. Maar absoluut een hele mooie tas!
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand bekend met de cameratassen van F-Stop?
Dan is die Crumpler vast geschikt! Had die laatst mee met 'n flesje water en 'n broodje erbij. Vind die er niet uit zien als 'n cameratas eerlijk gezegd. Niet zo'n lelijk rechthoekig ding.
Crumpler inderdaad!
http://www.telefoto.nl/pr ... ro_Fastpack_250_rood.aspx



Ik heb deze (andere kleur), bevalt prima!
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 02 augustus 2014 @ 13:02:

Dan is die Crumpler vast geschikt! Had die laatst mee met 'n flesje water en 'n broodje erbij. Vind die er niet uit zien als 'n cameratas eerlijk gezegd. Niet zo'n lelijk rechthoekig ding.Precies! Ze zien er vaak zo rechthoekig uit! Iedereen weet meteen dat je een camera meesjouwt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Rosabag, die ziet er zeker niet uit als een cameratas en je hebt best veel ruimte. Inmiddels heb ik wel zoveel spullen dat die tas te krap wordt en wil ik, in elk geval voor als ik een opdracht heb, een rugzak waarin ik meerdere camera's, meerdere lenzen en meerdere opzetflitsers kwijt kan. Voor op vakantie is de Rosabag wel prettig, het enige is dat ik 'm best diep vind, dus dat ik soms zo moet graven naar kleine spullen die dan naar onderen zakken. Dat is bij zo'n rugzak die van voren opent wel minder. Ik wil zelf nog wel een klein tasje voor een camera en een lens, voor als ik een dagje wegga en niet alles mee wil nemen, maar wel die ene camera goed wil beschermen, dan wil ik ook een tas die er niet uitziet als cameratas, daarvoor heb ik al het een en ander op Etsy.com gezien (sowieso wel een tip trouwens, daar hebben ze veel keuze en het kost relatief weinig).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lynne schreef op 02 augustus 2014 @ 13:24:

http://www.telefoto.nl/pr ... ro_Fastpack_250_rood.aspx



Ik heb deze (andere kleur), bevalt prima!Deze lijkt erg op de Tamrac die ik vorig jaar gekocht had. De toegang aan de zijkant is ideaal, maar vind het boven compartiment te klein voor andere dingen. Als ik een hele dag op stap ben moet er eten, drinken, reisgids eventueel een jasje of vest etc in kunnen en dat werd heel erg krap in deze tas.
Alle reacties Link kopieren
Niemand ervaring met een F-Stop? Deze ziet er praktisch uit, maar

ik heb geen winkel in de buurt waar ze deze verkopen om hem even fysiek te kunnen voelen en testen en er zijn maar weinig tot geen recensies over te vinden
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 02 augustus 2014 @ 13:32:

Ik heb de Rosabag, die ziet er zeker niet uit als een cameratas en je hebt best veel ruimte. Inmiddels heb ik wel zoveel spullen dat die tas te krap wordt en wil ik, in elk geval voor als ik een opdracht heb, een rugzak waarin ik meerdere camera's, meerdere lenzen en meerdere opzetflitsers kwijt kan. Voor op vakantie is de Rosabag wel prettig, het enige is dat ik 'm best diep vind, dus dat ik soms zo moet graven naar kleine spullen die dan naar onderen zakken. Dat is bij zo'n rugzak die van voren opent wel minder. Ik wil zelf nog wel een klein tasje voor een camera en een lens, voor als ik een dagje wegga en niet alles mee wil nemen, maar wel die ene camera goed wil beschermen, dan wil ik ook een tas die er niet uitziet als cameratas, daarvoor heb ik al het een en ander op Etsy.com gezien (sowieso wel een tip trouwens, daar hebben ze veel keuze en het kost relatief weinig).



Ik ken diverse professionele fotografen en die hebben meestal een tas op wieltjes. Die gaan er niet meer mee lopen zeulen op hun rug.



In Nederland hoef je ook echt niet paranoïde te doen over 'dat mensen zien dat je een camera bij je hebt'. Iedereen loopt toch open en bloot (en vaak zonder enige voorzichtigheid) met z'n telefoons van ¤800 te spelen of leggen ze gewoon op een tafeltje van een terras; en zet rustig z'n MacBook van meer dan ¤1200 in een café en gaat er dan weer de straat mee op.



In Nederland komt beroving onder bedreiging of met geweld ook zo weinig voor dat ik me daar echt niet druk om zou maken. Diefstal is vrijwel altijd stiekem en dan maakt het echt niet uit wat voor tas je hebt; als je er maar gewoon goed op let.



Voor in landen in Latijns Amerika en Afrika vond ik het wel fijner om mijn camera te verstoppen in een normale tas. Ik had gewoon een klein beschermtasje zo groot als mijn spiegelreflex, en mijn extra lens had een hoesje van een soort surfpakkenspul, en die twee items deed ik dan los in mijn goedkope canvas schoudertas die diverse vakken had (samen met de rest van m'n spullen, bv. flesje water enzo).

Kortom de tas zelf had geen 'padding', maar de kleinere tasjes die ik in de tas stopte wel. En bijvoorbeeld het cameratasje zat dan wel al met de bovenkant geopend in mijn tas zodat ik wel snel de camera eruit kon halen.



Voordelen:

- geen dure, speciale tas nodig;

- dieven die toevallig toch merken zoals Crumpler kennen, konden aan mijn lelijke canvas tas echt niet zien wat er in zat;

- en als ik de spiegelreflex eens een dagje in het hotel liet, liep ik niet met een 'dikke' lompe cameratas (ja ook Crumpler is dan toch dikker vanwege al die beschermlaagjes) maar nog steeds gewoon met mijn dunne lichtgewicht canvas tas (maar dan gewoon een stuk platter).
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven