Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 12:00.
Dit onderwerp heeft 26 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 15-03-2012 20:34.
- Goedeavond,
Ik twijfel al heel lang om alleen op reis te gaan. Ik werk fulltime en om dit jaren lang zo vol te houden zonder wat van de wereld te zien lijkt me niks. Ik wil genieten van mijn leven en niet 35 jaar lang hetzelfde doen dag in dag uit. Ik weet dat de maatschappij zo is, en dat ik ermee moet handelen maar om een sleur te ontkomen wil ik wat avontuur beleven. Vandaar dat ik een reis wil plannen voor mijzelf. Als ik er aan denk krijg ik al kriebels, ik wil me namelijk niet meer laten belemmeren door werk en geld en verstand. Ik heb een relatie, mijn vriendin zegt dat ik er voor moet gaan als ik dat wil. Alleen heb ik zelf nog geen idee naar welke bestemming ik wil, en wat verstandig is. Dit zou de eerste keer zijn. Mijn engels is normaal, ik ben sociaal en weet snel contacten te leggen. Ik zit zelf te denken aan een week weg om te voelen of me dit ligt. Heeft iemand tips of adviezen?allready wijzigde dit bericht op 06-02-2012 23:41 met 16%
- Gewoon doen. Een week is wel een beetje kort. Mijn ervaring met vakanties of buitenlandtrips is wel dat het even duurt voordat je er echt inzit, dus hoe langer je ergens bent des te leuker het wordt.
Waar je heen moet hangt van jou af. Waar denk je aan?
Week is inderdaad kort, maar lijkt mij verstandig aangezien ik niet weet of het mij ligt. Kan ook heel anders uitpakken. Ik zat te denken aan New York of iets in Amerika maar weet niet of dat een juiste stap is als eerste trip.quote:_lupine_ schreef op 06 februari 2012 @ 23:41:
Gewoon doen. Een week is wel een beetje kort. Mijn ervaring met vakanties of buitenlandtrips is wel dat het even duurt voordat je er echt inzit, dus hoe langer je ergens bent des te leuker het wordt.
Waar je heen moet hangt van jou af. Waar denk je aan?- Een week om te kijken of alleen reizen je ligt? Is het de bedoeling dat je na die week gaat backpacken?wat gij niet wilt dat u geschiedt....doe dat ook een ander niet .
- Jezus, ik dacht dat je minsten 3 maanden wilde gaan backpacken door oostwestimboekistan. Een weekje is niks joh. Als je wat van de wereld wilt zien doen het dan goed en ga gewoon een paar maanden.
Heb je niet een bepaalde bestemming die je altijd al hebt willen zien?
Ik wou meer kijken of het niet vervelend wordt, alleen op reis. Als dat bevalt zou ik langere trips kunnen doen.quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 februari 2012 @ 23:43:
Een week om te kijken of alleen reizen je ligt? Is het de bedoeling dat je na die week gaat backpacken?- Of wat je ligt? Een week Amerika is echt niks. Wil je Amerika een klein beetje zien dan heb je minimaal een week of 3/4 nodig en dan heb je nog meer niet dan wel gezien.
- een week is idd wel weinig. als je wel een weekje weg wil dan zou ik het bij een bestemming in europa houden (genoeg leuke plekken in europa).
- Uit wat je in het eerste deel van je OP schrijft, lijkt door te schemeren dat je eens flink op reis wilt. Een paar weken op een motor door Mongolie trekken ofzo. Maar je wil graag beginnen met een weekje weg.
Ben je hiervoor nog nooit naar t buitenland geweest? Misschien is het dan inderdaad wel prettiger om eens een weekje iets in Europa te doen. Ik zou je wel adviseren om dan niet naar 1 plek te gaan, tenzij je een baantje zoekt zodat je het plaatselijke leven kunt beleven. En al helemaal niet bij een reisorganisatie te boeken. Gewoon alleen een ticket boeken. Misschien wil je in de zomer fietsen in Noorwegen? Een route langs de kust plannen die binnen jouw tijdsbestek valt? Of treinen door oost europa? Of misschien een zomer druiven plukken in Frankrijk? Of werken op n camping ergens in Europa?
Lijkt me allemaal echt wel leuk, en toch lekker veilig voelen, omdat het allemaal niet zo ver van huis is. Dan is het minder spannend als dit de eerste keer is voor je om op reis te gaan. - Als je een weekje wilt en je kiest een bestemming waar je zo lang voor onderweg bent om er te komen, dan is je week al haast om.wat gij niet wilt dat u geschiedt....doe dat ook een ander niet .
Een week kom je niet ver en zul je weinig echte reiservaring kunnen proeven. Ga naar Thailand of Australie. En waarom gaat je vriendin eigenlijk niet met je mee? Je hoeft toch niet gelijk maanden te gaan, als je een week of 4 per keer reist kun je ook veel doen en loop je niet de kans reismoe te worden.quote:allready schreef op 06 februari 2012 @ 23:44:
[...]
Ik wou meer kijken of het niet vervelend wordt, alleen op reis. Als dat bevalt zou ik langere trips kunnen doen.Een beter milieu begint bij anti-conceptie!- Wanneer ben je van plan te gaan?
De periode laat al wat reisbestemmingen afvallen is mijn ervaring...live your life with love... - Je kunt tot je 26ste een werkvisum voor Australie aanvragen. Inderdaad niet voor een week maar zeg voor een jaar? In een week kun je niet ervaren of alleen reizen je wat lijkt.Deze post is onder voorbehoud van achtergrond informatie die niet in dit topic is vermeld maar er wel voor kan zorgen dat mijn reactie provocerend is.
- @elninjo aangezien mijn vriendin nog op school zit en minder verdiend. Ik wil onafhankelijk reizen en dit zonder rekening te houden met mede reizigers. Wil niet zeggen dat ik perse zonder haar wil hoor. Oke ik lees hier dat het dus beter is om langer te gaan. Ik heb alleen zonvakanties gehad in griekenland en spanje
- Als je toch ook graag buiten Europa wil zou ik misschien voor de eerste keer een beetje in de hoek van de standaard backpack reizen denken, dus een of meerdere landen in Oost Azie, of Australie, zoals Elninjoo al aangeeft. Dat je nog een beetje op de gebaande wegen blijft met je eerste reis, om het zo maar te zeggen.
Maar zoals xsxaxmx al zegt: wanneer wil je gaan? Je wil natuurlijk niet in het regenseizoen in een land zijn. (vermoed ik zo) - Ik zou eerst willen pijlen welk land interessant is. Ik denk rond meiallready wijzigde dit bericht op 07-02-2012 00:11 met 29%
- quote:allready schreef op 07 februari 2012 @ 00:06:
Ik zou eerst willen pijlen welk land interessant is. Ik denk rond mei
Elke land heeft zijn eigen charmes.
http://www.reizendoejezo.nu/beste_reistijden.html
http://travel.blog.nl/beste-reistijdwat gij niet wilt dat u geschiedt....doe dat ook een ander niet . - Misschien een paar staten van de VS doortrekken? Ze hebben daar prachtige nationale parken, en ook nog eens hele gave steden. En gewoon de small-town beleving kan ook al heel leuk zijn.
- Je wilt dus een weekje weg in mei.
Je kunt naar Griekenland, of Egypte,Spanje, ijsland. Wat wil je doen? Actief of cultureel?kthnxbai - Autohuur in de USA is erg duur als je nog geen 25 bent. En 't is veel individueler omdat er vooral met auto/camper gereisd wordt.Een beter milieu begint bij anti-conceptie!
- Als ik er aan denk krijg ik al kriebels, ik wil me namelijk niet meer laten belemmeren door werk en geld en verstand.
Ik zit zelf te denken aan een week weg om te voelen of me dit ligt. Heeft iemand tips of adviezen?
De twee vetgedrukte stukjes tekst, lijken mij niet erg in één richting te wijzen. Toen ik het eerste stuk van je bericht las, dacht ik dat je maanden weg wilde of zelfs een jaar of nog langer. Bij een week, denk ik niet aan reizen, maar aan er even tussenuit piepen. Ik denk niet dat je in een week kunt uitvinden of een lange reis in je eentje iets voor je is. Ik zou gewoon lekker een lange reis voorbereiden met een open ticket en naar huis gaan als het niets voor je blijkt te zijn. Zoek het avontuur! Als je alles tot in de puntjes wilt voorbereiden blijft er weinig ruimte voor avontuur.
Moet je nagaan hoe het onbewust toch een belemmering is. Ik denk gelijk aan verlofdagen, relatie, geld en omstandigheden. Als ik dat nu is aan de kant kon zetten en een leuke trip kon maken met avontuur, zou al heel wat schelen.quote:sandt schreef op 07 februari 2012 @ 08:50:
Als ik er aan denk krijg ik al kriebels, ik wil me namelijk niet meer laten belemmeren door werk en geld en verstand.
Ik zit zelf te denken aan een week weg om te voelen of me dit ligt. Heeft iemand tips of adviezen?
De twee vetgedrukte stukjes tekst, lijken mij niet erg in één richting te wijzen. Toen ik het eerste stuk van je bericht las, dacht ik dat je maanden weg wilde of zelfs een jaar of nog langer. Bij een week, denk ik niet aan reizen, maar aan er even tussenuit piepen. Ik denk niet dat je in een week kunt uitvinden of een lange reis in je eentje iets voor je is. Ik zou gewoon lekker een lange reis voorbereiden met een open ticket en naar huis gaan als het niets voor je blijkt te zijn. Zoek het avontuur! Als je alles tot in de puntjes wilt voorbereiden blijft er weinig ruimte voor avontuur.- Waarom ga je niet gewoon 4 weken? Dan kom je niet in de knoei met je werk (hoeft geen onbetaald verlof aan te vragen in deze crisistijd waarin elke gelegenheid gegrepen kan worden om je eruit te schoppen) en de rest van je leven lijdt er ook niet onder.
Als je 4 weken rondreist heb je zoveel indrukken dat je na 1 week al het gevoel hebt dat je al 'n maand onderweg bent. Dat bereik je uiteraard niet door maar op 1 plaats te blijven hangen, maar door actief rond te reizen en alle hoogtepunten en activiteiten die het land te bieden heeft, mee te pakken.
Bij 'n reis van 4 weken hoef je ook niet al te lowbudget te gaan, dus hoeft niet op dorms te slapen en noodles te eten, maar kunt ook heerlijk uit eten gaan en activiteiten doen als deltavlliegen, snorkelen, jetboaten e.d.Een beter milieu begint bij anti-conceptie!
Volgens mij kun je dat nog aanvragen tot je 30stequote:La.India schreef op 06 februari 2012 @ 23:58:
Je kunt tot je 26ste een werkvisum voor Australie aanvragen. Inderdaad niet voor een week maar zeg voor een jaar? In een week kun je niet ervaren of alleen reizen je wat lijkt.Astronomers do it in the dark.- Misschien is turkije iets voor je en dan niet in een all in aan de kust, maar bijvoorbeeld van Istanbul naar capadocie en dan een naar olympus of pamukkale? Je kunt hier redelijk eenvoudig een rondje maken van 2 weken, leuke mensen tegenkomen en qua openbaar vervoer is het makkelijk te regelen. Er zijn veel australiers die hier backpacken en het is een heerlijk land dat veel meer te bieden heeft dan het massatoerisme waar we mee bekend zijn. Daarnaast is het ook nog redelijk goedkoop dus je kunt je er geen built aan vallen
Misschien kun je zo eens bekijken of het wat voor je is. Ik denk dat 1 week echt te kort is.