Restaurants in Havana

05-08-2010 11:26 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga volgende maand op vakantie naar Cuba. Ik ga ook een paar dagen naar Havana en vroeg me af of er iemand nog tips heeft qua restaurants. Waar kun je lekker eten?
Los Nardos, tegenover het Capitolio
Leuk, het ligt vlak bij ons hotel zie ik.

En wat voor specialiteiten heb je daar dan? Of maakt dat niet zoveel uit.

Nog meer tips?
gamba's en kreeft bijv.
Medina, in een zijstraat van de Plaza de Armas. Als het nog bestaat dan, ik ben er 10 jaar geleden geweest. Lekkere fusion gerechten.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
@ Poezewoes.

Medina kan ik niet vinden via google, wel Cafe La Mina. Bedoel je dat?
Nope, het is Al Medina. Het zit aan de Oficios. De ingang is wel even zoeken kan ik me herinneren.

link

Besef wel dat zelfs een goed restaurant in Cuba nog eenvoudig voedsel serveert. Wat overigens heel smakelijk kan zijn, maar vaak ook helemaal niet. Er is geen grote verscheidenheid aan ingrediënten te krijgen, dus ook niet veel variëteit in menu's.

Al Medina serveert arabische gerechten. Een verademing als je al een tijdje veel van hetzelfde eet (kip, kip of kip)

Wij hebben een aantal keer ook erg lekker gegeten bij paladares, privé restaurantjes. Maar ook een aantal keer heel beroerd. De reisgids van Footprint geeft redelijk goede aanwijzingen over goede paladares.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik heb bij een Frans restaurant gegeten wat goed was. Maar geen idee meer hoe het heette. In het oude opgeknapte deel van de stad, met een terras aan het water.

Goed dat je hier van te voren vraagt waar je kan eten. Zo maar ergens naar binnen gaan kan een enorme teleurstelling zijn. Voor het eten ga je niet naar Cuba, zal ik maar zeggen.
Bedankt voor jullie tips!

@ AE, ja daarom dacht ik, even informeren :-) ! Vooral omdat je we zo rond het avond eten arriveren, wil ik eigenlijk van te voren al weten waar ik lekker kan eten.
En nog een vraagje.

Qua prijs, waar moet ik dan aan denken wat ik betaal in een restaurant?
quote:Al Medina serveert arabische gerechten. Een verademing als je al een tijdje veel van hetzelfde eet (kip, kip of kip)

Ik at vooral kreeft en krab en maar 'n enkele keer kip tijdens m'n Cuba rondreis. Voordeel van 'n eiland: overal heel veel seafood!

quote:Qua prijs, waar moet ik dan aan denken wat ik betaal in een restaurant?Ik vond 't erg goedkoop, vaak maar rond de 15 euro voor de complete maaltijd.
Wij sliepen tijdens onze rondreis in casa particulares en hebben iedere avond ontzettend lekker gegeten! Super uitgebreid met groente, rijst en veel fruit!
Weet je een casa particulares in Havana waar je lekker kunt eten?
Volgensmij mag je alleen in casa particulares eten als je er ook daadwerkelijk slaapt. In Havana sliepen we trouwens in een hotel. Helaas heb ik geen concrete restaurant-tips, wij hebben 1x savonds gegeten bij La mina, maar dat was ons niet bevallen. Overdag zag de lunch er super goed uit, daarom er savonds heen gegaan. Maar dat viel tegen, duur en erg weinig.
Als je bij mensen thuis wil eten kun je in een paladar goed en lekker eten. Hou er wel rekening mee dat er vaak weinig tot geen keuze is betreft eten (No hay is een welbekende uitspraak in Cuba...). Eten is vrij simpel maar wel lekker.

Ben net terug van Cuba, zou zo terug willen..
Ik ben er ook zo'n 10 jaar geleden geweest,toen wel gewoon ergens binnengelopen en prima gegeten. We wilden nog een dessert maar dat was er niet,we kregen wel een kaartje met routebeschrijving mee van een restaurant waar ze wel desserts hadden.Vond ik wel schattig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven