Rome hotel en tips?

23-09-2014 10:20 10 berichten
Goedemorgen,



Een familielid en ik hebben zojuist besloten dat we morgen naar Rome vertrekken. De vlluchten zijn geregeld, nu alleen het verblijf nog.

Ik ben dus op zoek naar tips mbt tips voor wat te doen in Rome en ook naar tips mbt een hotel o.i.d. Het wordt best mooi weer dus ik zou een zwembad wel lekker vinden (niet perse verplicht).



Zitten hier mensen met leuke shop/cultuur/bar restaurant en hotel tips? Alle tips zijn meer dan welkom!
Misschien had ik er ook even bij moeten zetten dat we tot zaterdagavond blijven.
Alle reacties Link kopieren
Heb je dan nog zoveel keus op deze termijn? Ik zou in ieder geval proberen om in het centrum te zitten. Bijvoorbeeld bij het Pantheon.
Wat leuk, veel plezier! Kijk ook op airbnb.com
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net terug uit Rome sinds twee weken:



Wij hadden een AirBnB, hotels waren te duur voor die periode. Wij hadden een heel leuk appartementje in Trastevere, dicht bij het station. Trastevere is heel gezellig, met veel leuke restaurantjes en cafeetjes.



Qua cultuur is er natuurlijk overvloed aan keuze, maar onze tips zijn:

- koop je tickets voor het Vaticaans Museum online, geen rij van 2.5u

- Als je het Forum+Collosseum wil doen, boek een gegidste toer. Zo skip je de rij (al was die er bij ons niet) maar het geeft je ook een veel beter beeld van het Forum, anders zie je gewoon een hoop stenen.

- Vergeet niet dat je met blote schouders en knieën niet in de kerken binnen mag.
Alle reacties Link kopieren
Ohja, en wat wij graag hadden gedaan maar een stortbui kwam ertussen: de Via Appia affietsen, werd door iedereen aangeraden.

Wij hadden gratis gebruik van fietsen bij ons appartement, maar dus helaas niet gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Als je nog kunt reserveren raad ik Villa Borghese aan, super mooi maar mogen wel maar weinig mensen per dag naar binnen.



En als het weer zo goed is, lekker een dagje naar Ostia Antica!



Leuk, zo'n lastminute tripje
Alle reacties Link kopieren
Oh, en een ijsje halen bij Giolitti!



mmmmm
Dank jullie voor de tips! Leuk om te lezen ? Er vroeg iemand of er nog keuze was mbt hotels; ik heb even snel gekeken via Agoda en er was zeker nog keuze,(vandaar mijn vraag naar tips ?)

Ik ga zo meteen kijken naar Airbnb!

En de tips om van te voren kaartjes te regelen + met een tour te gaan; dank je wel. Daar had ik niet aan gedacht!
Alle reacties Link kopieren
Toen wij aan het Vaticaans Museum aankwamen stond er een rij van 2.5uur voor mensen die nog geen tickets hadden, dus heel blij dat we die online gekocht hadden.



Wij hadden onze tour geboekt bij AroundRomeTours, was ok (wij hadden zelfs maar een groep van 4 personen) en niet al te duur (via google zelfs een kortingscode gevonden, misschien ook even googlen). Andere goede tourgidsen waren DarkRome en WalksOfItaly.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven