Rustige zonvakantie in Europa

23-04-2014 12:45 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal



Mijn man en ik willen in mei of juni (dit jaar nog) op vakantie gaan, maar - luxeprobleem! - we weten niet goed waarheen. We weten wel wat we willen, maar niet waar we dat kunnen vinden. Kunnen jullie ons wat tips geven op basis van onderstaande wensen? Wij boeken meestal verwegvakanties, maar deze keer staat het budget dit niet toe :

- een vakantiebestemming op een paar uurtjes vliegen (maar niet Turkije, Egypte, Tunesië of Marokko aub - daar zijn we al geweest)

- maximale kans op zon

- rustige omgeving met wat restaurantjes in de buurt

- strand in de nabijheid

- kleinschalig hotel

- lekker eten :-)

- we hebben geen kinderen

- mogelijkheid tot leuke ontspannende uitstapjes (we zijn niet erg cultuur-minded)



Alvast bedankt om mee te denken!
Alle reacties Link kopieren
Kaapverdië?
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Canarische Eilanden of, wat dichter bij, de Algarve?
Alle reacties Link kopieren
Ibiza
Alle reacties Link kopieren
La Palma
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde La Palma schrijven, maar viva-amber is mij voor.



Het westen van La Palma heeft de meeste zonuren van Europa.
Malta? Niet heel veel strand, wel veel te zien op een klein oppervlak. Gozo is rustiger, en je kunt er prachtig duiken.

Of anders een van de griekse eilanden. Als je niet (in de buurt van Chersonisos) op Kreta gaat zitten zou dat ook moeten voldoen aan je eisen.
Sardinie
Alle reacties Link kopieren
Kroatie, en dan niet Istrie maar lekker touren langs de kust. Of naar een van de heerlijke eilandjes als Brac of Hvar (lavendel eiland).

Ik heb veel verre en europese reizen gemaakt maar naar Kroatie ga ik zeker nog eens terug! Wij zijn overigens met de auto gegaan. Heerlijk die vrijheid. Beetje touren door Oostenrijk, in een bergdorpje slapen en zo naar Kroatie gereden.



Als je echt de tijd hebt zou ik zeker doorrijden naar dubrovnik. Langs de kust naar beneden (schitterende route). En Dubrovnik is een prachtige stad!
Alle reacties Link kopieren
Sicilie of zoals wij in mei naar het vasteland van Zuid Italie (rond Vieste)
I choose happy!
Een spa-hotel op Samos?

http://www.sirena.gr/

Niet zelf geweest, maar ooit tijdens het googlen tegengekomen en staat bij mij ook in mijn favorieten voor als ik 'n keer 'n dichtbij vakantie wil.
Alle reacties Link kopieren
Elba!
Alle reacties Link kopieren
Gambia schijnt ook mooi te zijn.
+ Grieks eiland! Samothraki, Santorini, Folegandros of een ander eiland dat niet te massaal is.

+ Kroatie

+ Corsica

+ Puglia, de Salentokust is prachtig zonnig. Ook mooie steden en heerlijk eten.
Corsica
Alle reacties Link kopieren
Toen ik het las dacht ik meteen bij mezelf: misschien ietsvan een wellness vakantie? Elninjoo was me voor.

Weet natuurlijk niet of dit echt bij je past, maar met een wellness vakantie heb je in ieder geval rust en kan je lekker genieten en ontspannen (vaak ook geen kind te bekennen)! Zelf boek ik regelmatig via deze site: http://www.spadreams.nl/ , en ik ben nooit ontevreden geweest met mijn keuze. Heb veel mooie plekjes gezien en op zo'n vakantie kom je optimaal tot rust! Hopelijk heb je er wat aan en anders nog veel succes met je zoektocht!
Alle reacties Link kopieren
Alvast heel erg bedankt allemaal voor jullie tips! Nog meer tips zijn altijd welkom.

Het is wel moeilijk kiezen en ik moet zeggen dat we beiden nogal kieskeurig zijn

Een welnessvakantie zien we ook wel zitten dus ik ga zeker eens kijken op spadreams!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven