Rynair handbagage sportas, iets te groot?

23-04-2014 09:51 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me iets af,



Bij de richtlijnen op rynair staat dat je handbagage 55x40x20 mag zijn.

Nu heb ik alleen maar grote koffers die daar sowieso niet aanvoldoen, dus dacht ik mijn sporttas mee te nemen (ga toch maar een weekendje). Echter is mijn sporttas 50x25x25. Dan zit hij wel binnen de norm van de lengte x breedte (ja toch?) alleen is hij dan 5 centimer te hoog (daar staat toch het laatste getal voor?)



Mocht ik m nou niet helemaal vol proppen, dan lijkt die tas mij vrij flexibel om aan die 20 cm te voldoen. Ik heb alleen nog nooit met ryanair gevlogen en weet totaal niet hoe dat in zijn werk gaat en hoe moeilijk ze erover doen. Iemand een idee? Gaat dit geen probleem opleveren ofkan ik beter van iemand nog een andere tas gaan lenen om op safe te spelen?
Alle reacties Link kopieren
Bij het boarden staat ter een frame met de genoemde maten, daar moet je tas inpassen. Een flexibele tas mag dus, het gaat niet om de maximale maat als je hem volpropt, maar om de maat van de bagage die je meeneemt.

Let wel op dat alles, maar dan ook alles in die tas moet, dus ook een ienieminie handtasje en het plastic tasje met tijdschrift en water dat je op het vliegveld gekocht hebt moet er in.



Kan geen plaatjes plakken, maar zie hier: http://blog.kidstravel2.c ... loads/2012/01/ryanair.jpg
Alle reacties Link kopieren
Ze meten hem niet op, maar proppen hem hoogstens in zo'n ijzeren meetgeval. Ik denk dat je met 'niet helemaal vol doen' wel weg komt, dan past hij daar gewoon in.



Maar pin me er niet op vast
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Als je hem kan induwen tot de maximale maat is er niks aan de hand. Ze hebben een bak met de max afmeting, daar moet ie in passen/ te proppen zijn.
.
Alle reacties Link kopieren
Je handtas mag tegenwoordig apart. Gelukkig. Daar staat trouwens ook weer een maat voor. Logisch als je ziet wat voor hutkoffers sommige vrouwen meesjouwen.
.
Alle reacties Link kopieren
Ryanair is heel moeilijk, ik reis vaak met Ryanair en heb ze heel vaak de maten zien controleren, terwijl je aan het wachten bent, als je in de rij staat. Heb zelf ook wel eens een boete moeten betalen, en vele kennissen van mij ook, daar verdienen ze op.



Je handbagage moet in de bagageruimte in het vliegtuig passen. De maten moeten dus kloppen.
Als je m niet te vol doet kun je m nog prima (eventueel met wat geweld/kracht/snelheid) in zo'n mandje krijgen. Dit doen mijn broertjes altijd en tot nu toe deed geen enkele medewerker er moeilijk over. Als het past dan vinden ze het prima.
Als ik zie wat voor koffers ze tegenwoordig in die overhead bins proppen, lijkt een sporttas me geen probleem, aangezien die ook nog eens flexibel is.



Maar ik vlieg nooit met ryanair, dus je kan beter afgaan op de reactie hierboven..
quote:impala schreef op 23 april 2014 @ 09:57:

Je handtas mag tegenwoordig apart. Gelukkig. Daar staat trouwens ook weer een maat voor. Logisch als je ziet wat voor hutkoffers sommige vrouwen meesjouwen.



Niet bij Ryanair.. 1 tas is 1 tas.



Als je hem niet helemaal vol doet en hij is binnen de maten te proppen is het geen probleem. Lukt dat niet, dan is Ryan air heel streng, en moet je de tas inchecken tegen hoge kosten
Alle reacties Link kopieren
Laatste keren dat ik met ryanair vloog gingen ze bij het boarden de rij langs met een kartonnen variant van het ijzeren meetgeval dat eerder werd genoemd. Tassen die op het oog te groot waren, moesten -enigszins makkelijk, dus niet proppen- erin kunnen.



Toch werden alleen echt hele grote tassen en koffers eruit gepikt. Het grootste gedeelte van de koffers en tassen die mij te groot leken, werden niet eens gemeten.



Ik denk dat je dus prima zit, zolang je je tas niet compleet vol propt.
Alle reacties Link kopieren
"Niet bij Ryanair.. 1 tas is 1 tas. "



Siepel dat is onlangs veranderd. De handtas mag nu los. Ik weet niet zeker of het voor alle vluchten geldt, het staat op je ticket. Wel weer een max.afmeting.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 23 april 2014 @ 10:15:

"Niet bij Ryanair.. 1 tas is 1 tas. "



Siepel dat is onlangs veranderd. De handtas mag nu los. Ik weet niet zeker of het voor alle vluchten geldt, het staat op je ticket. Wel weer een max.afmeting.Klopt, vloog onlangs nog met Ryanair.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 23 april 2014 @ 10:15:

"Niet bij Ryanair.. 1 tas is 1 tas. "



Siepel dat is onlangs veranderd. De handtas mag nu los. Ik weet niet zeker of het voor alle vluchten geldt, het staat op je ticket. Wel weer een max.afmeting.Een stuk handbagage per persoon* met een gewicht tot 10kg en maximale afmeting van 55cm x 40cm x 20cm, plus een klein tasje van maximaal 35cm x 20cm x 20cm

http://www.ryanair.com/nl ... regulations-cabinbaggage/



Wel ideaal zeg! Kan je toch ineens een stuk meer meenemen.

Balen dat ik dit jaar twee keer met Transavia reis..
ik heb ook de ervaring dat ryanair streng is en controleren. Zou dus zoveel mogelijk binnen de regels blijven, en desnoods rekening houden met het feit dat je je sporttas toch moet inchecken/bijbetalen...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij Ryanair altijd een grote stoffen shopper bij me waar giga veel in kan. Met een beetje vormen pas het altijd in het metalen ding, dus ik denk dat ze over een sporttas niet moeilijk doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bayrayx schreef op 23 april 2014 @ 09:51:

Ik vraag me iets af,



Bij de richtlijnen op rynair staat dat je handbagage 55x40x20 mag zijn.

Nu heb ik alleen maar grote koffers die daar sowieso niet aanvoldoen,



handbagage en koffers zijn toch 2 totaal verschillende dingen ?

Een koffer is toch geen handbagage ?



Is het geen optie om dan ook even te kijken hoe ze met koffers om gaan ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 23 april 2014 @ 11:28:

[...]





handbagage en koffers zijn toch 2 totaal verschillende dingen ?

Een koffer is toch geen handbagage ?



Is het geen optie om dan ook even te kijken hoe ze met koffers om gaan ?



Veel mensen reizen alleen met handbagage, zonder ruimbagage dus. En dan stouw je alles in een klein koffertje dat je meeneemt in het vliegtuig. Zo simpel ligt het.

Van die rolkoffertjes voldoen vaak precies aan de afmetingen.
Alle reacties Link kopieren
Als je vaak vliegt. Koop een koffer die aan alle eisen voldoet. Bij ons was dat Transavia en Ryanair. Maar nog beter is een koffer die voldoet aan Easyjet en Ryanair die is nog kleiner. Zelfs mensen die glutenvrij moeten eten mogen bij Transvagina geen klein tasje meenemen voor aan boord. Zelfs een mini tasje 10x10x15 moest ik in mijn koffer doen. Al mijn crackers waren laatst stuk hierdoor. En ik weet dat ik met een artsen verklaring 15 kilo gratis mag meenemen,maar dat wil ik niet. Ik wil alleen met handbagage reizen. Maar Transvagina doet daar zelfs moeilijk om.

Wel fijn dat Ryanair wat soepeler is geworden.

De Easyslet is het makkelijkst,daar heb je ook geen kilorestricties. Maar in die koffer krijg je toch nooit meer dan 12kg. Mij lukt dat echt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven