Sri Lanka en Malediven, betaalbare hotels buitendouche

23-10-2014 13:02 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Mijn vriend en ik zijn voor begin volgend jaar een mooie, individuele reis (auto met driver) aan het plannen naar Sri Lanka en de Malediven (strandverlenging, want je bent er dan zo dicht in de buurt) Nu heb ik zelf erg genoten van hotelkamers met buitendouche op Bali en in Thailand. Zo tropisch om 's ochtends buiten je douche te kunnen nemen. Nu vroeg ik me af of deze er ook zijn op deze bestemmingen. Wel in het middensegment, dus geen 5* hotels, maar 3* of 4*. Hopelijk hebben jullie hier ervaring mee en daarnaast zijn alle tips mbt Sri Lanka route welkom.

Alvast bedankt !
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf 1 week in sri lanka geweest en mijn vriend 3 weken. Een erg mooi land met veel prijsklasses.

We sliepen zelf in de meest simpele budget plekken. Hostels of guesthouses waar je dan een bed hebt, een plafondventilator en, als je geluk hebt, een eigen badkamer.

Die dingen zijn vrij goedkoop, maar wil je wat luxer of buitendouche etc, kan de prijs vrij snel oplopen.



Welke periode wil je gaan? Dat is ook belangrijk, want sri lanka is een land waarbij je flink kan onderhandelen. Vooral als je buiten het seizoen zit! Wij hebben zelf ook regelmatig flinke korting weten te krijgen bij hostels.



Verder kan je een mooie rondreis maken langs de stranden in Sri Lanka. Mijn vriend is vanaf het vliegveld naar het zuide gegeaan en dan naar oosten, om via het noorden weer naar vliegveld te gaan. Ik ben er daarna bijgekomen en samen zijn we een week door de binnenlanden gegaan.

wij hebben wel alles gedaan met het openbaar vervoer daar, dus reizen ging niet heel snel, maar was wel heel erg leuk. Als je prive chauffeur hebt, kan je sneller van plek naar plek.



Erg gastvrij land, alleen je wordt totaal gestoord van de tuk tuks..
Beetje gek, maar wel lekker!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben deze zomer een rondreis door Sri Zlanka gemaakt met als afsluiting 4 dgn Malediven. In 1 woord geweldig!! Nu weinig tijd, maar ik reageer later uitgebreider als je wilt?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties !



@Azurana, we gaan in februari/maart



@Anniethepannie, graag !



De route die we hebben bedacht is

Colombo-Anuradhapura-Pollonnaruwa-Sigirya (welke van de 2 is leuker om te overnachten?) - Nuwaria Eliya, Kandy, trein naar Ella, Yala Park, wellicht nog een ander park, Unawatuna/Galle, terug naar Colombo en dan naar de Malediven. Er zijn 2 treinroutes, welke is de mooiste ? Naar Ella of naar Nuwara Eliya ? Of toch allebei per trein doen ?



Hopelijk is er nog iemand die een leuk geprijsd hotel weet met buitendouche. Ik schrik van de prijzen op de Malediven.
Alle reacties Link kopieren
@Azurana, wij gaan wel voor hotels, niet de hostels
Alle reacties Link kopieren
Voor hotels kan ik je helaas niet helpen. Ik weet wel dat de prijzen in Sri Lanka goedkoop kunnen zijn, maar voor hotels wel snel omhoog schieten.



Nuwara eliya is leuker dan Ella vonden wij. Mijn vriend is toen gaan ovenachten in sigirya, zodat hij in de ochtend vroeg de rots kon beklimmen. Er schijnt ook een andere berg in de buurt van Sigirya te zijn die hoger en minder toeristisch is.



Wij hebben zelf de trein van Kandy naar Nuwara Eliya genomen. Erg mooi, maar niet de snelste route.
Beetje gek, maar wel lekker!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Miranda,



Daar ben ik weer. Ik kan je even een linkje sturen met ons reisverslag dat we op internet hebben geplaatst. Hier zie je hoe wij hebben gereisd (vooral met chauffeur, ook een stukje met de trein) etc etc. Ik ga even kijken of ik je een pb kan sturen, geen idee hoe dat werkt



Op de Malediven verbleven wij in resort Eriyadu Island Resort en hadden hier een superior room. Echt een plaatje! En mét een buitendouche!!! In Sri Lanka hebben we die nergens gezien, maar op de Malediven was het heerlijk om in de buitenlucht te douchen! De hele badkamer was trouwens 'buiten'. Erg bijzonder, vooral ook als er dan opeens een grote kameleon op je wastafel zit, ieeeuw hahah.



Ik ga je een pb sturen (als het lukt!)..... Veel plezier met de voorpret, wij hebben echt een geweldige reis gemaakt, ben stiekem al aan het zoeken naar de volgende bestemming!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, PB is gelukt. Mocht je nog vragen hebben: mijn mailadres staat erbij, dus dan hoor ik wel van je!
Alle reacties Link kopieren
@Azurana, dank je, dus als we in Pollonaruwa overnachten zitten we te ver weg om 's ochtends de rots te beklimmen ?



@Annie, dank je wel ! En super dat jullie een buitendouche hadden. Via welke organisatie hebben jullie de reis geregeld ?



Reisviva's, meer tips zijn van harte welkom :-)

Alvast bedankt !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven