Tips voor reizen naar United States gevraagd

25-10-2014 10:01 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Volgende week vlieg ik naar de United States. Nu hoor ik om me heen van een aantal mensen dat ik een apart "US proof" slot moet kopen voor mijn koffer omdat ze anders mijn slot open knippen.

Ik had hier nog niet eerder van gehoord en vraag me af wat een slot dan voor zin heeft, als zij em gewoon kunnen openen om in mijn koffer te kijken (als ik er niet bij ben)?

Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

Ik vlieg met US Airways.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Neem aan dat je al visa waiver hebt aangevraagd via esta?



Je kan je koffer ook gewoon niet op slot doen.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb geen visa waiver aangevraagd, is mij niet bekend
Áls je al sloten op je koffer wilt, moeten die TSA-proof zijn inderdaad. Wij hebben tie-rips gebruikt, net zo makkelijk. Zorg dan wel dat je in een zijvakje wat niet op slot zit iets van een schaartje stopt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden de koffer niet op slot maar er een band om met tsa slot. Google daar maar op.



In Philadelphia kom je het land binnen dus moet je je koffer ophalen en door de douane en de koffer weer afgeven( tenminste dat moesten wij bij een overstap).
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dit:The Visa Waiver Program (VWP) enables citizens of participating countries to travel to the U.S. for tourism or business for 90 days or less without obtaining a U.S. visa.

The Netherlands participate in the VWP, so most Dutch citizens do not need a visa to travel to the U.S. However, they will need their own individual Dutch passport.
Alle reacties Link kopieren
Je moet inderdaad een TSA slot hebben als je je koffer op slot wil doen. Dan heeft het veiligheidspersoneel er een loper voor. De rest van de wereld kan nog steeds niet in je koffer natuurlijk.



Verder: geen geintjes maken dat je ebola hebt. Of een bom.
Zeg maar Spijker.
Heb je überhaupt IETS uitgezocht voor je je ticket ging boeken..?



https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Alle reacties Link kopieren
Dan zal ik die esta maar eens aanvragen. Hoe kun je dat nou niet weten?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen visum nodig, vandaag visa waiver.
Zeg maar Spijker.
quote:Spijk-er schreef op 25 oktober 2014 @ 10:07:

Je moet inderdaad een TSA slot hebben als je je koffer op slot wil doen. Dan heeft het veiligheidspersoneel er een loper voor. De rest van de wereld kan nog steeds niet in je koffer natuurlijk.



Verder: geen geintjes maken dat je ebola hebt. Of een bom.



Dit. Koffer met TSA-slot.

Veel plezier en een goede reis
En voor superveel informatie over heel veel onderwerpen: het allesamerika forum
Alle reacties Link kopieren
Ah ik had verwacht dat mijn koffer automatisch zou worden overgeheveld tijdens het overstappen maar die moet ik dus zelf ophalen en weer afgeven.. Ik was van plan mijn backpack mee te nemen, die is niet supergroot maar er zit geen slot op. Daarom bevestig ik altijd een hangslotje op de ritsen maar dat is vast geen tsa slot. Ga het gelijk even googlen!
Alle reacties Link kopieren
quote:kopstoot schreef op 25 oktober 2014 @ 10:11:

Ah ik had verwacht dat mijn koffer automatisch zou worden overgeheveld tijdens het overstappen maar die moet ik dus zelf ophalen en weer afgeven.. Ik was van plan mijn backpack mee te nemen, die is niet supergroot maar er zit geen slot op. Daarom bevestig ik altijd een hangslotje op de ritsen maar dat is vast geen tsa slot. Ga het gelijk even googlen!

OMG ga googelen inderdaad. Heb je helemaal niets gelezen over naar de VS vliegen?



Voor de zekerheid dan maar: met je id-kaart lukt het niet he, wel een paspoort nodig.
Zeg maar Spijker.
quote:Spijk-er schreef op 25 oktober 2014 @ 10:12:

[...]





Voor de zekerheid dan maar: met je id-kaart lukt het niet he, wel een paspoort nodig.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ticket is door iemand anders geboekt en betaald, ik weet ook nog maar 2 dagen dat ik daar naar toe ga en het is inmiddels 10 jaar geleden dat ik naar de US ben geweest. Overigens ben ik wel meerdere keren naar Canada gevlogen en daar was dit allemaal niet nodig.quote:dolfje schreef op 25 oktober 2014 @ 10:08:

Dan zal ik die esta maar eens aanvragen. Hoe kun je dat nou niet weten?
Alle reacties Link kopieren
Haha dat lijkt me logisch iddquote:Spijk-er schreef op 25 oktober 2014 @ 10:12:

[...]



OMG ga googelen inderdaad. Heb je helemaal niets gelezen over naar de VS vliegen?



Voor de zekerheid dan maar: met je id-kaart lukt het niet he, wel een paspoort nodig.
Alle reacties Link kopieren
Wat ga je er doen dan? Klinkt een beetje als een rare constructie, zo vroeg van te voren te horen krijgen en niet zelf betalen.

Zou dat ook niet aan de douane zeggen daar want dan keren ze je binnenstebuiten.



Geen domme dingen hoop ik? Je gaat niets voor iemand meenemen?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Wat Spijker zegt vroeg ik me ook af...
Alle reacties Link kopieren
Haha nee ik ga gewoon op familiebezoek, niks spannends. En volgens mij staat het vrij om een ticket voor een ander te betalen, ook in de US...
Alle reacties Link kopieren
Wow, dat klinkt wel heel vaag. Ga je smokkelen?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat jullie graag een spannend verhaal willen horen maar helaas pindakaas....
Alle reacties Link kopieren
Jawel, maar als je reis kort van te voren gepland is, niet lang duurt terwijl je toch ver er voor reist en je niet je eigen ticket geboekt hebt kan je behoorlijke vragen krijgen van de douane soms.

Geloof me, been there done that. Bij Canada ook overigens. Dus zorg dat je bijvoorbeeld het adres weet waar je verblijft, dan maak je het makkelijker voor jezelf.



En regel die waiver via esta even.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
In Canada ben ik destijds helemaal doorgelicht bij aankomst door de douane, ze zijn mijn koffer doorgeploegd, wilden in mijn telefoon kijken en weten waar ik verbleef. Inderdaad wilden ze ook het telefoonnummer en adres van de persoon waar ik verbleef.

Dit was niet leuk maar ik stond er wel gewoon bij dus dat was dan nog een positief punt. Maar als ze naar de US mijn koffer open gaan maken als ik er niet bij ben, vind ik dat wel een onprettige gedachte (dat ze niet alles er weer in stoppen o.i.d.)

Ik zal het adres idd even vragen en de waiver regelen, thanks voor de info!
Wat Spijker zegt, regel dat Esta formulier! Je maakt het jezelf anders erg moeilijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven