Tram/bus chipkaart kleuter?

28-07-2014 00:46 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil deze week 3 dagen naar het strand met mijn 4-jarige dochter. Thuis reist zij vrijwel nooit met de bus en van trams hebben ze hier nog nooit gehoord. Als ik naar het westen ga en daar 2 nachtjes blijf (vrienden van mij wonen daar, zijn op vakantie, ik mag hun huis gebruiken) zal ze dus vaak met bus of tram gaan. Voor de trein koop ik gewoon een railrunner. Wat moet ik voor haar kopen voor tram en bus. Een persoonlijke chipkaart? En moet daar een minimum op? Of is er iets anders voor kinderen?
https://www.ov-chipkaart. ... us-begeleider-groepsreis/



Ik denk wel dat je te laat bent met het aanvragen van een persoonlijke chipkaart.

Een anonieme trek je zo uit een automaat, en voor bus/tram moet er minstens 4 euro opstaan.
Alle reacties Link kopieren
Dankje Pimpelmees. Ik had deze site net na mijn topic gevonden. Ik ben inderdaad te laat. Ik neem aan dat hier een minimum op moet staan? 20 euro? Plus 7,50 voor de kaart? Een kaart die ze daarna niet gebruikt.

Grrrrr.

Ik las laatst dat in Amsterdam chipkaartjes te koop zijn van 2,50. Hiermee kunnen kinderen de hele dag met de tram reizen. Helaas ga ik niet die kant op.
Alle reacties Link kopieren
Als het om Rotterdam gaat, kijk dan even op de site van 9292. Ik reis zelden met het OV en hoe het met kinderkaartjes zit weet ik niet.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Als je met Connexxion reist gewoon een kaartje kopen in de bus. Die zijn nu 1 euro.

Verder een anonieme kaart aanschaffen. Aan korting doen ze verder niet in de tram of bus.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
In de regio Rotterdam kost een wegwerpkaartje voor de hele dag reizen voor een kind ¤3,55. Klik.
Kinderen reizen hier gratis. In ieder geval tot 11 jaar. (hier is Brabant)
Zoek even uit welke maatschappij daar rijdt. In de bus van Arriva kun je gewoon papieren kaartjes kopen. Mijn kinderen hebben een OV-chipkaart maar in de bus neem ik altijd een los kaartje, is ook goedkoper.



Voor bus en tram moet er 4 euro opstaan.
Alle reacties Link kopieren
In welke plaats wil je gaan? In Den Haag kan je bij het servicepunt(zit op het station) een dagkaart kopen voor 6,50. Als je tram 1, 9 of 11 bent kan je deze kaart ook bij de bestuurder kopen.

Je kan ook losse kaartjes voor 3 euro kopen. Met deze kaart kan je 1 uur reizen in de bus/tram

Dit geldt wel alleen voor het vervoer van de HTM

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven