Vakantie in september

27-08-2014 09:16 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor al weken slash maaaaanden van andere mensen, waar ga je heen op vakantie? Blijf je thuis ?!



Nou, mijn intentie was wel om een jaartje thuis te blijven en maar te zien wat het Nederlandse weer bracht. Inmiddels ben ik wel zo toe aan vakantie en heb ik weinig hoop op het weer hier dat ik toch maar ben gaan rondkijken. Wat blijkt? Alles is zo "goedkoop" nu, je kunt al twee weken naar de overkant van de oceaan voor nog geen 1100 euro.



Nu maakt de locatie me niet zoveel uit, zolang er maar zon, zee, zwembad, mooi strand en vooral een aangename temperatuur is. Waar vind ik dit in september nog? Ik ben niet echt fan van Turkije en ik vind Europa qua weer toch altijd een risico, maar om nu uren in het vliegtuig te zitten voor een uitrust vakantie, dat vind ik ook weer een beetje overbodig.



Ik heb wel gekeken om het toch maar wat verder weg te zoeken, maar dan kom ik op de Domenicaanse Republiek. Er zijn toch seizoenen die je beter kan mijden vanwege orkanen, etc. Als de R in de maand zit, heb ik wel eens gehoord?



Alle landen waar de onrust op het moment is wil ik sowieso mijden, want dat durf ik niet aan, wil wel lekker rustig gewoon van het terrein af kunnen.



Ik denk aan een hotel direct aan het strand, all inclusive, niet in the middle of nowhere, wel wat dingen in de buurt om te doen en te zien, eventueel duikmogelijkheden en max. 1100 p.p. buiten Europa en binnen Europa vind ik max. 800 al wel mooi genoeg.



Wie heeft voor mij DE tip voor een goede vakantie?
Alle reacties Link kopieren
Canarische eilanden? Of Kaapverdische eilanden of de Azoren?



Allemaal minder lang vliegen dan Caribisch gebied.
Alle reacties Link kopieren
In september kan je nog wel naar de andere kant van de oceaan gaan, storm seizoen begint dan wel al, maar is dan (meestal) nog niet heel krachtig.



Waarom zou je in dat soort gebieden all inclusive willen? Zeker op de Antillen kan je heerlijk ergens wat eten 's avonds. Op de DR weet ik het niet, daar ben ik nog nooit geweest. Kan me voorstellen dat je daar juist 's avonds meer de veiligheid van een resort wilt.



Cuba schijnt ook erg mooi te zijn, veel te zien en stranden.



En anders een cruise? Voor dat geld zou je een heel eind moeten kunnen komen met je vliegreis naar (meestal Miami of Fort Lauderdale).
Alle reacties Link kopieren
All inclusive is geen harde eis voor en verre reis, maar in Europa wel.



Kaapverdie ziet er op de sites inderdaad heel mooi uit vind ik, maar Afrika schrikt mij een beetje af op een of andere manier. Op de Canarische eilanden ben ik op Tenerife geweest, dit vond ik een beetje "klein" of veel taxi afstanden, is Gran Canaria dan bijvoorbeeld al leuker?



Ik ben sowieso nogal een bangepoepert wat landen betreft, ik zie de antillen als oppassen dat er niks in je koffer wordt gestopt enz. Ik wil geen jaren vast komen te zitten haha. Nee ik heb teveel films gezien denk ik. Het lijkt me daar wel erg mooi :-)
Alle reacties Link kopieren
Oppassen is altijd goed. Ik heb t met ziektes die je op kan lopen. Zoiets als de tijgermug die de.que kan veroorzaken en daarvoor kan je je niet inenten. Steeds meer toeristen lopen tropische ziektes op.

Of t slikken van malariapillen waar je giga depri van wordt.

Dat zijn voor mij obstakels. Erg lastig.

In september kan je toch makkelijk naar italie of spanje, vaker gedaanen nooit slecht weer gehad
Canarische eilanden. Het zal wel vroeg donker zijn, maar dat heb je op ons halfrond overal in september.



Lanzarote, Puerto del Carmen kan ik je aanraden. Niet all-inclusive, want daar zijn er véél te veel restaurantjes voor.

Op Lanzarote wordt onder andere gedoken bij het naturistendorp Charco del Palo.
Alle reacties Link kopieren
quote:kale62 schreef op 27 augustus 2014 @ 11:54:





Lanzarote, Puerto del Carmen kan ik je aanraden. Niet all-inclusive, want daar zijn er véél te veel restaurantjes voor.







Inderdaad,de hele boulevard lang tig restaurants!

Ik vond dat ook een leuk plaatsje en vlakbij het vliegveld dus geen lange transfertijd.
Alle reacties Link kopieren
Egypte!!! Ik ga zelf half september naar El Gouna. Heel veilig, zeer schoon, groen, aardige mensen, als vrouw kan je ook alleen op straat, leuk dorpje en dicht bij grotere plaats Hurghada. Je kan goed duiken, prachtige onderwaterwereld. Goed hotels, vooral Ocean View en Rihanna.

Gezellig haventje met leuke terrasjes en winkeltjes.

Helemaal niet duur ook in september. El Gouna is veel leuker dan Hurghada.
Alle reacties Link kopieren
Egypte ligt mij iets te dicht bij al het geweld op tv, is dat raar?
Alle reacties Link kopieren
Nee dat is niet raar,zou ik zelf ook niet voor kiezen.



Heb je al iets bedacht waar je heen wilt?
Alle reacties Link kopieren
In september kan je voor het mooie weer nog heel goed in Europa op vakantie. In Nederland is het ook vaak mooi weer in september. Wij gaan altijd in september en of wij nu naar Noord Italie gaan, of bijvoorbeeld Spanje, wij hebben altijd mooi weer. Dus om die reden hoef je niet naar de andere kant van de oceaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een temperatuur van 27-30 graden wel lekker, maar voor Europa pak ik toch echt een last-minute als ik al vakantie heb. Heb al eerder regen gehad tijdens een vakantie en dan mooi weer in NL, dat is niet echt fijn... vind ik dan zonde van mijn geld.



Ik wil nu kijken naar Griekenland (Cyprus, Rhodos), Lanzarote, Gran Canaria of Cancun.
Alle reacties Link kopieren
Rhodos is echt leuk!

Normaal ben ik altijd van de verre reizen, maar ben nu zwanger en lang vliegen had ik geen zin in. Dus Rhodos. Leuk eilandje, een hoop mooie dingen te zien, mooie zee, zand èn kiezel stranden, vriendelijke mensen, leuk stadje met leuke winkeltjes, lekker eten, en goedkoop. Echte aanrader!
No worries

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven