Vakantiebestemming oude stad

02-09-2014 10:42 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de herftsvakantie of de kerstvakantie ben ik op zoek naar een bestemming. Ooit ben ik in Rhodos geweest en de oude stad vond ik heel leuk. Zoiets zoek ik nu weer.

Ik zoek een bestemming waar het tussen de 20 en 25 graden is in oktober of december/januari, kort vliegen, leuke winkeltjes en restuarantjes en waar je leuke bezienswaardigheden hebt.



We gaan met twee kinderen (bijna vier en 1,5 jaar), maar zij vinden nu nog alles leuk (vooral lekker eten) en we hoeven dus niet perse echt kindgerichte dingen te doen. Een bestemming waar kinderen zijn, zou wel leuk zijn.



Wie kan ons helpen met ideeen?
Rome

Florence

Sevilla
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht zelf ook aan Sevilla, maar ik ken het eigenlijk helemaal niet. Ben je daar ooit zelf geweest? En is er buiten het bezoeken van de stad nog iets leuks te doen in de omgeving? Deze vragen gelden ook voor Florence en Rome;-)
Valencia!
Januari / februari ga je met die temperatuur niet vinden in Europa, Spanje is dan tussen 15-20 graden, net niet lekker in een t shirtje. Oktober is dan beter.
Alle reacties Link kopieren
istanbul!
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
Sevilla is leuk! Je kunt er lekker ronddwalen, er zijn veel binnenplaatsjes te ontdekken.

De toren bij de kathedraal is goed te beklimmen, ook met kinderwagen o.i.d. Vroeger gingen daar paard-en-wagen naar boven, dus geen trappen maar een draaiend pad naar boven.

Het Alcazar heeft een mooie tuin, waar je prima even kunt picknicken met het gezin.

En op het Plaza de España is veel te ontdekken voor kinderen: iedere provincie van Spanje is daar uitgebeeld in een mozaïek en er zijn allemaal bruggetjes.



Een andere mooie oude stad is Lissabon. Dat heeft een geweldige oude wijk (Alfama) waar je rond kunt slenteren, daar is ook een kasteel. Verder de wijk Belém met een gigantisch monument voor de ontdekkingsreizigers; daaromheen is altijd wat te doen, ook voor kinderen.

Verder: een rit met de tram, steil omhoog door supersmalle straatjes is ook een belevenis.

En een lift 'op straat' die je van het lage gedeelte naar het hoge gedeelte brengt.

En met de trein ben je in een uurtje aan het strand (Cascais).
Alle reacties Link kopieren
Sevilla is prachtig. Veel te zien en veel te bezoeken. Denk aan mooie wandelingen door de straten, een oud paleis midden in de stad met prachtige mozaiek en een heerlijke tuin,( de naam even vergeten ) en zo nog meer speciale plekken ( even googlen en je komt echt een heel eind )winkelen, lekker eten, het museum voor stieren doden.. mocht je dat trekken.. Heb je eigenlijk geen extra activiteit meer nodig. Maar je zou met de trein vanaf Sevilla naar Cadiz kunnen gaan aan de kust. de zusterstad van Havana ( Cuba )



Istanbul is ook een aanrader, niet duur, wel heel bijzonder en van alle markten thuis. Ik ga begin oktober en dan zal het er 25 graden zijn.



Valencia is een aanrader. Maar geen hoge temperaturen in oktober. Beetje hollandse lente weer. Dan moet je echt wat verder weg. Maar vergeleken met hier is het daar wel lekkerder.
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Ik was al aan het googlen op Sevilla, Valencia en Florence. Straks nog even kijken naar Istanbul, klinkt namelijk ook goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:nola schreef op 02 september 2014 @ 11:08:

istanbul!Is koud in de winter.
verba volant, scripta manent.
Dubrovnik een optie?

Is wel niet 25 graden in oktober maar eerlijk gezegd ben je daar nergens in Europa zeker van in die tijd..
Le mont saint michel?



http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mont_Saint-Michel
Alle reacties Link kopieren
Sicilië! Weliswaar een eiland, maar kort vliegen, veel historie en bezienswaardigheden en heerlijk eten!
Ben bang dat je die temperaturen in Europa dan niet gaat vinden. Om die reden (lekker weer in die periode) gaan we in die periode vaak naar de canarische eilanden.. alleen heb je daar weer geen oude stad. Wel veel oude dronken Britten, zien er ook redelijk vergaan en antiek uit...
Alle reacties Link kopieren
Mont St Michel is niet geweldig bij slecht weer, als het regent loop je over spekgladde hellende straatjes en trappen. Het klimaat van Normandië verschilt niet veel van het Nederlandse. Bovendien ben je er in een dag wel uitgekeken.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Sevilla!
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven