Vakantieveilingen

24-01-2013 13:41 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wat aan het rond kijken op de site vakantieveilingen.

Wat is jullie ervaring met deze site? Zijn de aanbiedingen de moeite waard?



En weet iemand of ik ook de gesloten veilingen kan zien, wat uiteindelijk het hoogste bod is geworden?

Bedankt!
Kijk goed naar de prijzen en beschikbaarheid bij bijvoorbeeld hotels en de extra kosten die erbij komen. Het is niet altijd stukken goedkoper
ik heb er een paar keer wat gewonnen, tickets voor events, en een keer een diner. Was allemaal prima. Tickets voor 4 euro (2 tickets dus) die normaal 65 euro waren, diner voor 14 euro (voor 2 personen) was ook goed.



waarom wil je weten wat het hoogste bod was? Gewoon een maximum prijs in je eigen hoofd vast stellen en als die bereikt is, niet meer bieden. Sowieso bied ik altijd maar in de laatste 15 seconden.
Alle reacties Link kopieren
Sommige aanbiedingen zijn zeker de moeite waard, maar sommig mensen bieden zelfs meer dan dat het waard is dus daar moet je voor oppassen.



Ook kan je het eindbod zien bij gesloten veilingen mits ze net gesloten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, kijk goed wat de normale prijs is voor wat je wilt gaan bieden. Er komen nog administratiekosten bij van vakantieveiligen en bij een overnachting bijv. nog toeristenbelasting pp. Of er zit geen ontbijt bij.



Mensen laten zich snel gek maken door de 'aanbieding', maar stel voor jezelf een max prijs die je er voor wilt betalen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
en inderdaad bij het kopje ''meer informatie'' kijken wat de voorwaarden zijn. Soms ben je verplicht om extra dingen af te nemen (bijvoorbeeld ontbijt of diner van zoveel euro p.p. bij een hotel overnachting)
Alle reacties Link kopieren
quote:kaatje_85 schreef op 24 januari 2013 @ 13:45:

ik heb er een paar keer wat gewonnen gekocht.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
[

waarom wil je weten wat het hoogste bod was? Gewoon een maximum prijs in je eigen hoofd vast stellen en als die bereikt is, niet meer bieden. Sowieso bied ik altijd maar in de laatste 15 seconden.[/quote]



Dan kan ik kijken wat ongeveer steeds het hoogste bod is. Ik heb nu door dat aanbiedingen er meerdere malen (misschien wel dagen of weken lang?) opstaan. Als er dan te hoog geboden is wacht ik gewoon op de volgende..?
quote:himalaya schreef op 24 januari 2013 @ 13:47:

[...]





Ghehehe, true maar het voelde als winnen want zo ben ik dus al een aantal keer voor bijna nop op gave feesten geweest!
quote:Yvaatje schreef op 24 januari 2013 @ 13:48:



Dan kan ik kijken wat ongeveer steeds het hoogste bod is. Ik heb nu door dat aanbiedingen er meerdere malen (misschien wel dagen of weken lang?) opstaan. Als er dan te hoog geboden is wacht ik gewoon op de volgende..?



Daar valt echt geen peil op te trekken hoor.

Ik bied vaak op back to the '90's tickets, en de ene keer wint een bod van 2 euro voor 2 tickets, de andere keer gaan ze weg voor 25 euro. Het ligt ook echt aan de dag, het tijdstip etc. etc.

Zaterdagnacht is meestal wel lucratief
Overigens kun je bij een veiling altijd zien wanneer hij afloopt he....tickets voor feesten enzo zijn vaak elke 15 minuten een nieuwe veiling...bij restaurants meestal een paar uur etc etc..
Alle reacties Link kopieren
Bij diners valt me inderdaad weleens op, dat mensen meer betalen dan de prijs in het restaurant zelf.
Het kan zeker wel schelen.



Heb 2 kaarten voor dierenpark emmen gekocht voor 26 euro en kon en nog een extra kaart bij bestellen voor een tientje. Regulier kost een kaartje 21 euro dus best een mooie actie.
Alle reacties Link kopieren
quote:eefie_says_hi schreef op 24 januari 2013 @ 14:00:

Het kan zeker wel schelen.



Heb 2 kaarten voor dierenpark emmen gekocht voor 26 euro en kon en nog een extra kaart bij bestellen voor een tientje. Regulier kost een kaartje 21 euro dus best een mooie actie.Maar daarom wordt hier ook al gezegd dat je eerst moet gaan kijken wat de normale prijzen zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, altijd eerst zelf even kijken wat de normale prijs is. Sommige mensen betalen blijkbaar graag teveel en bieden dus veel en veel te hoog.



Verder staan er beste leuke dingen op, maar het is vaak een kwestie van geduld hebben en laat ik dat nou net niet hebben. maar desondanks wel een aantal keer leuke dingen daar gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Eerst goed kijken wat de aanbieding inhoudt, dus niet als je nu binnen komt en een aanbieding loopt over 2 minuten af, snel bieden, eerst in verdiepen. Heb wel eens kaartjes gekocht voor de Apenheul en was ongeveer de helft kwijt van een normaal kaartje, dan weet je wat je krijgt namelijk de entree. Maar had ook eens 4 diners voor een Grieks restaurant in Gouda. Nou was niet te eten, ze hadden een speciaal menu voor vakantieveilingenwinnaars en dat waren allemaal hele kleine porties. We dachten echt dat de patat die erbij kwam voor 1 persoon was, maar dat was voor de hele tafel, dus moest je een extra portie patat bestellen, idem met de salade. Het eten was ook gewoon niet lekker. Uiteindelijk waren we door het bijbestellen bijna evenveel kwijt als wanneer we a la carte hadden gegeten. Vraag me alleen af of dat wel kon in dit restaurant want er zaten alleen maar vakantieveilingwinnaars. Ik zal dus niet zo snel meer op diners bieden, wel op toegangstickets. Had ook een keer kaartjes voor een oefenwedstrijd van het Nederlands elftal, dat was natuurlijk prima verder.
Ik heb nog een bon voor een overnachting in een Fletcherhotel. Niet goed gekeken en nu blijkt dus dat het een doordeweekse nacht betreft. Let dus altijd goed op de voorwaarden!
Goede ervaring mee! al wat dagjes weg etc geboekt via vakantieveilingen! Wel altijd goed kijken wat je max wilt besteden en wat de extra kosten zijn
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat waardebonnen voor hotels meestal goedkoper op Marktplaats worden aangeboden.

Mensen bieden op Vakantieveiling,winnen en gooien het daarna op MP omdat ze niet kunnen of whatever.

Zo had ik laatst een hotel+dag Zwaluwhoeve voor ¤50 voor 2 pers. wat op Vakantieveiling meestal weg ging voor ¤90.
O, wij hebben wel eens wat weekendjes weg geboekt, op deze manier, wij nemen bewust alleen met vast gestelde datum.

Goed berekenen wat de extra onkosten worden, schoonmaak hond mee noem maar op, even alles alvast op papier zetten, en rekening mee houden met boeken.

Wij hadden zo een midweek van nog geen 100 euro alles bij elkaar en hebben het prima naar de zin gehad,

Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om boodschappen te doen bij de Duitse buren.



Extra toevoeging, vergeet niet dat het meteen betaald moet worden, na vijf dagen komen de eerste aanmaningen geloof ik al met extra incassokosten in de bus.
Alle reacties Link kopieren
Als je eenmaal op een veiling hebt geboden, kan je het eindbod zien bij ' mijn veilingen'
Alle reacties Link kopieren
In november twee dagen hotelletje in Brussel.

Totaal 65 euro voor twee personen incl. ontbijt.

Niet duur en prima hotel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven