Vervelend om in de trein te zitten

22-08-2014 17:50 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elke dag moet ik van en naar school met de trein. Ik begin nu mijn master in september dus ik moet er weer aan geloven :(



Ik vind het namelijk echt suuuper vervelend om in de trein te zitten. Ik heb geen zitvlees, kan moeilijk stilzitten, te veel mensen waardoor ik altijd met kramp en pijn in mijn knieën en met hoofdpijn en vermoeidheid de trein verlaat... Tijdens de treinrit ben ik misselijk (wegens gebrek aan zuurstof?).



Hebben meer mensen hier last van en wat kan je er eventueel aan doen?
Nee, herken er niets van.
Alle reacties Link kopieren
Niet achteruit rijden
Alle reacties Link kopieren
Hoe ga je het dan in de collegebanken doen?
Nee herken er niets van. Ik ga maar een keer of 3-4 per jaar met de trein en voor mij is het ontspanning, even geen geratel van kinderen aan mijn hoofd, relaxed een boekje lezen of gewoon dom naar buiten staren.
Alle reacties Link kopieren
Fietsen.
verba volant, scripta manent.
Dichter bij school gaan wonen? Anders weet ik het ook niet.



Zelf vind ik het absoluut niet vervelend om in de trein te zitten (of het moest zijn dat ik op de langere trajecten soms wel twee uur niet kan roken ). Ik stop gewoon een leuk boek in mijn tas en voor ik het weet is de reis alweer voorbij.



Ik vraag me trouwens af hoe je dat op school doet, met zo weinig zitvlees. Op school moet je toch ook wel eens een paar uur in een ongemakkelijke stoel op je krent zitten.
Een auto kopen

Een fiets kopen

Liften
Ik moet ook 5, soms 6 dagen per week met de trein reizen van huis naar werk en andersom. Vaak heb ik een 'oude' sprinter waar ik altijd tussen de twee eersteklas coupés ga staan, dit omdat dat stuk vaak het enige rustige stukje in de hele trein is. Vind het bloed irritant maar met de auto is geen optie (als ik een rijbewijs had) want Amsterdam is zo duur..



Tja. Gewoon muziek op zodat je minder last heb van domme gesprekken, krijsende baby's en telefoongesprekken in de trein? Dat is wat ik doe.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook lastig maar daar kan ik nog mijn benen strekken. En het is gewoon belangrijk om te gaan.



Misschien dat ik reuma heb ofzo, heb bijvoorbeeld ook laat van pijn in mijn polsen als ik lang in 1 houding moet zitten.
quote:Sakara schreef op 22 augustus 2014 @ 17:56:

Dat is ook lastig maar daar kan ik nog mijn benen strekken. En het is gewoon belangrijk om te gaan.



Misschien dat ik reuma heb ofzo, heb bijvoorbeeld ook laat van pijn in mijn polsen als ik lang in 1 houding moet zitten.Dan zou ik maar eens naar de dokter gaan.
Als je denkt dat je reuma hebt zou ik naar de dokter gaan. Een forum kan je dan niet helpen.
Als ik lekker kan zitten en het is niet zooo druk vind ik het OK maar op zo een stang zitten of een uur staan nee dat is niks.
Ik poep ook op de trein. Heeeeeeel af en toe moet ik treinen van Schiphol naar elders en op die momenten ben ik zo blij dat ik m'n rijbewijs heb en auto's kan lenen als ik in NL ben.
Alle reacties Link kopieren
Niet achteruit rijden en niét lezen. Ook niet van je telefoon.

Daar word ik misselijk van in de bus/trein.



Gewoon een muziekje in de oren. Raampje open schuiven.

En als je een half uur voor je vertrekt een hapje eet, loop je minder kans om tijdens de rit zwak en misselijk te worden.
Alle reacties Link kopieren
En wie weet kom je op je opleiding mensen tegen waar je samen mee kunt reizen. Dat zorgt ook voor de nodige afleiding.
Geen herkenning, ik vind een treinrit erg ontspannend. Ga soms 1,5uur met de trein, muziekje aan, uit het raam staren, wegdromen en kom als herboren de trein uit.



Misschien een tip? Ben je minder bezig met de rit zelf. En raampje open zetten inderdaad. Als die mogelijkheid er is, want kan niet in iedere trein.
Alle reacties Link kopieren
Een raampje openschuiven in de trein? Dat wordt meestal meteen ruzie, er is altijd wel iemand die niet tegen frisse lucht kan. Er zijn zelfs van die zeikerds die er last van hebben als ze vijf meter vóór je zitten.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Hoofdpijn kan komen doordat je niet goed ademt in de trein. Probeer eens bewust op je ademhaling te letten. Adem diep in en rustig uit. Je neemt dan meer zuurstof op wat een positief effect heeft op de hoofdpijn en misselijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Tja ... je wilt niet staan en lopen en je hebt geen zitvlees. Dan weet ik het ook niet meer



Elk mens is anders, probeer eens wat uit zou ik zeggen en anders een andere reismogelijkheid zoeken.



Zelf herken ik het niet. Ga trouwens ook niet wekelijks met de trein ofzo. Ontspannend vind ik het ook niet; treinen vind ik vaak smerig en ik erger me vaak aan al dat getetter maar daarom zet ik mijn Ipod aan. Irritatie 1 al weg
Alle reacties Link kopieren
Zelfde idee als Dahlia74: let op je ademhaling. En zorg dat je rechtop zit, niet ingezakt of gedraaid, voeten op de grond, handen in je schoot, rug recht, schouders laag. Adem in door je neus en zorg dat je ademt vanuit je buik.



Ben je onrustig, heb je last van mensen om je heen? Dat klinkt meer als erge spanning dan als reumaklachten. Heb je er alleen in de trein last van?
What a nuanced anxiety
Hier ook elke dag met de trein, in de spits als de treinen overvol zijn. Ik vind het verschrikkelijk, zo benauwd en op elkaar gepakt. Wat ik doe is een muziekje opzetten en proberen vooral veel uit het raam te kijken, dat leidt af van de drukte.
Alle reacties Link kopieren
Ik word héél misselijk in de auto maar totaal niet in de trein. Maak je je niet gewoon te druk?
Hoe lang moet je dan in de trein zitten? Ben je thuis dan ook voortdurend in beweging?
Alle reacties Link kopieren
Als het druk is haat ik de trein. Is het rustig vind ik het lekker. Starbucksje, boekje, muziekje..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven