Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 12:04.
Dit onderwerp heeft 33 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 31-07-2009 15:20.
- Zoals de titel al zegt ga ik dit jaar voor het eerst kamperen. Mijn vriend heeft dit al vaker gedaan en zegt dat het helemaal goed komt, maar ik als controlfreak wil natuurlijk zorgen dat we straks alles bij ons hebben. Vriend zorgt voor tent, matjes, kooktoestel ed, maar hem kennende denkt hij bijvoorbeeld niet aan een theedoek of afwasborstel. Wat moet ik dus echt niet vergeten??
- creditcard: kun je ter plekke kopen wat je eventueel vergeten bentEen beter milieu begint bij anti-conceptie!
- muggenspul, warme trui voor 's avonds.ik word, jij wordt, hij wordt, word jij?
- Veel douche muntjes
Ook handig: koelbox, oordopjes, vliegenmepper, citronella kaarsen, deet, zonnebrand...
En: WC papier! - Een gids met hotels in de omgeving
The time is now. - Knijpers zijn ook handig en eventueel een waslijntje voor tussen 2 bomen. Ook kun je je scheerlijnen gebruiken als wasrek.
En voor onder de tent een dun plastic zeiltje van de bouwmarkt, scheelt een hoop schoonmaken. Een jerrycan voor water. Zaklamp.Je leeft maar 1 X...........haal eruit wat erin zit! - Wat moet je niet vergeten? Ervan te genieten ... ;)
Kijk ook eens hier: hoe overleef ik kamperen? - ga je kamperen als in...een koepeltentje of heb je een megaluxe grote tent of een caravan?
Waslijn! en wasknijpers...kun je elke dag je handdoek aan hangen, slaapzakken luchten en gewassen kleding hangen.
Een molentje met zout peper etc. (als je van plan bent daar te gaan koken)
afwasmiddel, wasmiddel (als je maar een paar dagen gaat, is het zonde van alles een grote fles te kopen)
stoffer en blik...een hamer voor je haringen
dingen te doen als het nat weer is (minispelletjes, pen en papier, set kaarten etc.)
CHECKEN OF JE TENT GOED WATERDICHT IS!!! - Spullen die je daar kan halen (afwasmiddel, wc papier) gewoon daar kopen, anders sjouw je je een ongeluk.
Wat ik enkele keren vergeten ben en wat je niet moet vergeten:
-opladers (batterij, telefoon)
- een lamp oid voor savonds
- dekbed (kan koud worden snachts!)
- Tas/zak voor vuile kleren
- verlengkabel/verdeeldoos
- zaklamp
ik kan zo even niet op meer komen, maar de logische dingen (zoals kleding, shampoo, tandeborstels, handdoeken) zul je vast wel meenemen. Maak iig een lijstje met wat je mee wilt nemen, dan kom je er op een moment wel achter dat er nog wat bij moet.
Veel plezier! - quote:Linndaatje schreef op 31 juli 2009 @ 09:16:
Veel douche muntjes
Ook handig: koelbox, oordopjes, vliegenmepper, citronella kaarsen, deet, zonnebrand...
En: WC papier!
En dus heel veel geld (of idd je creditcard)voor als je gillend weg loopt na dit te horen en een hotelkamer wilt boeken.
Kamperen...absolutt niet mijn ding. Maar goed ieder het zijne...veel plezier!!\" If it doesn\'t kill you, it will make you stronger....\" God...I\'m super woman now!!! - Stoffer en blik om de tent regelmatig mee uit te vegen!Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Goeie tip!!!quote:
Een beter milieu begint bij anti-conceptie!- afwasmiddel
afwasteiltje
bestek
flesopener
kurketrekker
kaasschaaf
kopjes/glazen
theelepel
lucifers
pannenspons
vuilniszakken
aardappelschilmesje
blikopener
borden
pannen
snijplank
vergiet
broodmes
fluitketel
zout/peper/kruiden
schaar
stoffer en blik
je kunt trouwens je eigen checlist samenstellen op www.kampeerchecklist.nl - Bedankt voor alle reacties!! Ik heb dus ook altijd gezegd dat ik nooit zou gaan kamperen, maar vriend is zo enthousiast dat hij me nu toch zo ver heeft gekregen. We gaan gelukkig niet met zo'n mini koepeltentje, maar hebben een ruime zespersoonstent waar we ook in kunnen staan. We gaan naar de provence dus ik denk dat het helemaal goed gaat komen, alleen die wc-rol en die douches is toch wat minder

- Jullie gaan wel met de auto neem ik aan? dan kun je lekker veel meenemen....zorg voor hele goeie matjes!! mijn ervaring is dat ondergronden echt niet lekker vlak zijn...dan is een goede dikke mat wel lekker!
- Hulp bij het opzetten van de tent regelen.

Wij vertrekken maandag met ook zo'n tent en altijd hommeles met het opzetten van dat kreng.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn? - Een lekker luchtbed + lijm voor eventuele gaatjes.Rabarberrabarberrabarber
- Slippers waar je mee onder de douche kunt staan anders krijg je geheid
tenenkaasschimmel.
Oordopjes voor de beachparty tot 5 uur 's ochtends met dj gabber en co.
En verders....en goede sigaar en enjoy!!!!Rabarberrabarberrabarber
Vertrouw op je vriend, zou ik zeggenquote:Provence schreef op 31 juli 2009 @ 09:11:
Zoals de titel al zegt ga ik dit jaar voor het eerst kamperen. Mijn vriend heeft dit al vaker gedaan en zegt dat het helemaal goed komt, maar ik als controlfreak wil natuurlijk zorgen dat we straks alles bij ons hebben.![:-]](http://forum.viva.nl/www/smileys/77_happy.gif)
Deet is puur gif....alleen gebruiken als je naar malariagebieden gaat. Lijkt me in Frankrijk niet het geval. Citronella is al gek genoeg....lekker zon romantische citroengeur in de tent:)quote:Linndaatje schreef op 31 juli 2009 @ 09:16:
Veel douche muntjes
En: WC papier!- Met gevoel voor humor en incasseringsvermogen kom je een heel eind. Vooral de tent opzetten is voor menig stel een relatietest.In vrijheid verbonden
- .
Dat doe ik ook helemaal anders zou ik niet eens beginnen aan dit avontuurquote:Vertrouw op je vriend, zou ik zeggen![:-]](http://forum.viva.nl/www/smileys/77_happy.gif)
. Maar vriend heeft momenteel nogal veel aan zijn hoofd en werkt tot aan de laatste minuut voordat we weggaan, dus ik wil een beetje mee kunnen denken en zorgen dat we ook alles in huis hebben voordat we weggaan. - - Desinfecterende gel
- Muggenbeet-spul
- Zonnebrand
- Plastic bordjes en bekertjes (scheelt een hoop afwassen en kan niet stuk)
- Kampeer-pannetjes
- Vegertje voor de tent
- Een teiltje (om in af te wassen o.i.d.)
- Vaatdoekje, theedoeken, afwasborstel
- Wasknijpers + evt.touw/lijn
- Wc-papier
- Bordspelletje/Pakje kaarten, goed boek
- Looplamp, zaklamp
- Pleisters en nog andere EHBO dingetjes
- Opladers, batterijen, foto/video-camera
- Poncho/paraplu
- Blikopener, flessenopener
- Pen en papier
- Wekkertje
En het belangrijkste: een goed humeur !!
Wegwerpplastic?? Zó slecht als je 2 weken gaat, heb je een berg afval!! Op sommige camping mag dit om die reden dan ook niet. Zelf zou ik in ieder geval nooit kiezen voor wegwerp plastic bekertjes en bordjes, ivm de afvalberg. En ach dat afwassen op de camping hoort er ook wel een beetje bij.quote:sweetcandy schreef op 31 juli 2009 @ 10:28:
- Plastic bordjes en bekertjes (scheelt een hoop afwassen en kan niet stuk)
Dit onderwerp heeft 33 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 31-07-2009 15:20.