Vragen over de Stena Line (nacht-) boot

28-07-2014 18:44 34 berichten
Wij gaan binnenkort met de boot naar Zweden. Op de website van Stena Line zag ik dat de hutten eigenlijk een soort hotelkamers zijn en dat er handdoeken en shampoo e.d. aanwezig zijn. Wat zou ik verder nog mee moeten nemen? Kun je tijdens de overtocht nog bij je auto?

Verder hebben we geen maaltijden vooraf geboekt maar ik wil wel 's avonds en 's morgens op de boot eten. Kun je dat nog makkelijk na het inschepen reserveren?
Je kan niet bij je auto, het autodek wordt afgesloten. Er zijn meestal meerdere restaurants aan boord en ergens iets eten is nooit een probleem geweest bij ons. Wel even van te voren kijken hoe je kan betalen, of je kan pinnen bijv.

Verder meenemen wat je nodig hebt voor die nact, ik vind eigen shampoo altijd wel handig en dat zit toch in mijn toilettas, die je toch nodig hebt om je tanden te poetsen bij.
Alle reacties Link kopieren
Wij maken altijd een 'boottas' die je makkelijk mee kan nemen als je op de boot parkeert. Je jan idd na een bepaalde tijd niet meer naar je auto tot een kwartier voor aankomst. Ik neem voor iedereen een setje schone kleren mee en een toilettas met nodige spullen. Verder zijn er handdoeken en zeep/shampoo.

Er is niet geweldig veel keus meer aan restaurants, vroeger was het beter. Makkelijk ter plaatse te boeken trouwens. Er is een restaurant met een uitgebreid buffet (prijzig) en een restaurant met kleiner buffet en een soort ala carte. Voor het ontbijtbuffet kan je ook ter plekke betalen.

Fijne vakantie, het is hier nog steeds heerlijk weer!
Ah, we hebben ervaring met overnachtingshotels, dus pakken altijd al een 'onderwegtas' met kleding, toiletartikelen en alles wat je normaal in je handbagage meeneemt (medicijnen, opladers, speelgoed). Ik zal wel moeten pinnen of met cc betalen, tenzij ze ook euro's accepteren, want Zweeds geld pin ik pas als we daar zijn.
O handig topic; wij gaan ook deze week en handig te weten van het autodek en handdoeken enzo!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit as we speak op de boot naar zweden! Handdoeken zijn aanwezig. Zeep hangt ook in de badkamer.
Alle reacties Link kopieren
Oh en je kunt gewoon met euro's betalen aan boord. Eten zonder reservering is geen probleem.
En wifi dus?
Alle reacties Link kopieren
En zojuist aan de lijve ondervonden dat het autodek inderdaad dicht is. Uurtje geleden nog open, maar nu niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ook WiFi! Wel een beetje gammel. Je moet er wat geduld voor hebben, maar dan heb je ook wat!
En entertainment voor kinderen?
Oh wat leuk, een live verslag! Zijn de kamers een beetje netjes? Hebben jullie lekker gegeten?
Kun je aan boord pinnen? En dan niet om te betalen, maar als in kronen pinnen?

Niet dat ik binnenkort ook op de boot naar Zweden stap hoor, met dezelfde reis als jij volgens mij gaat maken...



En wua rijden erheen, mijn routeplanner zegt 6 uur vanaf Utrecht, zou dat ongeveer kloppen?
Alle reacties Link kopieren
Entertainment kinderen is minimaal. Die van mij haalden hun neus er voor op en wilden liever buiten kijken. Pinnen weet ik niet eigenlijk. Geen pinautomaat gezien nog. Eten binnen niet geprobeerd, maar volgens mij voor ieder wat wils. Op dak 11 staan ze heerlijke worsten te grillen! Wij wonen in een dorp naast utrecht en hebben er 5,5 uur over gedaan. Kamers zijn eigenlijk beter dan verwacht als ik eerlijk ben. Ik had me op het ergste voorbereid, maar is gewoon een hele nette mini uitvoering van een hotelkamer. Valt niet tegen. We hebben wel expres een hut op het buitendek genomen Odat we nog een beetje naar buiten kunnen kijke .
Alle reacties Link kopieren
En vanaf morgen reizen we 2,5 week rond in een trekkerstent met 2 kleine kinderen dus deze kamer voelt als pure luxe nu :-)
5,5 uur, oh dat valt mee, maar het is natuurlijk maandag. Ik zeg niet wanneer wij gaan, maar het is dan zwarte zaterdag Ik hoop niet dat we dan erg veel last hebben van files die kant op. Ik zag wel op de website dat je al vanaf 15.00 uur mag inchecken en ik calculeer 3 uur vertragings- cq pauzetijd in, dus dat zou dan mooi uitkomen. Volgens mij is het voor ons dichterbij (omg. Haarlemmermeer).
Buitenhutten waren helaas vol toen wij boekten, dus wij zijn sardientjes in een blikje
De nachtboten van StenaLine die ik ken, hadden geen kamers, maar hutten. En het zijn echt hutten, stel je er geen kamer bij voor want dan ben je zeer teleurgesteld.



En het eten is erg prijzig. Als je ook op vakantie lekker wil uitgeven, zou ik eten meenemen voor op de boot. Wij namen dan een quiche of salade mee.
Alle reacties Link kopieren
Familiehutten zijn helemaal ok! Wifi is traag en helaas niet in de hut (althans waar wij zaten ).

Als je gaat eten bij het kleinere restaurant waar je zelf op kan scheppen dan valt het qua prijs mee vond ik (het gerecht van onze 2 kinderen werd samen als eentje gerekend omdat ze vegetarisch aten), maar goed, ik woon in Zweden en ben ook wel aan de Zweedse prijzen gewend ;)



Brittle, fijne vakantie, je treft het met het weer. Welke regio van Zweden gaan jullie heen?
We hebben een driepersoons buitenhut geboekt, en ik ben blij als er drie schone bedden en een douche zijn. En een beetje uitzicht Qua formaat zal het vergelijkbaar zijn met een Etap hotel (Frankrijk). Daar krijg je een tweepersoonsbed met hoogslaper erboven, en een halve meter loopruimte rondom het bed.
Alle reacties Link kopieren
Luxe hoor een buitenhut betjebig! Geweldig uitzicht moet je hebben als je langs de Zweedse kust vaart!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, lekker slapen daar in zo'n hut! Heb erg goede ervaringen met Stena line, slaap er altijd heerlijk. In het winkeltje kan je ook nog altijd wat eten kopen. Meestal gaan wij aan boord met een koelbox die op stroom en 12v aansluiting kan, perfect. Goed gevuld, eten en drinken bij ons en als je dan daar nog wilt eten dan kan dat natuurlijk. Zelf ontbijten we altijd aan de overkant, vaak wel een bakkertje te vinden. Maar aan boord is ook prima, wel wat prijzig. Veel plezier!
quote:betjebig schreef op 28 juli 2014 @ 20:59:

Oh wat leuk, een live verslag! Zijn de kamers een beetje netjes? Hebben jullie lekker gegeten?



Bijna net zo leuk als een live bevalling!



De nachthut die wij altijd hebben (boot naar de UK) is niet zo verschillend van een kleine hotelkamer eigenlijk. Een stapelbed (sort of) en een badkamertje. Dochter vindt het entertainment altijd wel leuk, voor even, maar kijkt ook graag rond. Eten is erg prijzig en niet zo lekker. Het ijs wel
Ik vind het wel heel spannend om te slapen terwijl die boot vaart. Ik ben wel een paar keer met de boot naar Engeland geweest, maar dat was dan maar een uur of drie varen en zorgde ik dat ik in de buurt van de reddingsboten bleef
Alle reacties Link kopieren
Op de ferryboten naar Turkije, die doen er drie dagen over, kunnen mensen op bepaalde tijdstippen naar hun auto maar ik dacht alleen op het bovenste autodek. Het is trouwens een enorm gedoe begreep ik van een mede-passagier, wij hadden gewoon een "onderwegtas", net als wanneer we gewoon met de auto gaan. Zorg dat je niets vergeet uit je auto, camera, reservebril om maar iets te noemen, boek. Of je een binnen- of buitenhut hebt maakt niet uit, je gaat toch niet de hele nacht naar buiten kijken neem ik aan.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven