Welk Grieks eiland begin spetember??

22-08-2014 12:44 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij (man en ik) zitten te kijken voor een vakantie naar Griekenland voor begin september. Alleen ben ik een nitwit qua Griekenland dus ik vraag me af welk eiland het mooiste is rond deze tijd. Ik heb nl. begrepen dat Kreta behoorlijk dor en droog is aan het eind van de zomer (klopt dat inderdaad??) maar dat bijv. Corfu wel mooi groen is. De eilanden die ik nu het meeste tegenkom zijn dus Kreta, Corfu, Rhodos en Kos.



Wie heeft er info en tips voor me? Kreta staat nu onderaan mijn favorieten (en Chersonissos al helemaal ) maar misschien hebben jullie wel andere ervaringen.



Bedankt alvast voor het meedenken!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
Hum spetember moet natuurlijk september zijn...die typefout maak ik nou altijd!!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Bedenk wel dat er een reden is waarom.corfu wel groen is... Kans op regen is erg aanwezig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op Kos geweest en dat vond ik een erg mooi en leuk eiland! Dus raad je Kos aan.

En Kreta raad ik je af in iedergeval in de omgeving chersonissos.
Ik vond de oostkant van Kreta erg mooi. Rethimon en omgeving. Is wel wat duurder dan Cherso. Wij zaten in een klein appartementencomplex , er waren daar geen grote all-inclusives.

En idd waar het groen is, daar regent het.
Alle reacties Link kopieren
Er is al ontzettend veel vol in september.

Kreta en Rhodos zijn leuke eilanden.
Alle reacties Link kopieren
quote:ssteph schreef op 22 augustus 2014 @ 13:12:

Ik ben op Kos geweest en dat vond ik een erg mooi en leuk eiland! Dus raad je Kos aan.

En Kreta raad ik je af in iedergeval in de omgeving chersonissos.

Ik zou Cherso juist wel aanraden.

Je zit dan heel erg centraal en kunt dan overal met de huurauto komen. Je kunt dan zowel de kant van Sitia als de kant van Chania op.
Alle reacties Link kopieren
En waarom niet naar Kreta? Ik ben er nu drie keer geweest, ook in het hoogseizoen. Wat een prachtig eiland en wat een lieve mensen. Zowel de west als de oostkust erg mooi. Huur een auto en ga van de gebaande paden af en je ziet de mooiste plekjes.
leef, geniet en eet!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Kreta niet zo heel geweldig (ik ken Malia, maar ben met de auto overal zo'n beetje geweest. Vond het ook een vrij dor eiland, de Samaria kloof vond ik wel prachtig). Corfu is enorm groen en vaak prima weer in september. De westkant is de mooiste kant om te zitten.
Chania, Kreta.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar op Rhodos geweest, vond ik tegenvallen.. Wel paar mooie dingen, maar tis net wat jullie leuk vinden.



Wij gaan in september maar keffalonie, andere kant van Griekenland dus! De moeite waard om eens op te zoeken op internet, maar weet dus pas als we er geweest zijn of t idd de moeite waard is.



Eiland hoppen schijnt ook leuk te zijn, de kleine eilandjes onder Athene.succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb intussen een leuk app. gevonden in een durpje vlakbij Cherso



Mijn mening over Kreta is dus aardig bijgesteld



Maar dank voor jullie tips/meningen tot zover!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
Waarom perse een eiland? Al naar Parga gekeken? Of Samos
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in Kokini Hani geweest. Ligt precies tussen Heraklion en Chersonisos in. Leuk appartementencomplex. Vlak bij het strand (straat oversteken)
Koutolafarie?
Ik ben in Juni naar Corfu geweest en heb het er geweldig naar mijn zin gehad. Onwijs groen. Echt heel mooi.



Ik begreep daar dat het in voor en naseizoen dus oktober tot april echt wel behoorlijk regent. Maar dat het in de zomer korte buien zijn. En dat hebben wij 2 keer gehad. Het trekt dan als het ware over dus het waren 2 keer flinke buien van 5 minuten.
Alle reacties Link kopieren
Santorini
quote:Deedot schreef op 22 augustus 2014 @ 15:29:

Ik ben in Kokini Hani geweest. Ligt precies tussen Heraklion en Chersonisos in. Leuk appartementencomplex. Vlak bij het strand (straat oversteken)



Het domste durp (lange straat) van Kreta

Ook ooit geweest.



Maarre iig geen Corfu doen ivm het weer. Wij hadden daar eerder deze maand al buien en smiddags vaak bewolking en dat wordt alleen maar meer in de herfst.




Het stuk waar Corfu, Kefalonia en Zakynthos liggen zou ik niet doen ivm vocht en wolken.



Dodecanese en Kreta meer zonzeker.



De mooiste eilanden vond ik Samos (Pythagorion) en Lesbos (Molyvos)
Alle reacties Link kopieren
Kokini hani ben ik ook ooit geweest lang lang geleden, was onze eerste vliegvakantie samen. Prima vakantie gehad maar het was inderdaad maar 1 straat en het strand was ook niet alles.



Kreta zelf vond ik verder wel leuk en zou best eens terug willen.



Rhodos was ook leuk maar vond ik saaier op de een of andere manier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven