Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 12:05.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Reizen
  4. Welk grieks eiland is het leukst... Samos of Corfu?

Dit onderwerp heeft 37 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 07-07-2010 16:26.

[ Welk grieks eiland is het leukst... Samos of Corfu? - Pagina 1 ]

Ga naar een onderdeel

1. Hoi, wie kan mij helpen met het maken van de keuze: op vakantie naar Samos of Corfu (15 dagen, eind aug, begin sept)? Deze 2 eilanden lijken ons het leukst en dan als verblijfplaatsen Kerkyra (Corfu) en Samos Stad (Samos ;-)) We houden van strand (snorkelen), uiteten (beetje bedrijvigheid), maar willen ook nog iets van het eiland zien. Vind foto's maken van dieren erg leuk... maar weet ook niet waar die (het meest) uithangen...

Ik ben al naar verschillende Griekse eilanden geweest:
    Kreta, Karpathos, Zakynthos, Rhodos, vond deze allemaal leuk, maar wil nu iets nieuws zien.

Tips/adviezen zijn welkom.

1. Samos vind ik meer Grieks en wat kleinschaliger. Samosstad is niet heel groot maar wel heel knus, vooral 's avonds. Corfu is voor mij jaren geleden, vond dat toen al toeristischer dan Samos.

2. En is kefalonia geen optie? Dat schijnt ook heel mooi te zijn!

3. Ik ben op beide geweest en vond ze beide even leuk.

Lessons of life...

4. Clytemnestra
    Afbeelding van Clytemnestra
    23-06-2010, 14:22

SAMMMOOOSSSSSSSSS...ZO LEUK EN MOOI

once upon a time called.....right now

5. Kokkari in Samos, heel gezellig klein dorpje met veel voorzieningen. Ben net terug van -weer eens- Corfu, maar ga volgend jaar toch weer naar Samos, zeker weten.
    Niet zo druk als Corfu, toch een wat ander publiek.

6. Ik zou ook naar Samos gaan. Maar dan niet naar Samos-stad maar naar Kokkari. Vorig jaar geweest en heel gezellig.

Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek

7. Samos!!! en dan niet naar Samos stad maar naar Pythagorion

gezellige plaats met een mooie haven met kroegjes en restaurantjes.

(Kokkari heeft zo'n naar kiezelstrand vind ik.)

http://www.rossholidays.nl/pictures/foto/samos/sa08_Pithagorio_06.jpg

8. Leuk die snelle reacties...
    maar waar heb je de meeste dieren (vogels, schildpadden enzv.)?
    Krijg wel steeds meer de vakantiekriebels met al die enthousiaste reacties :-D

9. zeeschildpadden heb je op Zakynthos.(Laganos)
    Erg mooi!!

maar daar zijn weer zoveel roodverbrande,volgetatoeerde,zuipende Engelsen dat ik daar toch niet weer naar toe ga ;-)

10. Clytemnestra
    Afbeelding van Clytemnestra
    23-06-2010, 16:13

quote:
    biebelie schreef op 23 juni 2010 @ 14:58:
    Samos!!! en dan niet naar Samos stad maar naar Pythagorion

gezellige plaats met een mooie haven met kroegjes en restaurantjes.

(Kokkari heeft zo'n naar kiezelstrand vind ik.)

[afbeelding]
    ja, daar was ik ook X-D

once upon a time called.....right now

11. ik ben nog nooit op samos geweest, maar vorig jaar ben ik op corfu geweest eb ik vond dit zelf tegenvallen. De reden hiervan was dat iCorfu eigenlijk weinig "grieks" heeft/. Je ziet er niet de typische blaiw witte huisjes etc. De reden hiervan is het volgende:

de turken hebben vele jaren geleden griekenland veroverd, van de turken mochten de grieken de vlag niet hijsen ( blauw wit). Daarom hebben vele grieken hun huis blauw wit gemaakt, uit protest. Op Corfu zijn de turken nooit geweest, dus daarom hebben ze daar niet de typische griekse sfeer zeg maar. Ook vond ik dat vele restaurantjes daar niet echt de typische griekse gerechten serveerden, zoals gyros, veel restaurantjes hadden dat niet eens.

Ik zou dus zelf gaan voor samos!

Ik ga volgende week naar Rhodos!

12. oke, en nu ga ik op mijn spelling letten :):smile:

13. Pythagorion lijkt mij ook wel wat. En daar hebben ze mooie stranden?
    Ik zoek nog iets voor in september.

14. Ik ben naar Samos en Corfu geweest. Als ik kan kiezen tussen een van beiden dan zou ik absoluut voor Samos gaan.

Corfu vond ik een van de minst leuke vakanties. Ik kreeg daar niet het echte griekse gevoel dat ik op andere eilanden wel had. Het is er erg op toeristen gericht. Tijdens de vakantie werd het me trouwens ook heel erg duidelijk waarom het zo'n groen eiland is, we hebben bijna de hele week regen gehad...

Samos is een heerlijk eiland, niet al te toeristisch en er wonen vriendelijke mensen. Ook vond ik het een mooier eiland en er heerst nog wel de echte griekse sfeer op veel plekken. Verder is het gewoon een erg mooi eiland met een paar mooie strandjes, leuke plaatsjes en je kunt er lekker eten.

15. inderdaad hebben wij toen ook zeker een dag of 5 regen gehad en soms was het er maar 19 graden in augustus :(

ik zou zeker voor samos gaan.

16. Ik denk dat ik ook voor Samos zou gaan, maar ga dan niet naar Samos stad.
    Vanaf Kokkari kun je voor 1.40 pp met de bus naar Samos, in Samos houden ze de echte griekse siesta nog aan en dat betekent dat alles na 2 uur dicht is en dicht blijft. In Kokkari en Pythagorion is alles gewoon de hele dag open.
    Iemand zegt hier dat in Kokkari kiezelstrand is, nou dat is dus overal in Samos. Er zijn wel 2 zandstranden maar dan moet je een auto huren om die te bereiken. 1 zandstrand ligt ongeveer 8 km vanaf Pythagorion. Het andere zandstrand ligt bij Tovlakia en daar vonden wij niks aan, is alleen maar een lange straat met aan weerszijde hotels en appartementen. Pythagorion en Tovlakia liggen best een eind van elkaar af, zeker een middagje rijden, wel een goeie weg.

Op Korfu is het idd minder grieks, (italiaanse invloed) maar de stad Korfu is wel heel mooi en erg gezellig. Paleostratritska of zoiets was wel een hele mooie baai en zag er ook echt grieks uit. Daar kun je ook goed snorkelen.

Some people are born on the finish line and think they have won the race!

17. er is een zandstrand aan de rand van Pythagorion.
    Een minuut of 10 lopen vafaf het centrum.

18. Christiane04
    Afbeelding van Christiane04
    24-06-2010, 00:59

Ik ken geen van beide, maar hoop ooit nog eens naar Corfu te gaan.

19. Ben niet op Corfu geweest, maar vond Samos (zaten in Kokkari) erg leuk, al is dat wel weer een jaar of 10 geleden. Ik heb destijds bij Ross Holidays geboekt, en het leuke vond ik dat zij me veel advies konden geven over de eilanden, mn over de verschillen tussen de eilanden. Aangezien beide eilanden in het aanbod zitten kun je wellicht eens contact met hen opnemen of de website bekijken?

20. Nog nooit op Samos geweest, maar wel al 7x naar Corfu in de afgelopen 4 jaar. Weliswaar altijd in hetzelfde hotel, maar het is daar gewoon geweldig. Niet te massaal, prachtige rustige ligging, super aardig personeel, ruime kamers (in hoofdgebouw of in bungalow), goede (sport)voorzieningen, all inclusive, privéstrand, zwembad, prima eten en niet te ver van Corfu-stad (Kerkyra). In oktober gaan we weer!

21. Spetses en poros, heerlijke leuke en mooie eilanden.

Op spetses mogen bijna geen auto's en daarom is het zo mooi, geweldige stranden, leuke dorpjes en goede hotels en appartementen.

Poros is was groter en dus ook wat drukker maar niet te druk. leuke stadjes, gezellig, dichtbij vasteland, leuk voor een ponttochtje.

vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan.

22. je kan natuurlijk ook altijd gaan Islandhoppen, dan doe je in 1 vakantie 2 of 3 eilanden , en zijn de transfer en hotel/appartement allemaal geregeld. Zo kom je op eilanden waar je anders niet snel heen zou gaan.

vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan.

23. anoniem185186168
    Afbeelding van anoniem185186168
    25-06-2010, 09:13

Ik vond Corfu vreselijk.

24. Nog iemand die voor Samos gaat. Ik ben er heel vaak geweest (in Kokkari) en dat is wat rustiger en persoonlijk vind ik het gezelliger dan Pythagorion maar dat is persoonlijk. Ik vond Pythagorion minder sfeer hebben. Het heeft wel een (rommelig) zandstrand. Kokkari heeft een strand met grote kiezels en een fantastisch uitzicht.

wees jezelf, er zijn genoeg anderen.