Windscherm welke?

20-04-2014 21:55 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben op zoek naar een windscherm voor het strand of langs een plas,maar ik weet niet welke ik moet kiezen? Ik zag een beach shelter met telescoop stokken die je moet opzetten en zo'n pop-up tentje. Heeft iemand ervaring met deze tentjes? Zo ja wat zijn de positieve en negatieve kanten.
Alle reacties Link kopieren
Die tentjes zijn nogal klein, en lijken mij onpraktisch: de meeste mensen willen richting de zon liggen, maar ook uit de wind...



(Heb wel eens een goedkope gekocht, na 1 x gebruik kon ik hem weggooien)



Heb de laatste jaren strand windschermen van 5 meter lang en iets van 140 cm hoog met 3 delige stokken en lijnen-plus-lange haringen. Helaas vliegt vanaf windkracht 4 het zand er gewoon omheen....
Ik vind zo'n half tentje, en ik ben er wel blij mee. Alleen bij harde wind waaien ze nog wel eens om.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Om die reden wil ik geen rechte windscherm maar een tentje. Ga eens kijken naar een breed tentje. Liefst pop-up want ik denk dat een gewoon shelter tentje moeilijk op zetbaar is met wind.



Misschien zoiets? https://www.youtube.com/watch?v=Y0HVdsjftRs
Alle reacties Link kopieren
Een windscherm van 5 meter? Neem je dan ook een pakezel mee naar t strand?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 21 april 2014 @ 09:22:

Een windscherm van 5 meter? Neem je dan ook een pakezel mee naar t strand?Dat is echt fijn hoor, zo een groot scherm. Wij nemen 'm mee in de bolderkar, daar kan je een hoop in kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 21 april 2014 @ 09:22:

Een windscherm van 5 meter? Neem je dan ook een pakezel mee naar t strand?



Mijn vriendin sjouwt alles



lichtgewicht materialen, alu stokken in 3 delen, 2,5 kilo, bandje om je schouder, pakketje van 55 x 15 cm, je hebt tegenwoordig goed spul, is alleen even zoeken bij de juiste winkels, of je bestelt online
Alle reacties Link kopieren
quote:coolkiss schreef op 21 april 2014 @ 09:18:

Bedankt voor jullie reacties. Om die reden wil ik geen rechte windscherm maar een tentje. Ga eens kijken naar een breed tentje. Liefst pop-up want ik denk dat een gewoon shelter tentje moeilijk op zetbaar is met wind.



Misschien zoiets? https://www.youtube.com/watch?v=Y0HVdsjftRs



je hebt ze in allerlei kwaliteiten (en prijzen). Van die in-3-seconden-uitvouwbare leek mij het handigst, maar goede zijn zo 40 euro of meer, en je moet een groot en lang pakket meesjouwen (vouwmechanisme is best groot en breed).



En dan heb je nog maar een klein tentje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven