Winkelen in omgeving Utrecht

23-05-2012 15:41 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals elk jaar 'mogen' mijn man en ik een weekend (vrijdag-zondag) zonder de kinderen weg ;-).

Dit jaar willen we eind juni in de buurt van Utrecht een hotelletje nemen.

We gaan uiteraard een dagje naar Utrecht, maar in de omgeving zie ik plaatsen als: Hilversum, Naarden, Huizen, Bussum, Almere en Soest.

Waar kun je nou gewoon lekker een dagje winkelen (en eten)?

Alle tips welkom.
Alle reacties Link kopieren
Soesterduinen is een prachtig natuurgebied in de buurt. Hier kan je niet shoppen, maar misschien iets voor een mooie avondwandeling?
Alle reacties Link kopieren
Zeist vind ik een erg leuk dorp om te shoppen
Alle reacties Link kopieren
Ik hou wel van een wandeling, maar mijn vent niet ;-), maar bedankt voor de tip.

Zeist dus leuk? Kan je daar wel een zaterdag vertoeven?



Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Naarden-Vesting is ook leuk. Kun je lekker kijken bij Jan de Bouvrie en er zijn verschillende leuke woonwinkeltjes.
Alle reacties Link kopieren
IJsselstein en Woerden zijn leuke plekken waar je kunt winkelen... Oudere stadjes met een gezellig centrum en gemakkelijk te bereiken...

Je kunt ook de kant van de dorpen Maarssen en Breukelen op gaan... Niet om te winkelen, maar wel om de sfeer van de vechtstreek op te snuiven en een hapje te eten!
Alle reacties Link kopieren
Amersfoort! Prachtig historisch centrum, en gezellig ook. En je kunt er heerlijk eten.
Hilversum, Utrecht zelf en Maarsenbroek hebben ook overdekte winkelcentra, mocht het weer wat teenvallen.
Alle reacties Link kopieren
jennie2 schreef op 23 mei 2012 @ 15:51:

Ik hou wel van een wandeling, maar mijn vent niet ;-), maar bedankt voor de tip.

Zeist dus leuk? Kan je daar wel een zaterdag vertoeven?



Bedankt.
Nee, dan Amersfoort.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Amersfoort is idd super leuk, wij zijn daar al eens een weekend heen geweest.

Hilversum lijkt me ook gezellig (behalve 's avonds las ik in de krant...).

Ijsselstein en Woerden hou ik ook in de gaten.



Zijn er nog stadjes die op vrijdagavond koopavond hebben misschien?
Hou er rekening mee dat Utrecht geen koopzondag heeft (alleen eerste zondag van de maand).
Alle reacties Link kopieren
Zeist is saai. Zou eerder voor Woerden, Gouda, IJsselstein of Amersfoort gaan. :)

IJsselstein is wel vrij klein qua centrum, maar de architectuur is wel mooi.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
Ah koopzondag dus de 1e vd maand. Wij gaan 30 juni (zaterdag) dus de zondag is er koopzondag ;-).



Misschien kan ik wel 's morgens naar Ijsselstein en 's middags naar Woerden...

Ik hoor niemand echt over leuk winkelen in Hilversum. Is dat mwah of zijn die andere plekken gewoon leuker en mooier?



Fijn al die reacties ;-).
H'sum is wel OK, maar niet echt spectaculair voor het winkelen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik was wel benieuwd, zag dat ze een ZARA hebben.
Alle reacties Link kopieren
jennie2 schreef op 23 mei 2012 @ 16:30:

Amersfoort is idd super leuk, wij zijn daar al eens een weekend heen geweest.

Hilversum lijkt me ook gezellig (behalve 's avonds las ik in de krant...).

Ijsselstein en Woerden hou ik ook in de gaten.



Zijn er nog stadjes die op vrijdagavond koopavond hebben misschien?
Nieuwegein en Maarssen hebben dan koopavond, maar is niet superspectaculair ofzo...
Alle reacties Link kopieren
Aha, nou misschien voor een uurtje ofzo. Anders ga ik vrijdag lekker in Utrecht winkelen en eten en dan zaterdag naar twee andere stadjes.

Zondag wordt een luie ochtend en dan weer naar huis ;-(.
Alle reacties Link kopieren
iluvcupcakes schreef op 23 mei 2012 @ 16:04:

Amersfoort! Prachtig historisch centrum, en gezellig ook. En je kunt er heerlijk eten.


Helemaal mee eens! Heeft een leuke ouden binnenstad en gezellige pleinen.



Hilversum is vergelijkbaar qua grootte van het winkelgedeelte maar heeft veeel minder sfeer. Wel groot deel overdekt dus als het regent is dat zeker een optie!
Voor de vrijdagavond is Laren misschien wel leuk. Niet echt om te winkelen, want ze hebben daar vooral erg dure boutiques, maar toch zeker wel om een terrasje te pakken en je te verbazen over het wel winkelende publiek!
Alle reacties Link kopieren
Utrecht is het leukst, daarna Amersfoort. Zeist heeft gewoon de standaardwinkels. OK voor locals maar zou er niet speciaal heengaan en zeker niet vanuit Utrecht!
Alle reacties Link kopieren
Utrecht en amersfoort zijn idd de mooiste plekken. Als het op zondag mooi weer is misschien naar soestduinen of een van de plassen!
Alle reacties Link kopieren
IJsselstein heeft op vrijdag koopavond. Vanaf 13:00 heb je daar een gezellige markt. Woerden heeft ook op vrijdag koopavond. Woerden is qua stad en winkels leuker dan IJsselstein. Je kan beide stadjes ook met elkaar combineren. Liggen niet ver uit elkaar.



In Maarssen heb je Spa Sereen. Gelegen aan de Maarseveenseplassen. Aanrader. Hilversum is leuk, maar Amersfoort is leuker.



In Utrecht heb je aan de Laagravenseplassen Down Under. Leuke plek om te eten/ drankje te doen. Of om gewoon aan het strand te chillen.



Utrecht blijft het leukst (vind ik). Tip: kijk verder dan Hoog Catharijnen en de Oude gracht. Oudkerkhof, Twijnstraat, Ledig Erf, Griftpark, Lepelenburg zijn leuk. (Als je bij het Griftpark bent, ga da bij Roberto's langs voor een ijsje.



Nieuwegein centrum is saai. City Plaza. Een groot winkelcentrum. Wel leuk: Vreeswijk (in Nieuwegein). Klein dorpje.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Bussum ook altijd wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Andere reacties niet gelezen, maar: Amersfoort! Superleuk, je bent er zo met de trein, mooi historisch centrum... :)
Alle reacties Link kopieren
Winkelen in Bussum
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven