Wintersport met de trein

20-08-2014 20:38 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er weleens op wintersport gegaan met de trein?

Ik wil in de krokusvakantie, eind februari 2015. Ik twijfel tussen de ski-thalys (overdag) en de ski-trein (nachttrein).

De thalys gaat naar Frankrijk en de ski-trein naar Oostenrijk. Van de ski-trein kan ik de prijs al opzoeken, maar de prijzen van de thalys tickets worden pas eind 2014 bekend (voor zover ik begrijp van de site).



Het zou kunnen dat ik alleen ga met 2 kinderen (dan 6 en 8) ivm afwijkende vakanties van man.



Behalve de reis ben ik benieuwd of je veel tijd kwijt was met transfers.

En hebben ze in Frankijk tegenwoordig ook NL sprekende ski-juffen? Toen ik zelf kind was ben ik (in mijn herinnering) in de ski-klas gezet met een norse Franse juf die ik niet verstond.



Heeft iemand persoonlijk ervaring?
Stoppen ze niet met deze dienstverlening? laatst ergens wat over gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op de site van de treinreiswinkel, die bieden zowel losse tickets als volledige reizen en geven ook hoge kinderkortingen. Ik heb geen wintersport met ze gedaan, wel andere reizen en ik ben fan!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, op de sites lijkt het alsof ze nog wel rijden.
Alle reacties Link kopieren
@sassafras: zal ik doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ging vroeger liever met de bus met mijn kinderen. Stuk goedkoper en je stapt meestal heel dicht bij hotel/appartement uit.

Met de trein moet je vaak nog overstappen op een bus. Deze bus is meestal ook vrij duur.

Met de bus kom je vroeg aan en ga je laat weg, je kan als je wilt dus 8 dagen skieen ipv 6 dagen als je de trein pakt.

Busticket kan je los boeken maar is stuk goedkoper als je die samen met je appartement boekt.
Alle reacties Link kopieren
De transfers hangen af van je eindbestemming lijkt me.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Jippie!!! Het eerste wintersporttopic!!!! Verder heb ik geen bijdrage :-)
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
In Frankrijk weinig NL sprekende leraren, hooguit voor de mini's



Of het echt boeit bleef hier een item.



Persoonlijk zou dat het minste issue zijn.



Waar denk je aan om naar toe te gaan?
Je bent zelf een theepot
Kijk eens in Duitsland. Daar zijn kinderen vaak veel goedkoper.



Ik ben eens met de trein naar Oostenrijk geweest, en het is mij prima bevallen. Gewoon een treinreis geboekt naar de dichtstbijzijnde plaats met station, geen speciale skitreinen ofzo. Heen met de nachttrein, terug overdag. Ik vond het prima te doen, maar het scheelde denk ik wel dat wij geen bagage hadden, die werd door anderen meegenomen.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen jaar met de skitrein gegaan. Erg prettig! Na een paar uurtjes bed uitklappen en slapen, voor je het weet ben je op de bestemming.

Voor kinderen ook ideaal, kunnen rondlopen hoeven niet stil te blijven zitten.

Transfer ligt inderdaad aan de eindbestemming.
Alle reacties Link kopieren
quote:louise1 schreef op 21 augustus 2014 @ 19:37:

Jippie!!! Het eerste wintersporttopic!!!! Verder heb ik geen bijdrage :-)Beetje snel afgelopen alleen, zonder verdere posts van TO
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 22 augustus 2014 @ 16:57:

[...]





Beetje snel afgelopen alleen, zonder verdere posts van TO

Haha, helaas wel ja. Ze zal wel al een treinreis geboekt hebben.



Hoe dan ook, het is lang wachten tot de voorjaarsvakantie maar over een maandje of drie begint het sneeuwhoogte checken alweer. Voor mij het begin van de voorpret.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik ben vorig jaar op wintersport geweest met de nachttrein. Gelukkig had ik geen skies of snowboard bij me.

Heen met de nachttrein, vond ik eigenlijk wel prima. Ik denk dat we gewoon pech hadden met een aantal medepassagiers. Deze werden dan ook in Duitsland uit de trein geplukt.

Vervelend vond ik wel het vele overstappen (ik had niet geboekt, en volgens mij zijn er prima directe verbindingen) en de korte tijd bij het overstappen.

Maar zo'n reis is in ieder geval niet saai

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven