Zomervakantie

01-09-2014 13:32 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wéét het het is net vakantie geweest, maar volgende zomervakantie wil ik écht eens een leuke vakantie.



Wie heeft er tips?!

Het mag niet té duur zijn.

Het moet een stad zijn met een grote culturele achtergrond.

En er moet iets in de avond te doen zijn.



Dit jaar Boedapest gedaan (prachtig maar wat saai in de avond)

Jaar ervoor Toledo (bij Madrid) Prachtig maar zéér klein (aanrader als dagtrip als je in Madrid bent )



Dé stad voor ons was Napels : Cultuur, goed eten, en er was te veel te doen om op te noemen.



Wie heeft een top reiservaring gehad in een stad die nét ietsje meer was laat het me weten



Aan een opsomming van steden heb ik niets, ik wil weten waarom wat en waar
Rome , Parijs, Istanbul.
Alle reacties Link kopieren
Lissabon

Praag
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Liefst niet die cliché steden ik zoek naar iets minder typisch.

Zeker geen Parijs
Alle reacties Link kopieren
Verwijderde opsomming.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Sevilla.

Turijn.
Alle reacties Link kopieren
Nog één.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Oslo, Helsinki, Stockholm, Gothenburg? Bergen is ook erg leuk, maar deze stad vind jij wat klein verwacht ik. Voor Tromso geldt waarschijnlijk hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
aub lees mijn berichtje géén opsomming van steden.

Dahlia Zweden staat ook op mijn to do list maar dat lijkt me leuker in de winter om te doen
Weet je, als je het zelf prima kunt bedenken doe dat dan ook...
Foei meisjes, we hebben hier te maken met een luie donder: opsommen mag niet
Alle reacties Link kopieren
Je wil geen cliché steden en je zal m vast onder een clichéstad scharen, maar Rome heeft echt een hele grote culturele achtergrond, je kunt er iedere avond uit en na 2 weken ben je nog niet uitgekeken. En als dat wel het geval is, heb je niet goed gekeken.



Je wil een écht leuke vakantie, dan raad ik je toch echt Rome aan.
Alle reacties Link kopieren
Cliche-steden? Wat zijn dat?

Ik ben helemaal weg van Berlijn; veel te doen, veel cultuur en vooral ook interessante geschiedenis, je kan er geweldig eten en stappen en ook heerlijk rondslenteren.

Istanbul staat nog altijd hoog op mijn wensenlijst, en Barcelona (en omgeving) lijkt me ook geweldig.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Stockholm blijft mijn favoriet. Er is veel te doen en te zien en je bent zo in de natuur, op een eilandje of in het bos.



Afgelopen zomer ben ik 2 dagen in Londen geweest. Daar is zoveel te doen en te zien, daar raak je in 2 maanden nog niet uitgekeken, denk ik. Wel heel erg 'stad', ik vond het doodvermoeiend, al dat lawaai, verkeer, zoveel mensen.



Of zoek een plek in Toscane en bezoek vandaaruit de diverse Toscaanse steden zoals Florence, Pisa, San Gimignano etc.
..
Alle reacties Link kopieren
Rome is inderdaad geweldig! Veel te zien en te doen en ook leuke dingen in de omgeving (zoals ostia antica) voor als je er wat langer bent en even de grote stad uit wil.



Oh en als je Europa wel uit wil: Toronto.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:annlo schreef op 01 september 2014 @ 13:59:

aub lees mijn berichtje géén opsomming van steden.

Dahlia Zweden staat ook op mijn to do list maar dat lijkt me leuker in de winter om te doen Oh neem me niet kwalijk. Ik verwijder mijn opsommingen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi
quote:Nouschi schreef op 01 september 2014 @ 13:44:

Verwijderde opsomming.
En wat zijn cliche-steden eigenlijk? Steden waar iedereen heengaat omdat ze mooi zijn? Steden waar 's avonds genoeg te doen is? Steden die groot genoeg zijn om je een paar dagen te vermaken? Tja, dan kom je al snel uit op de grote, bekendere steden. Die dan gelijk cliche zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als jij nou even opsomt, waar je allemaal al geweest bent? Graag compleet.

Hoeft niet bij waarom, hoe & wat.

Opsomming van namen van steden is voldoende
Alle reacties Link kopieren
Zal Amsterdam een cliché stad zijn?

Of alleen hoofdsteden die dicht bij ons land liggen.

Of waar je niet over op kan scheppen?

'Weer je waar ik naar toe ga dit jaar?'



Mmmmmmm.

Dat is de vraag, wat is geen cliché stad?
Alle reacties Link kopieren
Vivamila great minds enzo
Alle reacties Link kopieren
Belfast, prachtige musea (titanic), boeiende geschiedenis, liefste volk van de hele wereld, studentenstad dus levendig, leuk winkelen.
leef, geniet en eet!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overigens gigantisch leuk gestapt in Budapest, kan me bijna niet voorstellen dat je die stad omschrijft als 'saai in de avond'. Wat zoek je dan om te doen 's avonds?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Een écht leuke vakantie maar niet te duur?

Leuke vakanties kosten nou eenmaal een poep centen, zeker als je niet al te dicht in de buurt wilt blijven ( want cliché ).
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven