autovakantie italie

26-07-2014 09:06 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden, na lang wikken en wegen, besloten om met de auto + tent naar italie te gaan deze zomer... Maar nu de dag des onheils dichterbij komt (morgen zouden we vertrekken) blijkt het weer niet echt mee te zitten...

Regen-regen-regen... Niet echt weer voor een tent..



Nu hebben wij besloten dat we de eerste paar dagen een appartement willen boeken.

Het liefst ergens onderin Duitsland in de buurt van Bergtesgaden.

Aangezien het lastminutes is, ben ik benieuwd waar ik zulke aanbiedingen kan vinden..

Heeft een van jullie Google-winders een idee?

De totale autovakantie in een appartement in italie mag ook. (Max 40 euro per nacht met 2 pers)
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af wat voor appartement je vindt voor 40,- per nacht on het hoogseizoen.



Airbnb en wimdu al geprobeerd? Daar huur je van particulieren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Naar een ander land gaan een optie? In Scandinavie is het al weken mooi weer met hoge temperaturen. Het is er wel duurder dan in Italie.



Voor EUR 40,00 per nacht is wel weinig in hoogseizoen voor een appartement of huisje.
Alle reacties Link kopieren
Het is bouwvak. Veel succes.

Heb je al gezicht op last minutes? En moet je per se naar die regio (of wil je naar de zon; dan zou ik een reisbureau bezoeken).
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet onderweg een hotelletje zoeken? Dan doe je er gewoon een paar dagen over. Het is wel hoogseizoen maar als je met z'n tweeën bent en op tijd gaat zoeken, zo vanaf een uur of vier, vind je meestal wel iets. Als je via Frankrijk gaat heb je hier misschien iets aan: www.logisdefrance.com .
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
https://autovakanties.sunweb.nl/SSL/lastminutetop10

sunweb blijkt een last minute wizard te hebben. Twee weken weg: vooral Spanje.
Alle reacties Link kopieren
Het moeilijke van appartementen en huisjes in Italie is dat je vrijwel altijd op zaterdag moet aankomen...



Kijk eens bij de lastminutes van Eurorelais
Rij door naar het zuiden van Italië, waar het wel mooi weer is.
Alle reacties Link kopieren
http://www.weersverwachting.info/index. ... ina=italie
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je hebt de tent bij je... Waarom daar geen camping zoeken?

Je vindt natuurlijk nooit een appartement voor dat geld.
Het zal toch geen weken regenen? En anders rij je door tot het beter weer is.



Het klinkt alsof je überhaupt geen zin hebt om te gaan: wikken en wegen, dag des onheils, en oh jee ook nog regen.
Alle reacties Link kopieren
Overnachten in een klein hotel kost geen drol, een plaats op een camping is vaak duurder. Bovendien kun je er meestal ook lekker eten en in ieder geval ontbijten.
verba volant, scripta manent.
Volgens mij smelt madame van 1 druppeltje... ik kan nergens in Italie een voorspelling vinden voor regen-regen-regen.

Je weet wel waar Italie ligt toch? http://www.waar-ligt.com/italie



Ik ga ook over een weekje...af en toe kan ik een regenbuitje wensen als ik daar zit. Maar goed...Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Als je morgen op vakantie gaat dan heb je waarschijnlijk nog maar 1 of 2 dagen regen...
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zitten nu in midden Italië, Umbrie.

hier is het weer wel goed en blijft dat ook zo.



waar we zaten (arsie) regende het. niet een paar druppels pf maar een paar uurtjes, nee hele dagen lang. en ook geen zachte motregen, het stortregende uren achter elkaar. ook wij hebben een tent, en je wilt niet weten hoe de grond onder de tent eruit zag toen we de tent hadden opgepakt, en hoe gigantisch smerig de tent zelf was.



Toen we naar Italië vertrokken leek het weerbericht goed. Totaal niet!



5 uurtjes verder en je zit in midden Italië waar het wel goed is.



Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
edit: het blijft de aankomende 2 weken slecht in noord Italië. Nu is het in heel Italië niet zo mooi als andere zomers, en hier in Umbrie is het verschil met 2 jaar geleden dagelijks 40 graden en alles zo droog en dor dat er veel bosbranden waren met nu ook best groot. Hier komt de temperatuur nu niet boven de 30 graden uit en onweert/regent het hier ook elke dag even. Maar geen dagdelen lang, en niet zo hard. Alles is zo weer droog, het klaart snel weer op. Heerlijk vakantie vieren hier en poepie bruin wordt je alsnog wel
Alle reacties Link kopieren
Ik kom net terug uit Italie, zaten tussen Milaan en Genua in. Het weerbericht zag er niet goed uit, maar het was prima weer. Boven de 25 graden, alleen af en toe bewolkt.





Ik zou gewoon die tent in de auto gooien en in 2 dagen die kant op rijden.
Alle reacties Link kopieren
Dag des onheils?

Je weet dat vakantie niet verplicht is he. Alleen doen als je dat ook echt leuk vind.



Maar ontopic: wij zijn voor drie jaar terug met de auto naar Italie geweest.

Onderweg in Oostenrijk overnacht.

We hadden niks geboekt van te voren maar zijn gewoon op de bonnefooi een dorp in gereden.

Daar een zimmerfrei genomen. Volgens mij heb je die in Duitsland ook. In Oostenrijk iig genoeg.

Koste wel ¤50 met z'n tween maar dat is wel incl ontbijt. Ik denk dat je ¤40 max kunt vergeten, je zit in het hoogseizoen.

Ik vond ¤50 een erg nette prijs.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Echt he, waarom open je een topic als je niet eens komt reageren?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven