backpacken in Europa

02-11-2008 22:09 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Het lijkt mij best leuk om in korte tijd wat europese landen te bezoeken; Belgie, Frankrijk, Italie, Spanje, Portugal bijvoorbeeld. Rondreizen per trein, backpack mee en slapen in hostels en andere goedkope plekken waar je kunt slapen.



Is er hier iemand die hier ervaringen mee heeft?

Rondreizen per trein door Europa, is dat te doen? Kosten hiervoor?

Zijn er voldoende goede overnachtingsmogelijkheden (hostels bijvoorbeeld)?



Ervaringen zijn welkom, alvast bedankt!
Slapen in Europa is wel duur. Tenzij je niet kieskeurig bent en met andere mensen 'n dorm wil delen, dan ben je misschien iets van 15 euro per nacht kwijt. Als je 'n fatsoenlijke 1pk wilt dan moet je op minstens 30 euro rekenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het slapen in een dorm wel gewend, heb ook al een half jaar in Nieuw Zeeland en Australie op die manier geslapen. Heb al zoveel verschillende beddenbodems, matrassen en kussens gehad. De een te dik, te dun, doorgezakte lattenbodems, een gat in je lattenbodem precies op de plek van je billen, een hoofdkussen die te ranzig is om uberhaupt je hoofd op te leggen. Het is me allemaal al eens gebeurd.



Tuurlijk geef ik liever de voorkeur aan een comfortabel bed maar voor een nachtje zijn dit soort dingen ook wel geinig. Op het moment zelf ben ik er niet blij mee maar achteraf kan ik er wel om lachen :-)



Europa lijkt me juist ook wel eens leuk om te ontdekken. Er is zoveel moois te zien qua natuur en cultuur bijvoorbeeld.

Denk wel dat het best prijzig kan zijn. Of denk iemand daar anders over?
De kwaliteit van 't bed zou me dan nog 'n zorg zijn, maar de kamergenoten! Ik doe dus geen oog dicht als ik met iemand samen op een kamer moet slapen. En als je dan ook nog van die nachtbrakers hebt die laat luidruchtig binnen komen. Not my cup of tea.



Entrees van bezienswaardigheden zijn vrij prijzig, 8-15 euro moet je toch wel inschatten. En eten is ook niet goedkoop in Europa. Zelfs al eet je alleen maar subway, pizza en andere goedkope snacks. Als je een bourgondier bent die van lekker eten houdt met 'n lekker glas wijn erbij dan gaat 't hard met 't geld.
Alle reacties Link kopieren
Je moet even kijken op de site van de NS, je kan nog steeds (ook voor mensen boven de 25, tot die leeftijd krijg je korting) van die Interrail passen kopen. Je koopt dan per gebied en mag voor 30 dagen die landen onbeperkt doorkruisen. Verder is mijn ervaring met in Italie backpacken dat veel hostels ver buiten de stad zitten en vaak ook wel 20 euro per nacht kosten in een dorm! Goedkoop is het niet dus, maar ik had 1000 euro voor een maand (slapen, eten, uitgaan, alles) en ik kwam rond.



Oja, even voor je gezocht, check deze website voor interrail:

http://www.nshispeed.nl/n...-met-de-trein-door-europa
Alle reacties Link kopieren
Die 1000 euro was trouwens wel zonder de interrail pas zelf.
Alle reacties Link kopieren
Beste is in Oost-Europa. Goedkoop, mooi, gezellig. Dorms zijn mijn favoriet eigenlijk.
In Barcelona was ik gem. 75 euro per dag kwijt aan eten, terrasjes, entrees en vervoer. (dus nog excl. de overnachtingen van 30 euro p/n)

En dan was de drank daar nog goedkoop: een liter sangria of huiswijn kost er maar ca. 15 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geinterraild dwars door Europa heen, met een budget van 750 euro voor 3 weken (excl interrailticket), was het prima te doen. Nu had ik wel een tentje mee, dus als ik even krap kwam te zitten ging ik op een camping staan ipv in een hostel.



Mijn ervaring is dat er overal wel een goedkope slaapplek te vinden is, mits je idd niet kieskeurig bent. Zelf dook ik even een internetcafeetje in als ik in een stad aankwam om zo even rond te neuzen waar ik goedkoop kon slapen
Baltische staten zijn ook heel leuk en goedkoop qua eten en drinken. Geen idee of er ook hostells zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hee,



Ik heb in april/mei 5weken door Zuid/Oost europa gereisd met de Interrail pas. We zijn naar Nice gevlogen en vanuit daar trein naar Italie, Griekenland, Turkije, Montenegro, Hongarije, Tsjechie, Duitsland. Was echt een geweldige ervaring.

Wij sliepen in Hostels en ja dan moet je tussen de 10 en 20euro per nacht voor rekenen, en per hostel verschilt het aantal mensen op een kamer, uiteindelijk wen je er wel aan, haha.

Ik ben bij elkaar ong. 1200euro kwijt geweest incl. Interrail pas, Ja Europa is redelijk duur om te reizen, maar goed je hebt geen duur vliegticket!

En in Europa is echt een enorme diversiteit aan landen en steden, dus wel echt de moeite waard.



Jitske.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 03 november 2008 @ 10:28:

Baltische staten zijn ook heel leuk en goedkoop qua eten en drinken. Geen idee of er ook hostells zijn.Ja hoor, ook daar zijn hostels! Kijk op www.hostelworld.com voor hoe en wat.



Zelf ben ik flink Oost Europa doorgetrokken per trein en vond dat echt fantastisch. Vooral Polen trouwens, Krakow en Warschau zijn geweldige steden voor backpackers.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even opletten met die interrail kaart van de NS. In sommige landen is het veel goedkoper om ter plekke een treinkaartje te kopen..

En je moet inderdaad gewoon even goed zoeken naar goedkope slaap- en eetgelegenheden. Ik was eens in Berlijn waarvan ik dacht dat dat toch wel duur was, en daar heb ik een hele pizza voor 2 euro gegeten :D (En was ook nog heel lekker)

Maar Zuid-Europa zal wel een stuk duurder zijn dan Oost-Europa. Zelf ben ik overig meer fan van dat laatste, geweldig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven