beauty/retraite/yoga in mijn eentje: niet duur, wie helpt?

17-06-2012 18:07 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



ik ben een beetje uitgeput van een zwaar jaar vol deadlines, en ik snak naar een weekje uitrusten. Ik deed eerder wel eens een yoga retraite, en dat beviel me erg goed, maar het was ook wel erg duur en dat kan ik nu niet betalen. Thuis blijven en vrij nemen vind ik lastig: ik blijf dan mijn dagelijkse taken volhouden! Wie heeft er een goed alternatief voor me?



Ik zoek nu iets wat niet al te duur is, en waar ik toch een paar nachtjes/1 weekje heel erg kan bijkomen. Iets waar ik wat vrije tijd heb, waar ik iets aan sport kan doen (dat mag yoga zijn, maar ook gewoon zelf een rondje hardlopen is prima als de omgeving zich daarvoor leent), gezond eten, massage eventueel? Wat zon zou lekker zijn, maar in Nederland in de mooie natuur is ook goed.



Iemand een fijne ervaring? Alle tips zijn welkom.
Ja kan in kloosters overnachten. Kom je heerlijk tot rust
Alle reacties Link kopieren
Yoga festival op Terschelling (over 2 weken geloof ik). Niet rustig, maar wel veel yoga en natuur.

Een weekend of week welness voor weinig geld is bijna niet te vinden.
Alle reacties Link kopieren
en als je gewoon een weekend met je sportschoenen in een tentje op de hei gaat zitten?
Alle reacties Link kopieren
sabbaticalmeds: Klinkt goed. Toevallig een specifieke tip? (ik ga uiteraard ook zelf aan de google, hoor, maar mocht je iets weten wat fijn is, dan hoor ik het graag)



mevrouw75: da's een optie die ook in mijn hoofd rondwaart, zeer zeker. Maar soms kan het wel fijn zijn om een beetje een regime te hebben, een programma bijvoorbeeld, een vaste tijd waarop je iets moet (nou ja, of mag, zoals in het geval van een massage) zodat je minder gauw terugvalt in je eigen stress. Maar als ik niks geschikts kan vinden, dan vertrek ik inderdaad alleen naar de hei!



@ anneke76: dat festival ken ik, lijkt me leuk, maar niet erg rustgevend voor nu. Hoeft trouwens ook niet spot-goedkoop te zijn,mag best wat kosten, maar liever niet in Azie, en liever niet heel veel geld voor heel weinig terug. Tegenwoordig heb je de mooiste websites en organisaties die eigenlijk toch vooral lucht verkopen. Maar als iets echt helemaal heerlijk is, dan wil ik er best wat voor betalen, dus mócht je in die categorie nog wat in gedachten hebben: graag!
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 juni 2012 @ 18:15:

Ja kan in kloosters overnachten. Kom je heerlijk tot rustMeds, is dat te googelen of heb je adresjes?
Ik heb ook weleens naar dergelijke reizen gezocht, maar ik vond het maar erg duur voor een week of twee met je neus in de zon en je gedachten op nul te gaan mediteren of yoga doen. Ik zou een leuk klein hotelletje in Spanje of Griekenland zoeken en lekker gaan wandelen en de plaatselijke cuisine ontdekken.
Wellicht niet helemaal wat je zoekt, maar wel een goedkoop. Ik ken een paar mensen die daar zijn geweest (In Huy) als afsluiting van een persoonlijk ontwikkel traject en zij waren erg te spreken.



retraite weekend
Is goed te googelen, ik kan nu geen linkjes plaatsen, maar er zijn diverse plekken in Nederland. Verwacht geen hotelklasse maar wel een goedkope, rustige en inspirerende omgeving
Of deze , spreekt mij persoonlijk meer aan

week retraite met mindfullness
Niet goedkoop maar wel fantastisch mooi en lekker: la contessa
Emmaus Maarssen





Kijk bij gastenhuis.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 juni 2012 @ 19:45:

Is goed te googelen, ik kan nu geen linkjes plaatsen, maar er zijn diverse plekken in Nederland. Verwacht geen hotelklasse maar wel een goedkope, rustige en inspirerende omgevingOk, dank je! Ik plan iets voor oktobe dus nog tijd om te zoeken.
Ben benieuwd wat je gaat doen en hoe het bevalt
Alle reacties Link kopieren
Kasteel Slangenburg en de daar vlakbij gelegen Sint Willibrordus abdij vlak bij Doetinchem. De monniken leven nog in totale stilte, en als gast van het kasteel kun je hun diensten bijwonen. Ook wanneer je niet Rooms-katholiek bent zijn dat bijzondere en spirituele ervaringen. Bij de abdij is tevens een zen-zolder, om te mediteren. Of die ook openstaat voor gasten van buiten weet ik niet.
ziet er goed uit Joyce, 55 euro voor volpension!
Alle reacties Link kopieren
http://www.vitaliseportugal.nl/nl/home.aspx



Aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie heel erg, allemaal. Ik zie al een aantal dingen staan die me aanspreken en die ik even verder ga uitzoeken. Vooral het kasteel slangenburg en de andere klooster optie lijken me fijn. Iemand daar zelf wel eens geweest? Kun je daar makkelijk de eigen gang gaan, of is het bijvoorbeeld echt een beetje gek als ik daar een rondje ga joggen?



Het meditatie retraite lijkt me ook bijzonder, alleen huiver ik wat voor de klankschalen en het zingen - dat past niet zo bij me, en ik twijfel of ik nu zin heb in een 'groepsweek'.



La Contessa lijkt me hééérlijk, maar ook wel duur, inderdaad.



Ik wacht nog op wat meer tips en ga mij onderwijl al verheugen op alle opties. Nogmaals erg bedankt, ben er echt blij mee!
In een klooster ben je helemaal vrij, het is wel heel leuk om met de broeders/zusters te eten. Je mag een dienst bijwonen, maar dat hoeft niet. Je hebt kloosters waar ze zwijgen maar ook kloosters waar je gewoon kan praten. Je kan in de tuin werken, je kan wandelen, lezen, wat jij wilt. Het is heerlijk
Er is soms wel een avondklok (23 uur of 24 uur binnen zijn). En je moet niet in je bikini door de kloostertuin huppelen
Alle reacties Link kopieren
In Abdij Willibrord bij Slangenburg (in de buurt van Doetinchem) kun je meedoen aan (zen-)meditatieweekenden. Je kunt dan ook naar de vieringen in de abdij. En je hoeft natuurlijk ook helemaal niets te doen, lekker lezen, wandelen, hardlopen kan ook. Wat je maar wil. Het is wel handig om te weten dat de monniken en de gasten geen contact met elkaar hebben. De monniken leven echt afgezonderd en in stilte.



Kasteel Slangenburg heeft zelf ook mogelijkheden om een paar dagen te verblijven en rust te vinden. Schrijvers maken er nog al eens gebruik van.



Waarom ga je niet een paar dagen naar een bed & breakfast? Dat hoeft niet zo duur te zijn. Misschien is er iets bij een biologische boerderij? Of bij iemand die biologisch kookt?



Leuke avatar heb je;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 juni 2012 @ 21:18:

Ben benieuwd wat je gaat doen en hoe het bevaltWas dit voor mij of to?
Prijzen van een BenB liggen toch in een andere klasse dan bijv. kasteel Slangenburg. Voor 55 euro heb je in slangerburg volpension!!!!!! Voor 55 euro heb je geen inspirerende en mooie B en B. Daar moet je nog 45 euro extra voor meenemen
@Luni voor beide!
Alle reacties Link kopieren
Bij priorij emmaus kun je ook in het klooster zelf logeren als vrouw, naast de mogelijkheid om in het gastenhuis te verblijven. Is bijzondere ervaring, de meubels zijn ook door de architect ontworpen. Je eet de maaltijden mee met de andere gasten.



In Sittard heb je bezinningshuis Regina Carmeli, mocht je heel krap bij kas zitten dan hoef je minder dan de 38 euro pd te betalen



bezinningshuis Regina Carmeli





Dan heb je nog de Norbertijnen. In de Abdij van Berne in Heeswijk-Dinther mag je tijdens de diensten in het koor zitten, is een bijzondere ervaring. Verder hebben ze nog een klooster in Hierden, waar je ook als gast kunt verblijven.





abdij van berne



Priorij Essenburgh in Hierden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven