de (r)emigranten gaan verder

28-07-2011 12:46 1672 berichten
Alle reacties Link kopieren




Waar ter wereld je ook woont, hier kun je je verhalen over je leven in binnen- en buitenland kwijt.



EDIT (19 oktober 2012):



Abusu: Noorwegen Nederland

Ainne: Ierland

Beleza: Japan

Caramella: Duitsland

Chicha: Tenerife

Discovery: Nederland

Dutchie: USA

Fladder: Nederland

Guiri: Spanje

HKGirl: Hongkong

Keranet: België

Lapin: Zwitserland Duitsland

Lila72: Frankrijk

Liubi: Duitsland Saudi Arabië

Mapleleaf: Canada

Nanien: Italië

Noppies: Oostenrijk

Nymeria: Engeland

Olifantjeinhetbos: Canada

Pompedon: Oostenrijk

Raccoon: USA

Seymour: Canada Nederland

SFO: USA

Snjokorn: IJsland Nederland

Sombrerito: Bolivia

Yette: Nederland
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Mooi plaatje!
Ah know`t, tha shunt
Alle reacties Link kopieren
Ja! We zijn er weer! Ben benieuwd hoe lang we erover toen om dit topic vol te krijgen

Zullen we de lijst met namen en plaatsen hier nog naar toe kopieren of een link naar het oude topic zetten?
WTF?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Heb het andere topic al een tijdje niet bekeken, is het vol?
Goed gedaan Snjo!



Abusu, ik zou de oude lijst niet meer toevoegen. De meesten schrijven hier niet meer en we kunnen beter met een schone lei beginnen.



Hé Llama! Da's alweer een tijd geleden. Hoe gaat het met je winkel? Zijn er ook typische Boliviaanse specialiteiten die geschikt zijn voor bij de koffie?

Hier heb je veel zoetigheid waarin ook anijs is verwerkt, ook in het gewone brood stoppen ze anijs.
Ik probeerde mijn laatste post van het vorige topic hier naartoe te copieëren, maar het lukt me niet.



Ging erover hoe blij ik was dat de vakantiegangers weer weg zijn. Affijn, zie vorig topic.
Alle reacties Link kopieren
chicha: kan me voorstellen dat je het fijn vindt dat de vakantiegangers weer weg zijn, hoelang zijn ze precies geweest?



Waarschijnlijk ga ik binnenkort naar NL, moeder wordt geopereerd aan haar heup. Ze is nu al in paniek..ik ben er nog niet overuit of ik een kind mee neem of niet.
Alle reacties Link kopieren
Jemig Chicha, kan me voorstellen dat je blij bent dat ze weg zijn. Lekker op vakantie ben je dan als alles te duur, te ver, te lang, te kort en te eentonig/vies is.

Kan je ze volgend jaar niet iets meer in hun sop gaar laten koken, zeggen dat je zelf andere verplichtingen hebt en met wat aanwijzingen op pad sturen?

Anijs is lekker!



Ik ga maar eens een lijst maken wat ik vanuit NL mee wil nemen. Ik ga volgende week woensdag met de auto en kom een week erna terug.



Raccoon: wat zielig voor je moeder. Hoe vind jij het om zover weg te zijn als zij in paniek is?
WTF?
Alle reacties Link kopieren
Jee Chicha, blij dat ze weg zijn! Gelukkig had je ze niet ook nog in huis! Vroeger wilde ik een gastenkamer, maar ik ben eigenlijk wel blij dat we die niet hebben... Nu komen mensen maar een dagje langs of blijven ze in een hotel of op de camping. Heeft iedereen in elk geval persoonlijke ruimte.



Raccoon, ik hoop dat je naar NL kan gaan om je moeder te ondersteunen. Zou het niet handiger zijn zonder kinderen? Of zijn die van jouw lekker onafhankelijk?



Lotje, ik word al moe als ik alles lees! Ik heb echt bewondering voor jullie, hoor! Wat een werk...



Abusu, lekker dat je met de auto gaat, kun je veel meenemen



Hi Snjo en LLama!
Alle reacties Link kopieren




Ik had ook bedacht dat de tabel niet helemaal (helemaal niet) up-to-date meer was en heb 'm daarom niet gelinkt.



Lotje: ik zat gisteren nog te denken hoe of het met jullie huis zou gaan.... *zucht* die laatste loodjes he.



Chicha: kan me helemaal voorstellen dat je blij bent dat de visite weg is. Daar wórd je toch ook moe van!!!!



hai Nanien.



Lekker even een weekje naar NL Abusu. Hoe is het nu in de stad? En met jou en de katten?



Raccoon: vervelend dat je moeder zo in paniek is. Nog vervelender dat je zo'n eind bij haar vandaan zit. Wel fijn dat je waarschijnlijk even naar NL komt voor haar.
Snjókorn falla, á allt og alla
Raccoon, is je moeder gevallen? Ach erm....

Fijn dat je er naartoe gaat! Normaal gesproken knappen mensen heel goed op van een heupoperatie.



Abusu, wat doe je met de katten gedurende die week? Lekker even naar NL, hopelijk wordt het beter weer.

Het was de eerste keer dat ze bij ons op vakantie kwamen en dan wil je natuurlijk dat alles geweldig is. Volgende keer is de druk er af, dat scheelt misschien.

En hun puberende kinderen zullen toch ooit weer normaal doen?



Nanien, inderdaad slim om geen gastenkamer te hebben. Ik heb ook liever geen mensen in mijn huis, heb echt mijn privéplek nodig.

Vandaag heb ik schaamteloos de hele middag op bed gelegen! Záááálig! moest even bijtanken. De heks is bij een vriendinnetje, die ga ik zo ophalen om naar de pizzería te gaan.



Snjo, misschien toevoegen in de OP dat nieuwkomers altijd welkom zijn, we lijken zo'n besloten kletsgroepje, dat schrikt af.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik last van dementie: ik dacht eerder vandaag hier al iets te hebben neergezet..staat het nergens meer.



Snojk: dat is het nadeel van buiten Nederland wonen. Maar volgens mij ben ik het beste op de hoogte hoe het bij mijn ouders gaat:)..heb jij ook nog vakantieplannen?



Nanien: groot gelijk..wij hebben ook geen gastenplek.. ieder kan natuurlijk wel een nachtje blijven of zo. Maar het hoeft van mij echt geen weken te duren..en italie is natuurlijk een leuk vakantie adres..



Abusu: wat doe jij trouwens met je katten als je op reis gaat?

Trouwens mijn dochter had gisteren bijna onze kat gekild..Arme beest hapte gewoon naar adem.



Chicha: dat heb ik dus ook gehoord dat heup operaties over het algemeen goed verlopen. Dus daarom beter nu dan over een paar jaar, mijn moeder is 77 dus niet zo'n hele jonge blom meer. Maar in goede conditie. Toen ik haar vertelde dat ik komen ga als ze in het ziekenhuis ligt en thuis komt, schrok ze even..ik ga niet dood hoor. Lekker nuchter he, maar zit van haar kant ook wel een beetje angst bij. Waarschijnlijk ga ik alleen, de eerste keer zo'n koters. Man doet het al jaren maar dat wordt normaal gevonden..



Nu eerst in de tuin..te mooi weer om binnen te zitten..SFO..scheurt waarschijnlijk over de snelweg richting bierfestival.
Alle reacties Link kopieren
Geen dementie bij jou hoor Raccoon. Je hebt om 16.06 (nederlandse tijd) gepost (na Chicha en voor Abusu).



Ik ben begin juni op vakantie geweest. NL en Zwitserland. Was erg leuk.



Mijn ervaring met heupoperaties..... verzuchting van patienten: "waarom heb ik dit niet eerder laten doen" .
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Snjo: dat is fijn om te horen..ik hoop dat het bij mijn moeder zo ook zal zijn. Na hoeveel dagen kunnen ze zich weer een beetje normaal redden?

Ik heb na de post van 16:06 nog een keertje gepost maar die is verdwenen.
Alle reacties Link kopieren
@Chicha als ik het goed begrijp is het weer rustig op het eiland. Wat zuinig van de familie trouwens.



@Raccoon vervelend dat positingen verdwijnen, ik had dat een paar weken geleden ook eens. Overigens zag dat je gisteren had gebeld.



Zwaai even naar de rest, moet nodig mijzelf een trap onder mijn gat geven.
Alle reacties Link kopieren
Ja, en nu staat de posting erweer..het spookt hier volgens mij.



SFO: volgens mij heeft mijn man gebeld...
Pffft, het begint hier warm te worden.... er staat Calima voor de deur.



In Spanje worden er ´s-zomers veel dorpsfeesten georganiseerd, met het bijkomende lawaai van vuurwerk, muziek en kermisgeluiden. Slapen doe je maar overdag, zoiets.

Volgend weekend is het feest in ons dorpje, maar gelukkig hebben we een bezoek aan Barcelona gepland voor de jaarlijkse slakkenbbq.



Ik denk dat ik vandaag maar binnen blijf, het is veel te warm buiten.
Alle reacties Link kopieren
quote:raccoon schreef op 28 juli 2011 @ 22:33:

Snjo: dat is fijn om te horen..ik hoop dat het bij mijn moeder zo ook zal zijn. Na hoeveel dagen kunnen ze zich weer een beetje normaal redden?

Ik heb na de post van 16:06 nog een keertje gepost maar die is verdwenen.





Over het algemeen gaan patienten hier na een dag of 3-5 naar huis. Meestal met 2 krukken (behalve degenen die voor de operatie al met een rollator liepen). Na de eerste week/10 dagen is het vaak al mogelijk om binnenshuis met 1 kruk te lopen.



Het is misschien handig om de keuken vast een makeover te geven (als dat nodig is), de spullen die ze (vaak) nodig heeft op werkhoogte zetten.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Snoj: bedankt voor de uitleg. Ik ben van plan te komen als mijn moeder nog in het ziekenhuis ligt en bijna naar huis mag. Waar ik wel een beetje mee zit is dat ze een badkuip hebben, zijn ondingen om in en uit te komen.



Maar ik ga terug naar bed, ben zo ziek als een hond.
Alle reacties Link kopieren
Zijn nieuwe leden nog welkom? Ik woon in indonesie en kom dagelijks op viva dus hier meeschrijven lijkt me wel leuk! Heb jullie topic alleen nog niet echt gevolgd dus beetje lastig te achterhalen waar iedereen nu woont en t lijkt ook wel of jullie al n tijdje schrijven dus misschien lastig om nog mee te doen? Als ik t oude topic terug kan vinden probeer ik wel ff wat bij tw lezen!

Ik woon dus in Indonesie met man en kindje en werk hier in t toerisme. Mis Nederland best wel, vooral de mentaliteit, gezelligheid en familie en vrienden. Ik merk dat ik me hier nog steeds wel n beetje n outsider voel.

Ben benieuwd naar jullie verhalen!
Hé Frappuccino, natuurlijk kun je meeschrijven! Gezellig juist, een nieuw gezicht.

Gemis en heimwee is inherent aan emigratie, helaas. Maar er staat ook een heleboel tegenover. Jij woont in een prachtig land en leid het leven wat velen in NL van dromen.



Zit je er al lang? Spreek je de taal? Integreren is niet altijd eenvoudig, zeker niet als vrouw.

Wat leuk dat je een kindje hebt, is het daar ook geboren?



Ik woon op Tenerife, niet zo ver van Nederland. Binnen Europa wonen zie ik ook niet echt als emigreren.
Alle reacties Link kopieren
Chicha: Ik zit hier nu iets van 3 jaar en spreek de taal al wel, maar buitenlanders worden hier altijd wel als toeristen gezien dus t is moeilijk om echt vriendschappen te maken. Ik ken wel veel locale mensen door mijn man maar verder dan kennissen komt het niet echt. Daarentegen heb ik wel weer goed contact met andere expats. Ons kindje is hier dit jaar geboren en ik hoop hem snel een keertje naar Nederland te nemen!

Tenerife dat klinkt ook super! Kan je nog even heen en weer als je Nederland mist. Werk je ook in het toerisme en ben je daar alleen?
Ik heb in het begin een paar jaar in het toerisme gewerkt, maar toen woonden we nog op het vasteland van Spanje. Een aantal jaren heb ik ook als directiesecretaresse gewerkt, toen mijn spaans inmiddels goed genoeg was.

De laatste jaren zat ik in de huizenmarkt, maar die is nu ingestort en ben alweer 2 jaar werkloos.

Maar ik vind het heerlijk om thuis te zijn, we hebben een dochter van 10 jaar en die kan ik nu zelf ophalen van school en naar alle clubjes rijden.



Dus je kindje is in Indonesie geboren? Hoe ging dat? Hebben jullie goede voorzieningen?

Komt er wel eens familie uit Nederland over? Indonesie ligt niet naast de deur natuurlijk.

Ik kan me voorstellen dat je met andere expats meer contact hebt dan met locals. Dat zie je wel vaker.
Alle reacties Link kopieren
quote:raccoon schreef op 31 juli 2011 @ 03:30:

Snoj: bedankt voor de uitleg. Ik ben van plan te komen als mijn moeder nog in het ziekenhuis ligt en bijna naar huis mag. Waar ik wel een beetje mee zit is dat ze een badkuip hebben, zijn ondingen om in en uit te komen.



Maar ik ga terug naar bed, ben zo ziek als een hond.Ook voor badkuipen zijn er oplossingen (ik weet alleen niet hoe alles qua verzekeringen/thuiszorgwinkels/whatever werkt in NL)... er bestaat een plankje dat je op de randen van het bad kan klemmen waardoor je toch zittend kan douchen.. ( badplank )



Een hulpmiddel om sokken aan te trekken is ook vaak erg handig en een zogeheten "helping hand" ook (60 cm lange "grijp tang" ).



Beterschap voor jezelf !
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Frappuccino: uiteraard ben je welkom hier. We hadden wel een lijst met waar we wonen maar die is al lang niet meer up to date. Zelf woon ik in IJsland (ben fysio).



Gefeliciteerd met de geboorte van jullie baby. Zijn er in Indonesië ook zwangerschapsyoga klassen (of iets anders)?? En babyzwemmen??
Snjókorn falla, á allt og alla

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven