ervaring met emigratiebureau voor Australië?

30-09-2014 11:57 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ben benieuwd of hier ook iemand bezig is met emigreren. Wij twijfelen nog tussen Canada en Australië en ik vind het nog lastig om een goed bureau te vinden.



Dus mijn vraag... iemand ervaring mee?



Thanks.
Ik zou emigreren voor het land, niet voor het emigreren. Zeker voor Australië is een bureau echt heel erg belangrijk. Op het emigratie forum kun je info vinden.
Canada is heel erg streng toch? Duurt zomaar een paar jaar voordat je daar echt heen kan dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Niet alleen Canada is streng, Australië en Nieuw Zeeland ook. Je moet werk hebben of het vooruitzicht erop, je krijgt een strenge medische keuring, je kennis van de Engelse taal moet op hoog niveau zijn, daar moet je ook een examen in doen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
ja klopt hoor, ik weet dat het streng is maar we voldoen aan de eisen. ik zoek nu alleen nog een goed bureau om de aanvraag te doen.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met Canada&Australie, wel met NZ. Geen bureau voor nodig gehad, gewoon via immigratiedienst van betreffende overheid. Kan dat niet gewoon?Bureaus vragen daar toch geld voor?

Ervaring in die zin wel, dat ik weet dat het een tijdrovend proces is. Ook goed opletten ivm vertalingen en bewijsgeldigheid omtrent Verklaring Gedrag. Als er al een klein dingetje niet klopt, sturen ze je aanvraag gewoon weer terug.

Qua twijfels overigens ook ervaring. Wij overwogen ook Canada, maar vonden het een te ingewikkeld proces, teveel hoepels om door te springen zonder garantie op een baan. Man is arts, heeft jaren in Nieuw Zeeland gewerkt, daar nu permanent residency, alle kwalificaties, dus ik denk wel wat het gaat worden nu….Canada vinden wij vooral heel interessant qua natuur/klimaat, meer nog dan NZ maar dat is ook een fantastisch land. NZ is vooral heel erg ver weg, tickets richting VS/Canada beter betaalbaar, dus meer kans dat familie op bezoek komt….Wij hebben inmiddels al een half jaar in NZ doorgebracht, nu terug om dingen te regelen maar waars. gaan we volgend jaar voor een lange periode terug. Waar twijfel jij over?
Je voldoet aan de eisen? Maar je moet toch een baan hebben daar dan? Je twijfelt nog over welk land, hoe zit dat dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:stampertje34 schreef op 30 september 2014 @ 13:29:

ja klopt hoor, ik weet dat het streng is maar we voldoen aan de eisen. ik zoek nu alleen nog een goed bureau om de aanvraag te doen.Dus je hebt in Canada en Australie al werk?
Alle reacties Link kopieren
Je moet ofwel al een baan hebben ofwel een beroep hebben waar het betreffende land een tekort aan werknemers voor heeft. Ik weet niet hoe het bij stampertje zit, en wat voor werk ze heeft/zoekt maar ik heb een hele documentaire over artsen in Canada gezien die vanuit het buitenland kwamen werken, alle kwalificaties/examens hadden (kost erg veel geld om die hele winkel in orde te brengen) en nog als taxichauffeur konden gaan werken….vandaar dat wij nu NZ kiezen. Ook als aangetrouwde persoon iets eenvoudiger om te mogen gaan solliciteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook naar Australië geëmigreerd en heb alles zelf gedaan. Gewoon via immi.gov.au. Dit heeft mij zo'n $4000 bespaard. Was goed te doen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

door veel zoeken ben ik toevallig op dit forum gekomen. Ik ben 19 jaar en zit nu al aan mijn 3e opleiding op het MBO, de rest allemaal niet afgemaakt. Ik vind het leven in Nederland niks. Mijn studie vind ik vreselijk, ik kan maar niks vinden wat me leuk lijkt. Stiekem droomde ik altijd om ergens anders te leven maar dacht ik dat dit nooit waarheid zou kunnen worden. Ik woon thuis met mijn vader, moeder en zusje. Mijn vader hoor ik ook vaak praten over emigreren, en als hij de kans zou krijgen hij het zeker zou overwegen. Mijn moeder is juist het tegenovergestelde en mijn zusje ook. Dit vind ik zo jammer. Ik heb al best wat verhalen gelezen over mensen die nu in Australië leven en het klinkt allemaal zo goed en fijn! Zelf zat ik er aan te denken om (als ik tenminste een diploma haal) een paar maanden of een jaar naar Australië te gaan om te werken en leven. Een oude vriend van me is ook voor een jaar naar Australië gegaan en hij heeft het er super naar zijn zin. Als ik zijn foto's bekijk en zijn verhalen lees ben ik stik jaloers! Ik zou alleen zo graag willen dat mijn moeder en zusje net zo enthousiast zouden zijn. Stel dat ik geen diploma haal, (alleen van het VMBO niv. 4) is het dan erg moeilijk om een tijdelijk visa te kunnen krijgen? Ik heb geen strafblad en ben ook niet ziek.



Groetjes Melissa
Alle reacties Link kopieren
Je kan een Working holiday visum krijgen voor 1 jaar. Dit is een visum voor mensen tot30 jaar en je mag er ook mee werken (maximaal 6 maanden voor 1 werkgever).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven