eten en drinken in New York.

31-07-2014 15:25 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
De kogel is door de kerk. We gaan naar Amerika. Zeven dagen New york en dan naar de westkust vr 10 dagen. Nu vroegen we ons af, zeker omdat ik vorige keer goede hulp en info kreeg, wat jullie zoal spenderen aan eten en drinken in New York.



Sorry vr het nieuwe topic maar op iPhone vind ik de oude niet meer terug!

Alvast bedankt
Nog nooit in NY geweest. Maar... Het is een metropool. Daar kan je toch eten waar je zin in hebt? En het zo duur maken als je zelf wilt?



Of begrijp ik je niet goed?
Alle reacties Link kopieren
Daar kan je toch niks van zeggen?

Een hotdog kost een dollar of 2 maar een goed belegd broodje of wrap misschien 5-7 dollar maar daar kan je met zijn 2en van eten.



Ga je in een echt restaurant eten of in een tacobell-achtig iets scheelt natuurlijk ook enorm in prijs.



Water is bij een karretje op straat goedkoper dan een flesje bij bijvoorbeeld Duane Reede(soort supermarkt/drogist op elke straathoek).



Water krijg je in restaurants gratis dus drinken bestellen hoeft dan niet perse(dat vond ik vaak wel vrij duur,zeker alcohol).



Er komt wel nog iets van 8% sales tax bij de rekening + 16% fooi dus je bent gemiddeld 24% duurder uit dan de prijzen van het eten op de kaart.

Let erop of ze het er niet al bijgeschreven hebben op de rekening,vaak gebeurd dat wel. Hoef je zelf niet te rekenen.
Alle reacties Link kopieren
Oh en bij een glas bier in een pub betaalden wij per glas ongeveer een dollar fooi. Glas was 4 dollar moesten er 5 afrekenen.



Als je ergens gaat ontbijten krijg je je kop koffie vaak(misschien wel altijd) voor de 2e x voor niks gevuld.



Sla het ontbijtbuffet in Sbarro maar over,het is goedkoop maar het was tegelijk ook het vieste wat we daar gegeten hebben.



Wij gingen meestal bij Applejack Diner ontbijten maar daar was ons hotel om de hoek.



Je kan trouwens van verschillende restaurants menukaarten online bekijken. Wandel eens een rondje via google maps en zoek wat restaurants op. Dat heb ik toen gedaan en al wat prijzen vergeleken en dingen uitgezocht in de buurt van ons hotel.
Alle reacties Link kopieren
Hier heb je een handig overzicht van de kosten in New York:

http://www.priceoftravel. ... ates/new-york-city-prices

Scroll naar beneden voor de kosten voor eten.

> bovenaan staat 'change display currency', dan zie je bijvoorbeeld hoeveel het waard is in euro's.



In ieder geval is het eten goedkoper dan in Amsterdam, en er zijn makkelijker gezonde maaltijden te vinden, ook in van die barretjes met buffet waarbij je zelf salades mag samenstellen bijvoorbeeld.



Drinken en vooral sterke drank kunnen wel behoorlijk prijzig zijn, ook al vanwege de hoge fooi die je betaalt als je tafelbediening krijgt.



En dan nog een tip voor een grappig en lekker restaurant (beetje tex-mex): Cowgirl. http://www.tripadvisor.co ... w_York_City_New_York.html

Wel reserveren.



Over de kosten voor eten en drinken hoef je je hoofd niet te breken. Over hotelkosten des te meer.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Hi,



Ben vorig jaar 3 weken in NY geweest. I love it. Op Time Sqaure zit restaurant Ruby's. Hoofdmaaltijd meer dan voldoende, toetje kan je met zijn 3tjes delen . Denk aan de nl prijs. Goede steak is incl. tips en drinks omgerekend ¤25. Daarnaast heb je veel warenhuizen waar je goedkoop kan eten. Je hebt ook eet busjes in Soho waar ze verschillende dingen verkopen. Heb ik een macaroni cheese gehaald voor 8 dollar en het was heerlijk. Ohja, je hebt ook winkels soort van v&d waar je zelf een pasta, salade of iets dergelijks kan samenstellen.



Ps, verspil je tijd niet in China town of Little Italy. Is niet meer dan wijk en heeft totaal geen allure.



Nog een budget tip, pak de metro naar de pont naar Staten Island (is gratis) en je vaart langs het Vrijheidsbeeld.



Heel veel plezier..
Alle reacties Link kopieren
In China Town hebben wij 1x wel lekker gegeten met de lunch maar verder vond ik er ook niks aan en Little Italy vond ik helemaal niks.



Wij hebben ergens ook lekker gegeten bij een BBQ/tex mex restaurant. Geloof op 42nd street of daar in de buurt. Halve kip en ribs en coleslaw etc en dat was ook niet heel duur. Dacht rond de 15$ pp zonder drinken. En grote porties maar dat was wel op meer plekken zo.



Hebben ook overheerlijk Thais gegeten en dat was in elk geval stukken goedkoper dan hier.



S'middags haalden wij meestal een broodje en aten dat in een park op.
Alle reacties Link kopieren
Kijk even op:



http://www.spottedbylocal ... ory/activity/restaurants/



Hier heb ik al mn restaurantjes vandaan gehaald maar dan voor Istanbul, was heerlijk!
Ik ben gek op de salad bars (bijv. Bij Wholefoods), zodat je je eigen eten kunt samenstellen. En vervolgens dat lekker opeten in een van de geweldige stadparkjes terwijl je mensen kijkt!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips! Ik ga ze zeker bekijken! Het was echter een vraag om een idee te hebben. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:SeBastassaUnaCanzone schreef op donderdag 31 juli 2014 15:45 Nog nooit in NY geweest. Maar... Het is een metropool. Daar kan je toch eten waar je zin in hebt? En het zo duur maken als je zelf wilt?



Of begrijp ik je niet goed? Dit! En er wel geweest! 7 dagen? Wat zonde van de 10 maar in west, ik verwacht dat je daar spijt van gaat krijgen..
Alle reacties Link kopieren
Met 7 dagen in de stad zou ik ook tripjes naar buiten de stad oganiseren.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Wat een gave reis ga je maken, jaloers!



Ik vind de prijzen in NY vergelijkbaar met die in Amsterdam maar je kunt het idd net zo duur en goedkoop maken als je wil.
Alle reacties Link kopieren
Het allerleukst vind ik in een diner ontbijten



Geen culinaire hoogstandjes maar met lekker veel eten de dag beginnen en kijken naar de 'bustle and hustle' van de zaak.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Tips voor personeel in New York zijn trouwens 15-20%
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
http://www.tripadvisor.co ... -York:Tipping.In.Nyc.html
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:sushilala schreef op 01 augustus 2014 @ 09:17:



Ik vind de prijzen in NY vergelijkbaar met die in Amsterdam



Vind ik dus echt niet... in New York was ik veel minder geld kwijt aan uit eten gaan, ook na fooi. Ook al omdat je HUGE porties krijgt.



Ik denk ongeveer 60-70% van de prijzen van Amsterdam.



In Amsterdam betaal je je helemaal scheel voor eten in een restaurant of zelfs eetcafé. Alleen pizza slices of falafel zijn goedkoop en de FEBO. :-)



Maar hotelprijzen zijn wel iets om je zorgen om te maken en snel te beginnen met zoeken.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:cecilia74 schreef op 01 augustus 2014 @ 12:08:

[...]





Vind ik dus echt niet... in New York was ik veel minder geld kwijt aan uit eten gaan, ook na fooi. Ook al omdat je HUGE porties krijgt.



.



Ben ik met je eens,vooral ook omdat je gratis water krijgt(wat ik dus echt een goede service vind).

Ik vond het toen juist erg meevallen qua prijs maar dit is wel 4 jaar geleden,weet niet hoe het nu is natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wow der zitten echt enkel goede tips bij.

Maar als ik het goed begrijp moet je telkens bij de prijs op de kaart 25 % moet bijtellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mlsc schreef op 04 augustus 2014 @ 09:32:

Wow der zitten echt enkel goede tips bij.

Maar als ik het goed begrijp moet je telkens bij de prijs op de kaart 25 % moet bijtellen.



Waar haal je die 25% vandaan?

Die hoge fooien van 15-20% is alleen als je tafelbediening hebt. Als je gewoon naar een salad bar gaat of een ander tentje waar je zelf aan de balie eten afhaalt, dan is het spotgoedkoop. (Maar ook uit eten met bediening is dus uiteindelijk ongeveer 70% van de Amsterdamse prijzen.)



En heb je al een hotel? (Je grootste zorg, als je zo met geld bezig bent.)
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat gezegd van die 25% , de tax + de fooi maar dat is inderdaad in restaurants met bediening.
Alle reacties Link kopieren
Hotel hebben we. We vroegen het ons eerder af dan dat hier onze vakantie mee valt. Of staat. We gaan tijdens onze tijd in New York ook even naar Washington.

Spijtig, misschien maar mijn droom was het oosten te doen en van vriendin het westen dus dit is iets tussen beide.

Het zijn vijf volledige dagen NY en 1 dag Washington. We hebben geen zin om elke twee dagen van hotel te veranderen.



Ik ben volop bezig met de site uit te dokteren. Trip... Had ik ook al gezien maar niet dat je daar ook eetgelegenheden mee kon opzoeken. Dat had ik over het hoofd gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven