hotel/appartementje etc in Barcelona, alleen - tips?

24-09-2014 00:25 12 berichten
Hallo! Ik ben van plan - als de tickets meewerken - in oktober naar Barcelona te gaan in mijn eentje. Eindelijk! Heeft iemand een leuke, betaalbare tip voor een slaapplaats voor vier nachten? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
www.airbnb.com
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Hotel Benidorm. Zit midden op de Ramblas om de hoek bij Palau Guel en kost 50 euro per nacht. Prima hotel, schoon, wifi en eigen badkamer.
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi m er maar weer in:



Probeer de wijk Raval te vermijden, hier wordt snachts nogal gehandeld en geprostitueerd. Het hotel van Mayou zit aan deze kant van de Ramblas, maar op de Ramblas zelf is het allemaal prima, genoeg drukte (hoogstens zakkenrollers), maar ga dan niet te ver die wijk in in je eentje.



Alles in Eixample is een stuk opener en veiliger, wel een stuk meer verkeer maar wel met brede stoepen en veel verkeerslichten.



Born en Gracia vind ik persoonlijk de gezelligste wijken. Gracia is iets verder van het centrum maar wel echt het Spaanse gevoel.



Als je graag bij het strand wil, is Barceloneta een optie, maar probeer dan aan de rand te zoeken. Verder naar het midden lopen ook nogal wat louche mannetjes rond.



Barrio Gotico is erg druk, veel zakkenrollers, maar niet echt gevaarlijk door de drukte.



Alle reacties Link kopieren
wimdu.nl een appartementje in La Barceloneta voor 50 euro per nacht.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik niet veel van gemerkt Anappleaday, maar ben dan ook niet verder geweest dan het Palau. Vondhet hotel ecbt prima gelegen zo bij de Barrio Gotico en op loopafstand van alles. Metrohalte vrijwel voor de deur. Heb ook niets van zakkenrollers gemerkt terwijl ik er echt op gelet heb. Hoorde van de eigenaar van het hotel dat ze vaak bij informatieborden staan, omdat iedereen dan omhoog staat te turen.

Oh en het hotel ligt ook vlakbij de markthallen, erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Als je inderdaad maar een klein stukje (tot aan het Palau) gaat is het gewoon zoals op de Ramblas, dus je hotel lijkt me inderdaad een prima plek
Bedankt voor jullie reacties, ik ga ernaar kijken!
Dit is fijne info, dank je wel... Ik vond via airbnb lastig omdat ik niet kan inschatten wat de geschikte buurten zijn. Dit is heeeel prettig!
Alle reacties Link kopieren
El Born vond ik ook de leukste wijk.

Ik zat in een hotel aan de Ramblas (geen idee meer hoe het heet) en als we het hotel uitliepen liepen we zo snel mogelijk de ramblas af om tussen alle toeristen weg te zijn, wat een drukte.

El Born geeft je echt een beetje het spaanse gevoel, netzo als Garcia.

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten in een appartement in Barceloneta. Heerlijk bij het strand en de leuke tentjes. Aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Kijk anders eens op de website van citysiesta. Wij hebben daar destijds een appartement geboekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven