Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 12:05.
Dit onderwerp heeft 79 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 21-03-2012 10:47.
- Hoe belangrijk is reizen / op vakantie gaan? Hoe vaak en hoeveel weken/dagen is standaard per jaar?
En hoeveel geef je uit van je inkomen, procentueel dan...
Is het het eerste waar je op bezuinigt of het laatste?
*nieuwsgierig*
- Voor sommige mensen is het een statussymbool, mij boeit het niks eigenlijk. Ik ben ook gierig eigenlijk, ik hoef geen gebouwen te zien voor duizenden euro's. In de kroeg en op verjaardagen kan het leuk zijn, de aandacht naar je toe trekken. Pfff
- Voor ons is reizen heel belangrijk. Voor ons plezier maar ook (voor mij vooral) om onze families en vrienden op te zoeken. Mijn ouders/broers/zussen wonen in Frankrijk, Zwitserland en Italië. Die van mijn man in de VS en de UK. En wij in Nederland.
Dit jaar gaan we een lang weekend samen naar Barcelona, een week met het hele gezin naar mijn zus in Italië, 6 weken met het hele gezin de VS doorkruisen van de Oostkust naar de Westkust met bezoek aan familie van man in verschillende staten. En met Kerst met het hele gezin (en dan ook onze au pair/nichtje van mijn mans kant van de familie) naar vrienden in Indonesië.
Wij hebben 5 kinderen dus goedkoop is het allemaal niet. Maar we hoeven bepaald niet ieder dubbeltje om te draaien en er ook geen boterham minder voor te eten. Dus zolang het kan doen we het gewoon. En kan het ooit om financiële redenen niet meer dan geef ik mijn laatste geld uit aan een verhuizing terug naar Frankrijk.Saisir le jour! - Reizen is voor mij van A naar B gaan. En dat is nogal cruciaal omdat ik graag mensen bezoek die nu eenmaal niet om de hoek wonen. Maar reizen als in "op vakantie gaan" is voor mij echt geen levensbehoefte. Wel leuk, maar niet noodzakelijk. Maar daar tussenin zit natuurlijk een heel grijs gebied, waarin je wel reist met een doel, maar waarin je ernaast ook een soort van vakantiebeleving hebt.
- Reizen is voor mij erg belangrijk, dat kan een nachtje in een hotel zijn, een stedentripje, maar ook een verre reis. Het is voor mij een soort stresshantering, je neemt letterlijk afstand van je normale leven en op die manier kan ik de stress van mijn werk en de dagelijkse beslommeringen loslaten.Revenge? Nah, I\'m too lazy. I\'m gonna sit here and let karma fuck you up!
- Reizen - ik zou niet zonder kunnen of willen.
Ik heb na afstuderen zo'n 5 jaar een kantoorbaan gehad en daar werd ik niet heel blij van. Die armzalige 24 vakantiedagen die ik toen had en waar ik steeds weer zoooo naar uitkeek
En vervolgens vloog mn vakantie om en zat ik weer half depri uit te kijken naar de volgende reis. Ik voelde ook altijd onrust - wilde altijd alles beleven en zien en ik vond echt dat ik mijn tijd verneukte door bezig te zijn met andere dingen dan 'on the move' zijn.
Als ik nu 2 weken vrij ben, dan kriebelt het alweer na zo'n 10 dagen. Dan wil ik weer 'op pad', weg uit Nederland.
Vroeger, op kantoor, spaarde ik alles op voor het reizen. Nu is dat (door mn werk) anders en dat vind ik bonus. Nu krijg ik geld om in het buitenland te verblijven
Ook heb ik geen "last" meer van dat bijna hysterische aftellen tot de vakantie - gisteren besefte ik dat we volgende week op vakantie gaan :DHet kan altijd erger... - Ik heb nog niet zo heel veel gereisd vergeleken met sommigen, maar ik ben dat wel van plan! Dit jaar willen we sowieso nog op vakantie, en volgend jaar waarschijnlijk 2x. En daarnaast vinden we het heerlijk om even een weekendje de grens over te hoppen naar onze buurlanden, voor een weekendje weg. Verre reizen (intercontinentaal) kan ik niet betalen, maar in de toekomst hoop ik dat het er nog wel van komt.Ik word liever niet gequote.
- Reizen is voor mij in dié zin belangrijk, dat ik graag andere culturen zie, andere mensen en hun gewoontes leer kennen. Dat vind ik een verrijking in mijn leven. Dus ja, daarvoor moet je reizen. Zo ga ik dit jaar bijv. een rondreis maken door Cuba.
En wil ik ook nog een keer 4 weken vrijwilligerswerk gaan doen in Kenia.
Ook reis ik 1 x per jaar naar Zwitserland, maar dat komt omdat mijn dochter daar woont.
Ik spaar voor die verre reizen (+ vakantiegeld), dus elk jaar kan ik dat niet. Maar als dat lukt: Om het jaar.Nammma wijzigde dit bericht op 01-02-2012 06:36 met 12%Lessons of life... - Ik reis vooral om de natuur elders te bewonderen en van het weer te genieten. Ik vind vakantie en niets doen echt heerlijk en laad dan weer helemaal op. Wij hebben altijd veel gereisd, maar helaas laat mijn gezondheid dat momenteel niet toe. Ik mis het echt.
Voor het werk heb ik ook gereisd en dat mis ik niet. Als het moet dan moet het, maar het is natuurlijk niet vergelijkbaar met vakantie. Reizen voor het werk is vooral hard werken en jetlags en anders dan het uitzicht vanuit het vliegtuig zie je niet veel van je bestemming.Solliciteren? Mail naar nummerzoveel@utopia.nl! - Reizen is voor mij superbelangrijk maar zeker niet als statussymbool. Niks in mijn leven doe/koop ik om mensen die er niet toe doen te imponeren. Ik doe het echt puur voor mijn eigen plezier.
Ik bespaar liever op kleding dan op reizen. Reizen doe ik om van de natuur en ruimte elders te genieten. Ontsnappen uit het drukke hectische Nederland...Een beter milieu begint bij anti-conceptie! - Belangrijk. Voor het gevoel even weg te zijn uit nederland. Maar bij reizen voel ik als toerist wel een soort van schaamte? Zo van we komen aapkes kijken. Ik geloof ook niet in 'de cultuur leren kennen' als toerist. Dus ik verhuis liever van het ene naar het andere land.
- Ik doe het zeker ook niet om te imponeren. Maar ik ben zelf wel vaak geimponeerd. Niet als iemand zegt vannik ben een paar weken naar X geweest, maar wel als iemand 'internationaal' leeft. Maar dat is omdat ik dat zelf zou willen.
Ik ben wel in diverse vreemde culturen geweest, maar daaruit heb ik geleerd dat de cultuur waarin ik me echt goed voel toch de westerse is. In Azie, Afrika en Z-Amerika voelde ik me echt 'n toerist, in Australie, Nieuw Zeeland, USA en Canada voel ik me echt thuis. En dan die ruimte en overweldigende natuur... Ik heb dat gewoon nodig.quote:madille schreef op 01 februari 2012 @ 06:55:
Belangrijk. Voor het gevoel even weg te zijn uit nederland. Maar bij reizen voel ik als toerist wel een soort van schaamte? Zo van we komen aapkes kijken. Ik geloof ook niet in 'de cultuur leren kennen' als toerist. Dus ik verhuis liever van het ene naar het andere land.Een beter milieu begint bij anti-conceptie!- Reizen verbreed mijn blik, geeft me een geluks gevoel, en zo heb ik nog eens wat leukers te vertellen dan hoe het bij de locale supermarkt was.
Ik ben van nature een nieuwsgierig mens, reizen bevredigd mijn nieuwsgierigheid, en ik wordt er gelukkig van en dat teltmeer danwat dan ook. - reizen, is hoe je het noemd,
zolang als ik al samen ben met mijn vrouw zijn we al gaan kamperen. (14 jaar inmiddels alweer) eerst met tentje
nu met 2 kinderen met een vouwagen.
We gaan zomers altijd 3 weken 20nachten (3.5week vrij)
en als de tijd het toelaat (met kantoor baantje)
proberen we zeker wat weekendjes weg en e.v.t. een voorjaars vakantie e.d.
status nee onze ontspanning en rust - Ik vind reizen ook belangrijk maar het gaat niet voor alles. Naast dat je dan even weg bent uit de dagelijkse sleur vind ik het goed voor mijn persoonlijke ontwikkeling en er is zoveel te ontdekken in de wereld. Zo was het in China wel apart om te merken dat dingen die voor ons heel normaal zijn, daar vreemd zijn en andersom. En dan gaat het nog niet eens om de grote dingen.
En stedentripjes wat dichter bij huis vind ik ook leuk. Zo kan ik echt heel erg genieten van een weekendje Londen, voel me daar ook erg thuis ook al is het wel een drukke stad. Als ik de kans zou krijgen zie ik mezelf daar wel een tijdje wonen. - Ik denk dat vluchten belangrijk is voor veel mensen. En dan bedoel ik niet een weekje/weekendje weg. Niet erg verder hoor.Welkom in de grote-mensen-wereld.
Leren spellen verbreedt óók je blik!quote:nola schreef op 01 februari 2012 @ 07:26:
Reizen verbreed mijn blik, geeft me een geluks gevoel, en zo heb ik nog eens wat leukers te vertellen dan hoe het bij de locale supermarkt was.
Ik ben van nature een nieuwsgierig mens, reizen bevredigd mijn nieuwsgierigheid, en ik wordt er gelukkig van en dat teltmeer danwat dan ook.- Nee, absoluut niet, ik blijf liever thuis dan dat ik op vakantie ga. Kost veel geld, en je verplaatst alleen maar je troep van A naar B.
En Jur606: noemd? - De wintersport zal een van de laatste dingen zijn waarop ik bezuinig. Dat is echt mijn ontspanningsmoment en ik kijk er het hele jaar naar uit. Ik heb geluk dat ik ouders heb die het leuk vinden dat we met de volledige aanhang op wintersport gaan en daaraan een centje bijdragen.
Overige vakanties vind ik minder belangrijk, vriend gelukkig ook. We gaan dit jaar 2 weken kamperen in Frankrijk bij 2 grote rivieren. Ook erg leuk, maar de wintersport gaat voor alles. - Ik vind reizen heerlijk. Ver weg hoeft niet eens. Er is zoveel te zien in de wereld, ver weg, maar ook gewoon in Nederland en in Europa. Ik heb twee jonge kinderen die Ik graag kennis laat maken met de landen om hen heen. Tot nu toe hebben we Denemarken, België, Duitsland (4x), Oostenrijk, Hongarije (2x) en Guernsey met ze aangedaan en ze zijn meegeweest naar Londen en Praag. Komend voorjaar gaan we naar Zuid-Engeland en we doen veel in Nederland. Ze zijn 4 en bijna 7 en we hebben geen ruim budget, maar ik vind vakantie en meer leren kennen dan je eigen achtertuin er wel bijhoren. Ook als we nog verder moeten bezuinigen zou ik toch proberen het vakantiegeld zo lang mogelijk voor vakantie te gebruiken. Het is naast mooie dingen zien ook echte gezinstijd, geen onderbrekingen gewoon 2 weken met elkaar, heerlijk!Change is the only thing that lasts forever.
- Vind reizen ook erg belangrijk. Ik heb een super leuke maar drukke baan. Mijn vriend is ondernemer en 7 dagen in de week met zijn bedrijf bezig (wat hij ook heel leuk vind).
Pas als we weg van huis zijn, kunnen we alles even loslaten en kunnen we weer even bijtanken. Doen we dat niet, dan staat de mail of de telefoon toch iedere dag nog tot beschikking van het werk.
Ik hou van verre reizen, maar geniet er ook enorm van om met een tentje in europa rond te trekken. Ben verliefd op Corsica en was afgelopen zomer erg onder de indruk van Slovenië. Luxe is totaal niet van belang (voel me ook niet prettig in een duur hotel, geef mij maar een B&B, simpel appartement, goed hostel of tent). Maar ben nu zwanger; ben erg benieuwd wat de invloed hiervan gaat zijn op ons toekomstig reisgedrag.. - Reizen is voor mij geen prioriteit. Vakantie is ook geen prioriteit, maar wel belangrijk. Kan ik vakantie en reizen combineren zijn dat twee vliegen in een klap. Dat lukt niet elk jaar.
Als de mogelijkheid zich voordoet dan neem ik die, of gun hem aan mijn partner. Op kraambezoek in Costa Rica of een rally door Europa. Zulke situaties komen eens in de 10 jaar voor, maar dat zijn de krenten in de pap.PuberPMS: Mijn moeder is een loeder.... - Oei, ik ben dan weer een echte huismus! Vind op vakantie gaan leuk hoor, paar daagjes hier en daar. In de zomervakantie gaan we op de bonnefooi op pad, en begint het na een dag of 10 alweer te kriebelen, en zijn op dag 11 thuis.
Vind het wel heel leuk om 'in de buurt' weg te gaan, Frankrijk, Scotland, Denemarken, Duitsland, België, allemaal prachtig.Yeah, well, luck pushed me first. - quote:kroc88 schreef op woensdag 01 februari 2012 01:18 Voor sommige mensen is het een statussymbool, mij boeit het niks eigenlijk. Ik ben ook gierig eigenlijk, ik hoef geen gebouwen te zien voor duizenden euro's. In de kroeg en op verjaardagen kan het leuk zijn, de aandacht naar je toe trekken. Pfff
Een kennis van me zei eens 'dat je zo aan tien landen komt'. Alsof je pas meetelt als je de wereld hebt afgereisd. Natuurlijk, als het moet ben je vanavond in Afrika, maar dat maakt he niet beter dan een ander.
Heb zelf alleen Belgie, duitsland, tjechie, spanje, oostenrijk en italie gezien. Verre reizen maken is een luxe die ik me nooit heb kunnen veroorloven.