kleine of boerencamping in Bretagne

21-04-2014 14:45 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het zoveelste 'op zoek naar'-topic!



Ik wil graag dit jaar met mijn gezin (incl twee kinderen van 4 en 7) graag kamperen in Bretagne. Het liefst naar het zuiden van de streek, want daar zijn we nooit eerder geweest.

We zoeken een leuke camping. Liefst iets kleins met niet meer dan 30 staanplaatsen ofzo. Het allerliefst iets met een (opzet) zwembadje of direct aan het strand, of in ieder geval niet verder dan een half uur rijden van het strand.

Voorheen zijn we in andere streken van Frankrijk weleens bij campings geweest van Nederlandse eigenaren, en dat is altijd goed bevallen, zeker omdat er daar veel andere Nederlandse kinderen zijn.

Wat animatie is leuk, maar ik denk wel aan dingen zoals stokbrood bakken op een kampvuur, speurtochten, hutten bouwen etc (dus geen clowns, kinderdisco ofzo).



Iemand tips?
Kijk eens op http://www.camping-frankrijk.nl hier staan vrijwel alle campings op in Frankrijk. Je kunt met de zoek functie gericht zoeken op al je vragen.



Zelf nog niet in deze streek geweest, geen tips verder.
Alle reacties Link kopieren
Dank je, die site had ik nog niet gevonden.



Magere opbrengst aan reacties, helaas. Ik hoop nog op leuke ervaringen en tips van anderen.
Alle reacties Link kopieren
Kijk in de kleine camping gids van de anwb, hebben wij goede ervaringen mee
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn twee jaar geleden in Cuguen geweest, op Le Bois Coudrais. Een kleine camping, prima sanitair, zwembad, eenvoudige snackmogelijkheid. Geen of beperkte animatie, wel een speeltuin, 30 plaatsen, met de nodige Nederlanders. Verder ook veel Britten, eigenaren zijn Brits.



Het strand is ongeveer een half uurtje, de Mont st. Michel ook, Dinan 45 min/uur, St. Malo iets verder.



Het is op dit moment de enige camping waar ik nog wel eens naar terug zou willen.



Dit jaar hebben we ook een camping in het zuiden van Bretagne op het oog, maar we zijn nog niet zeker of we gaan.
Alle reacties Link kopieren
Le Cheval Rouge (klik)
Alle reacties Link kopieren
Thanks Elynn en Tieger!

Die Cheval Rouge lijkt me ontzettend leuk en had ik januari al gebookmarked. Maar toen ik beter ging kijken las ik dat zij geen kampeerplaatsen verhuren in het hoogseizoen, maar alleen hun eigen accomodaties verhuren. Voor ons geen optie dus, helaas!



Tieger, ziet er leuk uit, zoiets bedoel ik inderdaad! Wel wat te veel noordelijk naar wat we voor ogen hadden, maar ik ga deze link wel opslaan.
Alle reacties Link kopieren
Deze camping heb ik indertijd bij greencamp vandaan, daar staan meer kleinere camping op. Met de mogelijkheid om een tent te huren, en soms een gite.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven