leuke dingen doen in Parijs

22-07-2014 08:36 39 berichten
Hallo allemaal,ik ga in september voor de vierde keer naar Parijs, ik vind het een geweldige stad. Maar ik ga eigenlijk altijd naar dezelfde bezienswaardigheden. Vaak ook omdat ik elke keer met iemand anders ging die Parijs nooit gezien had. Dus Eiffeltoren, Louvre, arc de triomphe, hospital des invalides en sacre coeur elke keer gezien. Verveelt me niet, maar zou graag ook eens wat anders willen doen in Parijs. Ik ben veel aan het zoeken in boekjes en internet, maar misschien heeft iemand hier leuke tips? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Parc de Luxembourg!
Alle reacties Link kopieren
Is die tentoonstelling met blote mannen in de kunst nog in Musee d' Orsey?



Edi: Ach, ik zie net dat die deze winter al afgelopen was.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Wandeling langs Place des Vosges / door Marais met bezoek aan Musee Cognaq Jay of Carnavalet.



Lopen langs de Quay's van de Seine en ben je al in Musee d'Orsay geweest?



Institut du Monde Arabe heeft ook regelmatig mooie tentoonstellingen.



Het boottochtje over Canal St Martin met alle sluizen is ook leuk, is wel een paar van uur, dus vooral geschikt als je langer dan een weekend in Parijs bent en kun je combineren met een korte wandeling over de Promenade Plantee (op het viaduct in de Ave Daumesnil).
En ik vind Musee Jacquemart-Andre ook altijd leuk (oud woonhuis vol kunst aan de Grands Boulevards), heeft een goede audioguide en na afloop een leuke tearoom.



Al wat meer inspiratie nu?
Alle reacties Link kopieren
Centre Pompidou, dat kerkhof waar ik de naam steeds van vergeet (Jimi, Edith enz liggen er begraven) wandelen door Quartier Latin
Pere-Lachaise is dat kerkhof. Erg mooi inderdaad.
Heel veel leuke ideeën, bedankt voor de reacties!!
Alle reacties Link kopieren
Een fietstocht,bijvoorbeeld deze.



Ik heb met hun al gefietst in Rome en Malaga en Berlijn. Echt heel leuk om te doen.
Montmartre doorwandelen is sowieso ook erg leuk, vond ik. Net een dorpje op zich, maar wel erg druk met toeristen.
De wandelroutes uit het boekje 100% Parijs zijn erg leuk! Je komt op plekken waar je anders nooit zou komen
Alle reacties Link kopieren
De catacomben?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een geweldige fietstocht gemaakt door Parijs. Je hebt populaire routes maar ook minder bekende routes. Gedaan via de link van Dolfje, echt een aanrader!
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Museum van montmartre

Fietstocht door Parijs (Er is een Nederlandse Dame die dat organiseert)

Wandeling op zondag lang Canal st Martin

Er is een bedrijf die cluedo organiseert en tijdens de tocht een soort toeristen gids mee geeft in Montmarte en de Marais, ook in het engels beschikbaar

Als je voor eind juli komt: Het is Paris Jazz festival

Saint germain des pres

Batobus

Pickinicken in Parc butte de Chaumont (tussen de parijsenaren!) in tegen stelling tot jardin du luxembourg, mag je hier wel overal zitten/lopen.

Uitstappen op place monge (lijn 7) en daar de winkel/cafe straat uit lopen richting het Pantheon.

Qartier Latin was genoemd, is wel heel toeristisch geworden

Kleine bloemenmarkt bezoeken (op zondag ook vogel markt) vlak bij chatelet.



Ehhhh :-)
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Fietstocht lijkt me ook een leuk idee! Daar had ik nog niet aan gedacht! Ga ik even naar kijken en de wandeltochten ook. Catacombe ben ik wel een keer geweest, maar vond ik doodeng en werd er claustrofobisch van haha
Door dit topic krijg ik zin om ook weer naar Parijs te gaan, wat is het toch een geweldige stad
Je kan ook vanuit Parijs naar Versailles.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut Qartier Latin eerst even de notre dame klein stukje lopen heerlijk klein engels boek winkeltje volgens mij Hemingways en dan lekker struinen en natuurlijk wat eten..

Heerlijke stad stad Parijs toch..
quote:dolfje schreef op 22 juli 2014 @ 09:05:

Een fietstocht,bijvoorbeeld deze.



Ik heb met hun al gefietst in Rome en Malaga en Berlijn. Echt heel leuk om te doen.



Dit is natuurlijk een goed idee!



Andere optie die ik laatst heb gedaan (was voor de 5e keer in Parijs): de velib fietsen nemen. Werkt perfect! Eerlijk gezegd heb ik geen toeristische attracties aangedaan. In plaats daarvan heb ik de hele week rondgereden op de Velib en heb de stad heel anders (misschien wel leuker) ervaren. Half uurtje fietsen, fiets inleveren, terrasje nemen, stukje rondlopen in verschillende wijken, volgende fiets nemen. Montmartre was super op mijn fietsje. Tip: afspreken: 1x bellen, even stoppen, ik zie een leuke winkel, 2x bellen, even stoppen, ik zie een patisserie/ideaal terrasje. Voelde me Parisienne!!
Alle reacties Link kopieren
Nu wil ik ook naar Parijs*zoekt leuk hotel in centrum*
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Alle reacties Link kopieren
Ik volg even mee
Alle reacties Link kopieren
Hahaha als iedereen nu in een keer naar Parijs komt.

Ik zoek nog een oppas voor de kat in de eerste week van augustus. Studio 2 metro stations buiten parijs.



Iemand intresse??
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
Parfummuseum, de antiekwinkels in Versailles, France Miniature maar dan moet je wel naar Rambouillet, is makkelijk te doen met de trein.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetmadness schreef op 22 juli 2014 @ 10:10:

Hahaha als iedereen nu in een keer naar Parijs komt.

Ik zoek nog een oppas voor de kat in de eerste week van augustus. Studio 2 metro stations buiten parijs.



Iemand intresse?? Als ik het eerder had geweten had ik het zo gedaan
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Wandeling over La Coulée verte of Promenade plantée:

http://paris-inspired.com ... -promenade-plantee-paris/



De Amelie wandeling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven