ov opladen

24-04-2014 22:10 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Jahoor.
Althans...als er 50ct op staat kan ik met mijn studenten-OV in het weekend gewoon nog inchecken
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Ik weet niet waar je dochter naartoe gaat maar zou ze in een noodgeval niet gewoon extra er op kunnen zetten ter plekke?
Toen ik nog studeerde kon ik inchecken zolang ik in de plus stond, al was het maar een cent. Tegenwoordig laadt hij automatisch op, dus nu weet ik dat niet meer.
quote:dartsfan schreef op 24 april 2014 @ 22:14:

Dus het is niet zo dat je er altijd 10 euro op moet hebben staan? want dat staat er op de terugweg dan niet meer op.

Dat is voor de ns als je een persoonlijke ov-chipkaart hebt, anders minimaal 20 euro.



Voor de bus hoeft dat geloof ik niet. Of het is 4 euro, dat schrijven ze af als je vergeet uit te checken namelijk.
Kan je dochter dit niet zelf uitzoeken?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je wel het beste 1x (in de eerste bus) inchecken en dan pas bij het uitstappen uit de laatste bus uitchecken. Dan ben je het goedkoopste uit.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
Het instaptarief voor de bus is ¤ 4,=.

https://www.ov-chipkaart.nl/reizen/tari ... sistarief/

Bij overstappen moet je uitchecken en weer inchecken. Althans zo was het laatst bij mij wel toen ik moest overstappen.

Dan gaat er bij het uitchecken dus geld van je pas af. En dan moet je volgens mijn redenering dus weer minimaal ¤ 4,= op je chip hebben staan.

Euh... en de rest moet je dan zelf even berekenen...
Alle reacties Link kopieren
https://www.ov-chipkaart.nl/reizen/gebr ... erstappen/



Check uit en weer in

Elke keer als u overstapt op een ander vervoermiddel (bijvoorbeeld van tram naar bus of van trein naar metro) moet u altijd eerst uitchecken en dan weer inchecken. Ook als u overstapt van bus naar bus of van tram naar tram checkt u eerst uit en dan weer in.
Alle reacties Link kopieren
10 euro voor de bus is genoeg. Er moet 4 euro staan het wordt dan een pri pay systeem. inchecken gaat 4 af, uitchecken bus 1 komt weer iets bij, inchecken bus 2 binnen half uur gaat ie gewoon verder uitchecken rekent ie weer bij.

Niet moeilijk doen 10 euro erop en wel bij elke bus in- en uitchecken dat gaat echt wel goed.

Toen dochter nog een jeugdabbo had deed ik het ook zo, volgend abbo pas weer over 2 weken laten ingaan (anders ben je echt twee weken geld kwijt).
Alle reacties Link kopieren
Oh, wel steeds uitchecken dus? Nou ja, dat dan dus
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
Stel gewoon in dat hij automatisch oplaadt. Heb je dat geklooi ook niet steeds.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedoel je ophalen? Dat moet je wel doen voordat je incheckt. Bij zon paaltje bij de AH
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Bij de bus kun je toch altijd inchecken zolang je in de plus staat? Al staat er maar 1 cent op. Dan ga je wel die ¤4 in de min, maar dat word verrekend als je weer oplaadt. 10 moet dus zeker genoeg zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsnem schreef op 25 april 2014 @ 16:39:

Hoe bedoel je ophalen? Dat moet je wel doen voordat je incheckt. Bij zon paaltje bij de AHIn de meeste bussen hangt een kastje waar je bestellingen op kan halen. Opladen kan daar niet.
Ik lees dat je het niet automatisch wilt laten doen, maar dat is wel erg makkelijk hoor! Zodra je saldo onder de vier euro (dacht ik?) komt, wordt het vanzelf weer bijgevuld met een bedrag wat je zelf hebt gekozen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven