paspoort verlopen. risico maar nemen?

29-07-2014 11:00 101 berichten
Tot mijn grote schrik ontdek ik net dat mijn paspoort is verlopen. Ga met de auto richting de Alpen. Geen douane etc dus. Zal ik het risico lopen en gewoon met verlopen paspoort gaan (nog nooit controle onderweg gehad) of toch maar via spoedprocedure een peperduur paspoort aanvragen?
Klassiek geval van risico analyse. Wil je met samengeknepen billen bij elke grenspost langs of wil je liever rustig op vakantie maar met iets minder banksaldo?
Zwitserland?
Oostenrijk:)
Alle reacties Link kopieren
Even serieus hé, ik begrijp dit niet, als je vakantieplannen maakt, dan kijk je toch of je paspoort/id niet verlopen is?
quote:Doreia schreef op dinsdag 29 juli 2014 11:01 Klassiek geval van risico analyse. Wil je met samengeknepen billen bij elke grenspost langs of wil je liever rustig op vakantie maar met iets minder banksaldo?Ja heb je gelijk in hoor. Betaal 47 euro extra zag ik net. Misschien toch maar keer minder uiteten dan;)
Alle reacties Link kopieren
Welke Alpenlanden ga je? Bij Zwitserland kan er wel degelijk gecontroleerd worden, ook in Livigno wordt gecontroleerd. Dus daar is de kans op controle aanwezig, in andere landen loopt het wel los. Maar ja, zul je net zien dat de autoriteiten een reden vinden om je paspoort te controleren.
Alle reacties Link kopieren
Ik wou net zeggen, bij Zwitserland heb je toch wel een probleem dan :-)



Ik zou het risico gewoon nemen, welke andere optie is er anders?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt dus nog tijd om het aan te vragen nu? Je vertrekt dus niet nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het er niet op wagen. Je moet je waar dan ook moeten kunnen legitimeren.
quote:oldwood schreef op dinsdag 29 juli 2014 11:04 Even serieus hé, ik begrijp dit niet, als je vakantieplannen maakt, dan kijk je toch of je paspoort/id niet verlopen is?



Ja een normaal mens wel. Ik kan zelfs m'n eigen achterwerk vergeten, wanneer ik naar de wc loop:)



Organisatie is niet mijn beste kant. Vrees dat vriendlief ook niet blij is met dit verhaaltje(a)
Alle reacties Link kopieren
Volgens deze link geen probleem mits recent verlopen. (staat bijna onderaan) http://www.novasol.nl/vak ... nrijk/reisinformatie.html
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
quote:Zusenzoo schreef op dinsdag 29 juli 2014 11:06 Je hebt dus nog tijd om het aan te vragen nu? Je vertrekt dus niet nuNee heb nog twee dagen de tijd. Maar via reguliere procedure gaat het hem sowieso al niet meer worden. Dat kost 5 werkdagen zag ik net.
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt daar toch ruim van tevoren bericht van van de gemeente?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Nee maar wel via de spoedprocedure volgens mij.

En je kan ook een dag later vertrekken bij hoge nood neem ik aan. Dan zou ik voor de spoedprocedure gaan!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er ook een spoedaanvraag van maken dan betaal je wel het dubbele, maar ga je wel een stuk relaxter op vakantie.
quote:MarianneDavids schreef op dinsdag 29 juli 2014 11:08 Je krijgt daar toch ruim van tevoren bericht van van de gemeente?Ja dat dacht ik mij dus van de vorige keer ook te kunnen herinneren! Voor zover ik weet nu niks gekregen.....
Ik zou het er niet op gokken.

Spoedaanvraag en dan zonder stress op vakantie!
Dat bericht krijg je 6 maanden van tevoren. Als je toen dacht: oh dat loopt wel los, dan ben je hem nu alweer vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het er ook niet op wagen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Had laatst mijn ID kaart met 3werkdagen, maar dat was geen vakantie periode
Ik hou niet van risico's, ik zou een spoed paspoort aanvragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor de spoedprocedure gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hier maar een maand van te voren bericht trouwens
Ik zou het er wel op wagen, je neemt deze gewoon mee en eventueel je rijbewijs.

2 jaar terug kwam ik er 3 dagen voor vertrek achter dat ik de id-kaart van zoon kwijt was, hele huis op zijn kop en ook de gok genomen naar Oostenrijk. Geen enkele controle gehad....en natuurlijk 2 dagen nadat ik een nieuwe kaart had was ie weer boven water

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven