punta cana (dr) met peuter

23-08-2014 20:42 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Is er hier iemand naar punta cana geweest met een dreumes of peuter? Wij willen binnenkort2 weken hiernaartoe, echter twijfelen we nog licht.

- zijn er leuke (prive) excursies die je met een jong kind kan doen?

- hoe is het publiek in de hotels? Zijn er veel jongeren of veel luidruchtige vakantiegangers (bv uit Rusland)?



Alle tips en don't en do's zijn welkom!
Het is alweer een jaar of wat geleden dat ik er was, maar toen was PC alleen een verzameling resorts in de middle of nowhere, die door gewapende beveiligers van de lokale bevolking werden afgeschermd. Niet echt een gezellige bestemming met een klein kindje dus.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er dolfijnen bezoeken, maar dat is wel aan de andere kant van het eiland en dus een flinke dagtrip.



Verder wat NummerZoveel zegt. Weinig te doen op het eiland zelf en vooral op de resorts blijven. De resorts daarentegen zijn vermoedelijk wel goed ingericht op kinderen.

Ik heb daar echter zelf geen ervaring mee, want wij gingen altijd naar een 'adults only'-resort.



O ja, op ons resort waren vooral Amerikanen en slechts een handjevol Nederlanders. Verder eigenlijk geen andere nationaliteiten kunnen ontdekken.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ik zit altijd in wat duurdere resorts en daar heb je meestal weinig last van drinkende (jonge)lui. Maar ik heb me laten vertellen dat dit bij de veel-voor-weinig-reisjes anders is.
Binnenkort? Het is nog wel orkaanseizoen daar in de regio. Zou in de winter pas gaan. En waarom zou dat niet kunnen met 'n klein kind? Het is 'n eiland waar weinig excursiemogelijkheden zijn, dus een strandvakantie met een keer 'n boottochtje o.i.d. is toch relaxt genoeg?
Alle reacties Link kopieren
Als je naar sea world wil gaan en misschien nog even buiten je resort wil komen dan zou ik naar puerto plata gaan. Punta cana is erg weinig te doen.
Ik zou helemaal niet naar een resoort gaan, maar naar Sosua of Cabarete.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou liever niet zo lang willen vliegen met een dreumes of peuter, maar dat terzijde. Aan wat voor excursies zit je zelf te denken? Ik denk dat de meeste excursies op Punta Cana niet geschikt zijn voor kleine kinderen. Daarnaast moet je er rekening mee houden dat je niet zomaar van het resort af kan in je eentje, wordt afgeraden.

Verder zaten er bij ons in het hotel vooral veel Amerikanen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in januari 2002 naar Puerto Plata geweest. Een droomreis, maar zou ik met mijn kind nu gaan? Poeh twijfel twijfel.....

12 uur vliegen met kind lijkt me al geen feest. Stil zitten is nu eenmaal niet aan een peuter besteed. Zelfstandig buiten het resort is niet altijd even veilig dus zou ik afraden. En dan zou ik als moeder me ook nog druk maken....wat als...... de ziekenhuizen zijn daar niet wat het hier is.



Nee ik geloof dat ik pas weer zo'n reis maak, als mijn zoon en tiener is.
Elninjoo: zat te doen daar hoor. Alleen niet in Punta Cana.



TO: ik zou het niet doen. Zeker geen twee weken.

Die kant van het eiland is echt meer honeymonen en boeken lezen. Geen vertier, geen speeltuinen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Qua excursies dacht ik aan een dagje naar santo domingo en een excursie naar het binnenland ofzo, en voornamelijk veel op het strand relaxen.

Sosua trekt mij juist minder, ik heb het idee dat daar veel sextoerisme is, of vergis ik mij? En natuurlijk lijken de stranden van Punta Cana me mooier.

Een andere optie lijkt me Kaapverdie (Sal), alleen schrikt daar het gebrek aan medische voorzieningen me af..

Nog meer twijfels haha!
Alle reacties Link kopieren
Waarom dan niet Cuba? Als je toch zover gaat vliegen.
Sosua is gezelliger. Europeser. Daar kan je buiten je hotel nog wel wat wandelen of uit eten (schreeuwend duur, dat wel...).
Curacao geen optie?



Of mexico (Playa Carmen?)



DR zou mij echt niet trekken.
Alle reacties Link kopieren
Curacao is wel een optie (alleen is dat wel veel duurder) mexico en cuba ivm vliegtijd niet.

Punta cana is rechtstreeks circa 10 uur, mexico en cuba hebben sowieso op de heen- of terugweg een tussenlanding zodat het ong 13 uur duurt, wat ik eigenlijk nu nog (met een 2jarige) net iets te lang vind.



Ik wil trouwens in november, dus de europese bestemmingen vallen dan af.
quote:tillywowo schreef op zaterdag 23 augustus 2014 22:42 Bedankt voor jullie reacties! Qua excursies dacht ik aan een dagje naar santo domingo en een excursie naar het binnenland ofzo, en voornamelijk veel op het strand relaxen.

Sosua trekt mij juist minder, ik heb het idee dat daar veel sextoerisme is, of vergis ik mij? En natuurlijk lijken de stranden van Punta Cana me mooier.

Een andere optie lijkt me Kaapverdie (Sal), alleen schrikt daar het gebrek aan medische voorzieningen me af..

Nog meer twijfels haha! De medische voorzieningen zijn in de DR echt niet veel beter hoor! Ga dan idd naar Cuba; prachtig land met hele goede ziekenhuizen!
quote:tillywowo schreef op zaterdag 23 augustus 2014 22:55 Curacao is wel een optie (alleen is dat wel veel duurder) mexico en cuba ivm vliegtijd niet.

Punta cana is rechtstreeks circa 10 uur, mexico en cuba hebben sowieso op de heen- of terugweg een tussenlanding zodat het ong 13 uur duurt, wat ik eigenlijk nu nog (met een 2jarige) net iets te lang vind.



Ik wil trouwens in november, dus de europese bestemmingen vallen dan af. Vlieg via Miami en doe daar een stop over van 1 of 2 dagen. Dan breek je de reis in 2 en is voor de kleine vast ook fijner. (Overigens is Miami ook een verrassend leuke bestemming en prima ingericht op kleine kinderen).
Je kan toch ook rechstreeks naar mexico vliegen?
quote:-teuntje- schreef op zaterdag 23 augustus 2014 23:01 Je kan toch ook rechstreeks naar mexico vliegen?Volgens mij vanuit NL alleen naar Mexico stad en dan ben je nog lang niet in Yucatan.
Je kan volgens mij wel vanaf D'dorf naar cancun vliegen
Alle reacties Link kopieren
Doe je een kind wel een plezier met die temperaturen? Kijk even naar de UV index.



http://www.klimaatinfo.nl ... e-republiek/puntacana.htm
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Misschien is St. Maarten nog 'n alternatief? Da's een heerlijk eiland, prachtige stranden, mooie snorkelmogelijkheden en vooral heel veel geweldige restaurants. Het wordt ook wel de culinaire hoofdstad van de Antillen genoemd. Je kunt er prima veilig met 'n huurauto rondrijden trouwens.
De temperaturen zijn toch aangenaam? Peuters zijn heus wel bestand tegen hitte weet ik uit eigen ervaring. Je moet alleen wat maatregelen nemen maar verder prima te doen lijkt me.



TO, misschien Florida een optie?
Alle reacties Link kopieren
Je vliegt vanuit Nederland naar Cancun hadden op de heenweg tussenlanding op Cuba.

En qua vliegtijd maakt Aruba , Curaçao of Mexico ook niet zo veel uit.



Aruba is duurder dan de Dominicaanse republiek maar daar kan je dus wel gewoon over straat buiten de resorts.
Alle reacties Link kopieren
Besef wel dat je in veel delen van DR niet alleen kan rondlopen als toerist

Ik zou kiezen voor een andere bestemming al helemaal met een klein kindje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven