tips reisorganisatie voor single reizen 30-40 jaar

12-06-2011 16:18 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met een leuke reisorganisatie speciaal voor single reizen 30-40 jaar?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-06-2011 22:20
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg Fox, en dan hun deelsite http://fox.nl/single-reizen/



Goed georganiseerd, niet gefocust op relaties aangaan en altijd een eigen kamer, dus niet delen. Ik vond het super!

En ja, er mogen ook jongeren en ouderen mee, maar je kunt altijd in de gaten houden wat de leeftijden en sexe van de deelnemers is.
Djoser, Baobab, Summum, Koning Aap hebben allemaal singlereizen in hun pakket. Persoonlijk vind ik gemengde reizen overigens leuker (dus met koppels én singles)
quote:Stoeltie schreef op 12 juni 2011 @ 16:54:

Goed georganiseerd, niet gefocust op relaties aangaan en altijd een eigen kamer, dus niet delen. Dat hoeft bij andere organisaties ook niet hoor, je boekt dan gewoon 'n 1 pk. Doe ik ook altijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben jaren geleden (toen ik begin 30 was) ook eens met een Fox singlereis meegeweest. Prima georganiseerd, wat Stoeltie ook al schreef.



Ook al ligt de focus niet op het vinden van een partner, wordt er toch binnen de groep echt wel gekeken of er 'relatiemateriaal' tussenzit en uit onze reis is 1 relatie ontstaan.



Ik vond het zelf leuker om te reizen met verschillende soorten mensen; jong, oud, single, stellen, alles door elkaar. Daar vond ik interessantere mensen tussen zitten.



Bij de single reis ontstonden ook groepjes en buitenstaanders, bij de gemengde reizen vond ik het er socialer aan toegaan, werd de 'singles' beter in de groep opgenomen.



Maar dat is allemaal off-topic, je vroeg alleen naar reisorganisaties.



Weet je al waar je heen wilt?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dit jaar voor de tweede keer met Fox meegeweest en dat is mij heel goed bevallen.

Dit keer waren er geen 'groepjes' ontstaan en viel niemand buiten de boot. Dit vind ik toch wel uniek!
Alle reacties Link kopieren
Grappig Elninjoo, dat je gemengde reizen ook leuker vindt. :-) Ik dacht dat ik dat alleen had...
Grappig dat jullie dat vinden, want ik vond juist dat je bij de gemengde reizen met geen mogelijk tussen de stelletjes kon komen, vooral niet de jonge stelletjes. Die bleven angstvallig aan elkaar geplakt zitten.



Wat ik zelf heel leuk vond was meezeilen in het Caribische gebied met Berend Botje Reizen: http://www.berendbotje.com/meezeilen/caribbean



Die reis was net één grote Bacardi reclame .
Alle reacties Link kopieren
De grootste frustratie bij singlevakanties zijn juist de reisorganisaties die singles mengen met stelletjes. Ben je nog het 5e wiel aan de wagen en kun je lekker de hele dag met je neus op het feit gedrukt worden dat jij geen partner hebt. Nee, niets voor mij. Ben 1x met Fox mee geweest, hun website is inderdaad goed, maar de groepen zijn niet mijn stijl. Oud en jong door elkaar en kleine groepjes. Zit je als 25-jarige met een 60+er.
Heb al allerlei combinaties meegemaakt op groepsreizen: koppels, singles, broer/zus, broer/broer, zus/zus, vader/zoon, moeder/dochter, vriendinnen, vrienden etc. etc. Dus echt niet alleen maar de man/vrouw of man/man koppels.

Heb als alleenreizende nog nooit géén reismaatjes gevonden in 'n groep en in de meeste gevallen had ik ook leuk contact met sommige koppels. Heb zelfs toen ik met 2 vriendinnen en 'n internetvriend op pad was, zelfs nog 'n leuk contact met 'n koppel overgehouden van half in de 20. Mijn ervaring is juist dat koppels met 'n groep meegaan omdat ze dat gezelliger vinden, dus ze staan vaak juist open voor contact met medereizigers.

Een relatie zoeken is 't laatste wat ik wil tijdens 'n reis, dat leidt alleen maar af van de bestemming.

De enige keer dat ik met 'n singlereis mee was (van Baobab) was relatiemateriaal zoeken ook niet waar mijn groepsgenoten zich mee bezig hielden gelukkig! Er zaten ook veel alleenreizenden in de groep die niet single waren, maar waarvan de partner niet graag reist of om andere redenen niet mee kon of wilde.
Alle reacties Link kopieren
@iris1969: daar heb je gelijk in, bij de jonge stelletjes was het inderdaad lastiger. Maar bij de 'ouderen' of de stellen die langer bij elkaar waren, vond ik het altijd erg gezellig. Bij de singlereis kreeg ik toch weer een beetje het gevoel op school te zitten, met de populaire types en de nerds. Ik werd er niet echt happy van. Bij de gemengde groepsreizen voelde ik me altijd relaxter. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk!



Het blijft altijd afwachten hoe de groep is, wat voor mensen erin zitten en hoe de chemie met elkaar is. Dat geldt voor alle groepsreizen, gemengd of single.



Ik vond het hoe dan ook altijd leuk om te reizen in een groep, zeker aan te raden als je niet met een vriend/vriendin op vakantie wilt/kunt.
Alle reacties Link kopieren
@tanja80: zo zie je maar hoe persoonlijk het is . Ik vind mensen met meer levenservaring juist altijd erg leuk. Sommige waren vitaler dan ik op hun oude dag. Maar er zaten ook oudjes tussen die echt OUD waren (en vermoeiend). Maar hetzelfde geldt voor de jongere medereizigers. Sommige waren leuk, anderen helemaal niet. Je moet het treffen.



Als je niet happy bent met je singlestatus is een gemengde reis inderdaad niet zo'n goed idee. Confronterend. Ik had er zelf niet zo'n moeite mee, ging vooral om te genieten van het land/de reis.
Ik heb zelf ervaren dat ik totaal niet van groepsreizen hou, want ik kom echt vrijheid en zelfstandigheid te kort en de groepsdruk benauwt me. Daarom was ik ook zo verrast dat ik die zeilreis wel leuk vond, want dan zit je echt op elkaars lip op zo'n boot.
Alle reacties Link kopieren
quote:tanja80 schreef op 12 juni 2011 @ 17:26:

De grootste frustratie bij singlevakanties zijn juist de reisorganisaties die singles mengen met stelletjes. Ben je nog het 5e wiel aan de wagen en kun je lekker de hele dag met je neus op het feit gedrukt worden dat jij geen partner hebt. Nee, niets voor mij. Ben 1x met Fox mee geweest, hun website is inderdaad goed, maar de groepen zijn niet mijn stijl. Oud en jong door elkaar en kleine groepjes. Zit je als 25-jarige met een 60+er.



Dat is juist wat ik zo ongeveer het belangrijkste vind van een reisgezelschap,kleine groepen. Een keer meegemaakt, bus van 40 mensen die op hun beurt moesten wachten voor de koffie in een klein wegrestaurant. eerste alw eer in de bus als de laatste nog in de koffie stonden te blazen.

Dus TO, schrijf errst op wat je verwacht en wilt van een vakantie en zoek daar de organisatie bij
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:duup schreef op 12 juni 2011 @ 17:43:

Als je niet happy bent met je singlestatus is een gemengde reis inderdaad niet zo'n goed idee. Confronterend. Ik had er zelf niet zo'n moeite mee, ging vooral om te genieten van het land/de reis.

Lijkt me juist andersom. Als je 'n wanhopige single bent kun je volgens mij beter in 'n neutrale groep zitten die niet zoekende zijn om 'n relaxte reis te kunnen hebben en ook daadwerkelijk van het land te kunnen genieten. Verliefde koppeltjes die alleen oog hebben voor elkaar heb ik nog nooit in 'n groepsreis gezien, die gaan waarschijnlijk eerder samen naar 'n romantisch plekje waar ze zo weinig mogelijk andere mensen tegen komen.

Wat nu als je als desperate single in 'n groep singles terecht komt en er zijn mensen bij die met elkaar flirten (maar niet met jou) dan wordt er juist meer aandacht gevestigd op je alleen zijn.
Ik heb juist best veel verliefde plakkerige stelletjes gezien die alleen oog voor elkaar hadden en zelfs stelletjes op hun huwelijksreis. Dat vond ik echt onbegrijpelijk.



Ik denk dat Tanja bedoelt dat ze als single juist wat treurig wordt van gelukkkige stelletjes tijdens de reis en dat ze daarom liever met andere singles is.



Tijdens de single-reizen die ik heb gedaan lag er overigens totaal geen nadruk op de zoektocht naar een partner en ik geloof ook niet dat er ooit stelletjes zijn ontstaan, behalve dan op die zeilreis, dat was Sodom en Gomorra .
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net teruggekomen van een singlereis van One2Gether. Het was een heerlijke relax-vakantie met leuke mensen. ZOu het zo weer boeken.
Alle reacties Link kopieren
@iris1969: heb net even op je link geklikt en ziet er inderdaad erg leuk uit. Vind het bijna jammer dat ik niet meer single ben en tegenwoordig een ander soort vakanties doe met man en kind.



Wat betreft groepsreizen, single, gemengd en wat nou beter is als je je (ongewenst) single bent, ik weet niet voor iemand anders het beste is. Dat is persoonlijk. Ik kan alleen mijn eigen ervaringen delen en dat is dat ik van de groepsreizen die ik gedaan heb, de gemengde reizen leuker vond.
Alle reacties Link kopieren
quote:duup schreef op 12 juni 2011 @ 17:12:

Grappig Elninjoo, dat je gemengde reizen ook leuker vindt. :-) Ik dacht dat ik dat alleen had...Hier nog iemand die dat leuker vindt....de laatste groepsreis was de leeftijd van 27 (jongste) tot 65. Dat vind ik leuk!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-06-2011 22:25
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]



Geen ervaring mee. maar sommige dromen moet je gunnen dat ze werkelijkheid worden, prettige vakantie dus.

Stort je er in, het is minder eng dan je denkt
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-06-2011 22:26
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Mooi verpakte spam, Annette11
Alle reacties Link kopieren
Ja lijkt mij ook hartsikke leuk. Moet wel uitzoeken hoe het weer daar in bepaalde perioden is.



Annette
Alle reacties Link kopieren
Mijn singlereis met Fox (single maar niet alleen heet de folder) is me vorig jaar erg goed bevallen. Gewoon een keer proberen, dan weet je pas echt of het iets voor jou is. Ik ging voor het eerst, dus wilde niet te ver en niet te lang voor de zekerheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven