welke vouwwagen?

28-07-2014 20:02 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal flauw van onze grote zware katoenen tent. Wat een werk! Dus heb ik bedacht dat een vouwwagen De Oplossing is :-D



Maar welke? Wie van jullie heeft ervaring met een vouwwagen die een beetje snel in te pakken is? en die eventueel ook nat ingevouwen kan worden? (want op één of andere manier hebben we altijd regen op de dag van vertrek...)



Het gaat een gezin met twee nog jonge kinderen die voorlopig nog niet in een bijzettentje slapen. Toch wil ik liefst geen te grote vouwwagen, want ik hoop dat we nog heeeel veel jaren plezier gaan hebben met onze aankoop, ook als de kinderen al lang in een eigen tentje slapen.
Let it Bee
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft de grootte van de vouwwagen te maken met levensduur of duur van plezier?
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
Wij hebben inmiddels een caravan gekocht, maar hebben hiervoor ook altijd vouwwagens gehad.



Hier goede ervaringen met vouwwagens van het merk Camplet of Paradiso.

Google er maar eens op!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Maja,



(Grappige nickname heb je, dit was mijn bijnaam ooit in het echte leven dankzij een geel/zwart badpak destijds wat blijkbaar nogal indruk maakte, maar dat terzijde.. :-)).



Wij hebben een aantal jaren geleden gekozen voor een tweedehands Combicamp Country. Wij zijn er zeer tevreden over. Wat oms met name aan deze vouwwagen aansprak, was de eenvoudige manier van opzetten en inklappen, het heerlijke ruime bed (wij zijn nogal lang) met lattenbodem, de complete keuken en het goede stabiele onderstel en goede banden waardoor 'ie strak op de weg ligt. Nog 1,5 week, dan mogen we weer een paar weken genieten. We kijken er al naar uit. :-)
Alle reacties Link kopieren
Geen enkele. Het zijn ondingen waarmee je jezelf belachelijk maakt.

Het heeft de nadelen van een tent èn van een caravan, zonder de voordelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:clementien schreef op 28 juli 2014 @ 20:13:

Wat heeft de grootte van de vouwwagen te maken met levensduur of duur van plezier?



We willen niet over een paar jaar alweer een andere moeten kopen, omdat ie opeens te groot is. De meeste grote vouwwagens hebben twee grote twee persoonsbedden, en nemen best veel van de kampeerplek in beslag. En als er dan ook nog een tentje naast moet, wordt het te krap.

De vouwwagen moet dus compact zijn, met toch plek voor 4 personen.
Let it Bee
Alle reacties Link kopieren
@baan68: Kan die CombiCamp goed ingepakt worden zonder hem uit te klappen? Op de oprit is geen ruimte om hem helemaal uit te vouwen als we de bagage willen inpakken.



De combicamp lijkt me geweldig, maar is wel iets boven ons budget. En was nog geen serieuze optie, omdat het inpakken volgens mij wat lastig is, Maar als jij nu aangeeft dat het prima gaat.... Misschien dan toch wel een optie!
Let it Bee
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ooit gekeken voor een traildog van 3 dogs. Ik vind en vond hem echt geweldig maar hij is niet heel erg bekend.

Ik vind hem mooi, luxe, makkelijk op te zetten en zo groot of klein als je wilt te maken.



Als er hier ooit een vouwwagen komt dan is het deze!
Kijk eens naar een gerjak tago
quote:jo12345 schreef op 28 juli 2014 @ 20:21:

Geen enkele. Het zijn ondingen waarmee je jezelf belachelijk maakt.

Het heeft de nadelen van een tent èn van een caravan, zonder de voordelen.



Je hebt er nog nooit een van dichtbij gezien zeker?



Ik lees even mee, TO, wij hebben onze Jamet verkocht, dramatisch om op te zetten. Ik wil graag weer een vouwwagen, maar dan wel een die makkelijk op te zetten is. Combi-camp leek ons wel wat.
Alle reacties Link kopieren
Een Aart Kok!!!! Door 1 persoon op te zetten. Bijvoorbeeld de Kariba.



Tentdoek moet altijd worden gedroogd, maar je kunt deze wel nat inpakken. Wel laten drogen als je thuis bent.
Wij hadden vroeger ook een combicamp. Ideaal, in 2 minuten heb je het slaapgedeelte opgezet en inderdaad een geweldig bed. Nog een voordeel: je kunt veel bagage bovenop de bak kwijt, zeil erover en rijden maar.

(maar.....voor de eerlijkheid: dit was wel 25 jaar geleden )
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze 4 pers caravan ook verkocht toen de kinderen groter werden en een 2 pers gekocht met bijzet tentje waren m zo kwijt op mp
Ik heb er zelf geen, maar wat ik er op campings van zie lijkt mij een CombiCamp een ideale vouwwagen.
Alle reacties Link kopieren
Om de combicamp te kunnen inpakken zul je de deksel open moeten klappen. Qua oppervlakte heb je dus minimaal 3.40 x 2.50m om m te kunnen inpakken. Onder het bed zit een grote ruimte waar je echt heel veel spullen kwijt kunt. Ideaal.



Ik heb wel eens gehoord dat het merk Trivano een Combicamp-lookalike heeft gemaakt en goedkoper zou zijn, dus misschien is dat een optie? Persoonlijk denk ik dat een Combicamp die iets ouder is, dus qua prijs vergelijkbaar, kwalitatief beter is, maar dat is slechts een aanname.
Ik vond de vouwwagen een onding. Het is en blijft toch een tent, veel op de grond, niet prettig met regen en je mag er ook maar 90 mee rijden. Ben een stuk tevredener met de caravan. Meer comfort, met regen heb je toch nog voldoende ruimte binnen, het is gewoon prettiger vind ik en qua reistijd doe je er net zo lang over.

En een tent moet je altijd laten drogen, nat wegzetten in de stalling is schimmel. Hoe je het ook went of keert.
Alle reacties Link kopieren
Met onze vouwwagen mag je gewoon 130 in frankrijk. Daarbij vind ik rijden met een vouwwagen echt stukken relaxter dan dat eeuwige gezwabber van een caravan.



Daarnaast vind ik het slapen in een tent echt het ultieme kampeer gevoel. Praktisch gezien is een caravan beter, maar ik zou het tentdoek erg gaan missen.
Alle reacties Link kopieren
http://www.aartkok.nl/vouwwagens/kariba



Het ideale van deze vouwwagen is dat je één van de bedden kunt opklappen tot bank. Nu met de kinderen in de vouwwagen klappen wij de bank 's avonds weer naar beneden, maar als de kids straks in hun eigen tent slapen, dan blijft de bank gewoon opgeklapt. Heerlijk zitten bij regen!
quote:Desperate_Housewive schreef op 28 juli 2014 @ 22:14:

Ik vond de vouwwagen een onding. Het is en blijft toch een tent, veel op de grond, niet prettig met regen en je mag er ook maar 90 mee rijden. Ben een stuk tevredener met de caravan. Meer comfort, met regen heb je toch nog voldoende ruimte binnen, het is gewoon prettiger vind ik en qua reistijd doe je er net zo lang over.

En een tent moet je altijd laten drogen, nat wegzetten in de stalling is schimmel. Hoe je het ook went of keert.Het went nooit
Alle reacties Link kopieren
Koop een tweedehandse alpenkreuzer. Oersterk en ze zijn er voor een prikkie op marktplaats en probeer het eens uit. Is het niks dan zet je hem gewoon weer te koop.

Koop je een nieuwe of nog een vrij jonge dan ben je best veel geld kwijt want die zijn echt niet goedkoop.

Met een caravan kan je ook nog eens in het voor of naseizoen naar een camping. Met een vouwwagen is het snel te koud hiervoor.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een holtkamper astro (wel een heel oud beestje, want ze zijn nogal duur anders). Hij is heel compact en zet supersnel op.

Met een caravan ben je heel je kampeergevoel wel kwijt, vind ik. Je kunt er ook nog een TV in kwijt, wordt het nog erger.
Alle reacties Link kopieren
oja, we hadden eerst een oude alpenkreuzer. Wel grappig met bloemengordijntjes enzo, maar die zet je dus echt niet snel op. Duurde een uur.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een caravan erg claustrofobisch! Krijg het spaans benauwd bij het idee dat je in de kleine ruimte moet, met zoveel mensen...

Een tentdoek geeft zoveel meer 'lucht'!



Jammer dat die Combi Camp nu moet afvallen, vanwege inpak-ongemak. Die traildog lijkt me trouwens geweldig! Echt het outdoor gevoel.. Een aart kok is ook leuk. Zijn die al een beetje tweedehands verkrijgbaar?

De tago had ik nog niet aan gedacht. Het even gezocht op de Settler, en die is volgens mij prima. Afgezien van waterzakken op het dak (volgens vouwwagen forum).



Keuzes.... :-D
Let it Bee
Alle reacties Link kopieren
quote:durske schreef op 29 juli 2014 @ 09:26:

Wij hebben een holtkamper astro (wel een heel oud beestje, want ze zijn nogal duur anders). Hij is heel compact en zet supersnel op.

Met een caravan ben je heel je kampeergevoel wel kwijt, vind ik. Je kunt er ook nog een TV in kwijt, wordt het nog erger.





Ben ik niet helemaal met je eens. Ja, met de vouwwagen konden we lekker hard rijden, maar nu we een 2e hands caravannetje hebben, hebben we nog steeds het kampeergevoel hoor. We slapen er alleen in, koken en leven doen we buiten.

We hadden een Alpenkreuzer, duurde lang om op te zetten en weer op te ruimen en o wee als het de laatste nacht regende. Konden we het kreng thuis weer opzetten om te drogen.



Maar er zijn zo veel vouwwagens die een stuk moderner en sneller zijn.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Let erop dat de bovenkant hard materiaal is, hetzelfde als de rest van de vouwwagen, dus geen plastic doek of i.d. en sommige kun je op de zijkant zetten (neem dan dus kleine plek in, in de winter).
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven