werken playa del carmen

13-04-2009 23:15 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik wil graag ongeveer een half jaar of een jaartje gaan werken in PDC.

Wie weet er een baantje voor mij? Of wie heeft er tips waar je het beste kunt gaan werken? Welke hotels of wie er rechtstreekse nummers voor mij ed? Ik hoop op een reactie.

Alvast bedankt.



Groetjes Jessica
Alle reacties Link kopieren
Wereldwijzer is een leuke site(forum) misschien dat daar vacatures en/of tips bij staan.



En verder weet ik dat rianneplaya(actief hier op het forum) daar woont en werkt en die zal je waarschijnlijk heel ver op weg kunnen helpen,alleen geen idee hoe je zo snel met haar in contact kan komen,wellicht dat ze zelf reageert.....
Alle reacties Link kopieren
Hoi Jessica, ik had je berichtje geaccepteerd, maar geen idee hoe ik je dan direct kan mailen. Dus daarom maar hier wat informatie. Meteen ´positief´ beginnen, vanuit Nederland ga je waarschijnlijk geen werk hier vinden. Je moet naar Playa del Carmen toekomen en met je cv onder je arm langs hotels gaan lopen leuren. Op mails reageren ze niet.

Je moet ook zorgen dat je al je papieren voor migratie bij je hebt zodat als ze je aannemen je direct naar migratie kan voor een werkvisum. Dit is gerelateerd aan een werkgever, dus je kan niet van hotel naar hotel als het niet bevalt. Illegaal werken is niet aan te raden, er is vrij veel controle. En als je gesnapt wordt, wordt je direct het land uitgezet. Geen tijd om je spullen te pakken maar weg. En je mag 10 jaar niet terug komen. Niet slim dus.

Daarnaast, als je werk gaat zoeken, zeg niet direct dat het tijdelijk is. Maar gewoon dat je wilt blijven. Je kunt later altijd weer opzeggen, maar als ze direct weten dat het voor een half jaar is wordt je niet zo snel aangenomen. Daarnaast denk ik dat je de meeste kans maakt bij de grote resorts, en dan vaak animatieteam werk. Daar veranderd het personeel heel snel, dus veel werk. En ook handig omdat je talen spreekt. En mocht je nu nog geen spaans spreken, ga dit snel leren. Ook al is het een toeristisch gebied, het is wel veel makkelijker om werk te vinden.

Hopelijk heb je hier iets aan. Als je meer vragen hebt, roep maar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven