22 en onzeker

22-07-2014 00:01 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
22 jaar en na een heftig jaar (paniekstoornis en burn out) weer steeds meer de oude. Eigenlijk mag ik mezelf best weer gelukkig noemen. Toch is er een kleine maar... Iets wat ik hier van me af wil schrijven. 3 maanden geleden is een prille relatie die ik met iemand begon beëindigd. Ik voelde dat ik na alles niet klaar was voor vastigheid, raakte er van in paniek. En met hem kon ik dat niet delen. Een reden genoeg om als vrienden uit elkaar te gaan. We bleven elkaar zien. Hadden leuk contact en ik merkte dat ik weer wat meer ruimte had en alles op zn rijtje kreeg. Heb hem dus laten weten nog gevoelens voor hem te hebben, hij wilde het geen tweede kans geven omdat hij zo niet in elkaar steekt (??). Daarmee heb ik mijn conclusies getrokken en de deur dichtgetrokken; ik wilde afstand nemen van de situatie en geen contact meer.

Ik krijg hem alleen niet uit mijn hoofd, ben jaloers op iedereen om me heen die een relatie heeft. Ik heb doemgedachtes over mijn toekomst qua liefdesleven. Ik wil dat niet, maar blijf die gevoelens maar houden. Wat kan ik doen om hem en mijn gedachtes omtrent relaties en liefde los te laten?
Alle reacties Link kopieren
Meid, het feit dat deze afwijzing jou meteen terug werpt in negatieve gedachtes en het zo persoonlijk aantrekt, zegt al dat je er met je eigen psychische gezondheid nog niet bent. Doe eens heel lief voor jezelf en ga eerst nog even gelukkig zijn met jezelf zonder partner. Probeer wat meer mentale stabiliteit op te bouwen (met professionele hulp). Je bent nog zo ontzettend jong, je krijgt echt nog wel een relatie (pf meerdere) hoor!
Alle reacties Link kopieren
Eens met Ciambella.



Zorg dat je jezelf eerst op een rijtje hebt voor je aan iets begint waar je moet zorgen en geven om een ander. Dit moet je eerst goed voor jezelf kunnen
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven