Advies graag????!!!!

30-09-2014 11:37 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, bedankt voor het lezen .. Ik wil graag wat advies

Ik woon sinds kort samen met mijn vriend, zn 3 maand nu. We hebben nu een relatie zn 1,5 jaar. Het was helemaal geweldig samen, gek op elkaar leuke dingen doen. Tot voorkort, ik kwam erachter dat ik zwanger was zn 5 weken, samen besloten om het weg te halen. (Het is door de pil heen gebeurt) omdat ik nog op school zit, we nog leuke dingen Samen willen doen, er nog niet klaar voor zijn.



Nu is dat 1 week geleden van het weghalen, sinds afgelopen zondag doet mn vriend anders, raar, vreemd. Hij is stil, afstandelijk.

Dus gister met hem gepraat, hij wil een "pauze" .. Zit met zichzelf in de knoop, weet niet wat die wil en hoe die het wil, wil even tijd om na te denken. Ik ben dus tijdelijk weer na mijn ouders gegaan.



Aangezien hij mij wel de heletijd appt, ga ik er eigenlijk van uit dat het niet aan mij ligt maar aan zichzelf. Ik heb hem gezegt dat ik over een week langskom en dan wil horen of het echt over is of dat we samen blijven.. Dit aangezien mijn spullen daar ook staan en ik anders blijf overhuizen...



Heeft iemand nog verdere tips ..... Zit er zo mee
Hij mag ook verdriet hebben over het verlies van zijn kindje. En even zweethandjes hebben dat het opeens zo enorm snel gaat. Een man heeft ook gevoel en verdriet.



Vraag hem waarmee hij zit. Vraag hem hoe hij het vind dat jij een abortus hebt ondergaan. Vraag hem over zijn ideeën voor de toekomst. Het is ook voor hem heel wat om te behappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het niet aan om zulk abominabel Nederlands te lezen.....



(na mijn ouders, gezegt )



Verder, er zijn wat minder leuke dingen gebeurd, daar heeft hij moeite mee. Er is niks dat je kunt doen, maar ga er maar vanuit dat het voorbij is. Mannen zijn niet zo van het heel snel knopen doorhakken wat betreft het uitmaken van relaties. Meestal betekent het gewoon dat het echt over is.
Alle reacties Link kopieren
Hij was het er zeker mee eens met de abortus, als ik vraag waarmee die zit zegt die dat die het niet weet. Hij zit met zichzelf in de knoop , ik snap zn gevoelens wel alleen hij is niet duidelijk over wat die met mij wilt ... En dat is mijn punt meer dat die daar geen antwoord op kan/wil geven
Alle reacties Link kopieren
Heel begrijpelijk dat je vriend ook verdriet heeft. Maar heeft hij ook verteld waarom jij "weg" moest, tijdens zijn pauze om na te denken?
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Als hij het antwoord niet weet, kan hij jou het ook niet vertellen en kun jij het ook niet uit hem trekken.



Geef hem even rust. Daar vraagt hij ook om. Ook al staat hij achter zijn beslissing, het is wel even een enorme beslissing die gemaakt is. En dat kan je goed van je stuk brengen. Als dat het is natuurlijk, maar ik denk dat je het daarin moet zoeken.



Laat hem even zelf de dingen op een rijtje zetten. Als dat is gebeurt kunnen jullie er samen over praten en kijken of jullie eruit komen.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft dus gezegd dat het verstandig is om even een tijdje een pauze te nemen. Om ons beide in bescherming te nemen want anders gaat het helemaal mis... En daarna zei die dat ik veel te bijzonder was om "meteen" aan de kant te zetten ... Beetje dubbel
Helemaal niet dubbel. Hij zit met zichzelf in de knoop. En voordat hij domme beslissingen neemt, wil hij even tijd voor zichzelf. Heel duidelijk eigenlijk...
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt erg naar wat ik nu ga zeggen maar kan het zo zijn dat hij zich ineens realiseerde bijna echt "vast" te zitten aan jou omdat jullie een kind verwachtten. Dan ben je namelijk voor het leven aan elkaar verbonden.
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
vergeef me dat ik het zeg, maar ik vind jou heel afstandelijk klinken.



heeft dat een reden?



een abortus is niet niks... en een half om half verbroken relatie ook niet...ik proef vanuit je TO dat je er niet echt mee zit die abortus omdat je nog leuke dingen wilt doen en omdat je nog op school zit.



begrijp me goed.... ik veroordeel je niet. het is wat het is... maar kan het zijn dat je vriend meer rouwig is om wat er is gebeurd dan jij? en dat hij daarom even afstand wil?
quote:noekske74 schreef op 30 september 2014 @ 11:54:

Het klinkt erg naar wat ik nu ga zeggen maar kan het zo zijn dat hij zich ineens realiseerde bijna echt "vast" te zitten aan jou omdat jullie een kind verwachtten. Dan ben je namelijk voor het leven aan elkaar verbonden.daar zeg je wat.... dat zou ook zo maar heel goed kunnen... soort van reality check
Alle reacties Link kopieren
Lijkt misschien zo, we hebben er lang over gepraat samen en hij begon eigelijk met nee ik wil dit nog niet, hij wil nog de weekenden weg , met vrienden wat doen zulke dingen die je doet als je 21 bent. Het kan zijn dat die verdrietig erover is, alleen als ik erna vraag weet die niet waar het aan ligt en dat wil die gaan bedenken in die week.
klote situatie hoor...



los van hem.... hoe gaat het met jou?
Gun hem die tijd. Die abortus is voor hem ook niet niets, en (voor het eerst?) samenwonen ook niet.



Wees wel duidelijk in wat je van hem verwacht na die week. En realistisch daarin; hij zal nog niet alles 100% op een rijtje hebben.



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Even slecht als met hem, nu nog erger omdat die dit heeft gezegd en ik dus ook nog hierover ga twijfelen. Terwijl het voor die tijd zo leuk en goed samen ging van allebei de kanten. Snap dat het allemaal heel veel is tegelijk, ook voor hem.



Maar dit is ook niet de oplossing lijkt mij, in ieder geval voor mij. Aangezien ik graag erover praat, hij klapt dicht als het over gevoel gaat en het daarom denk ik nog wel even gaat duren voordat hij alles op een rijtje heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ja we wonen voor het eerst samen, hij ook dus alles is nieuw. Voor ons beiden, misschien is het gewoon allemaal te snel gegaan en weet die het echt even niet meer.



En moet ik me niet al te druk maken over onze relatie, want het zat goed!
Alle reacties Link kopieren
Het kan heel goed dat hij tijd nodig heeft om het e.e.a. te verwerken. Wel vind ik het apart dat hij jou daarvoor naar je ouders stuurt. Jij woont ook in dat huis en jij hebt ook je emoties. Je kunt moeilijk iedere keer dat hij een bui heeft, naar een ander adres verkassen tot het weer over is.
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
toch denk ik wel dat het positief is om even afstand van elkaar te nemen.



het wil nog niet zeggen dat je relatie gelijk is beeindigd.



mijn ervaring met mannen en hun twijfels is dat je als vrouw zijnde niet moet vragen naar hoe het gaat als hij zijn problemen of twijfels aan het herkauwen is.



geef hem even tijd.... in ieder geval die week.



maar verwacht niet dat alles weer klip en klaar is na die week... abortus, samenwonen, een gesettled leven in heel korte tijd is niet niets.

daarbij komt ook nog je eigen sores die je hebt te verwerken..



heel explosief allemaal.



mijn advies is om rustig af te wachten.... hij komt binnenkort echt wel weer onder de mensen en pas dan heb je je gesprekspartner terug.....



zorg goed voor jezelf.... zowel lichamelijk als geestelijk...



sterkte en vooral veel (zelf)liefde toegewenst... ik hoop dat alles goed komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:noekske74 schreef op 30 september 2014 @ 11:54:

Het klinkt erg naar wat ik nu ga zeggen maar kan het zo zijn dat hij zich ineens realiseerde bijna echt "vast" te zitten aan jou omdat jullie een kind verwachtten. Dan ben je namelijk voor het leven aan elkaar verbonden.



Dit natuurlijk. Ineens heeft hij een reality-check gehad dat een pleziertje nu iets voor de rest van het leven kan betekenen. Ik vind het volkomen logisch dat hij zichzelf opnieuw uit moet vinden, zeker omdat mannen hun toekomst vaak niet zo plannen. Dit is het ultieme moment om zijn ;leven te inventariseren en zich af te vragen wat zijn wensen en prioriteiten zijn.



Lastig voor jou hoor, TO. Maar ik denk dat je hem die ruimte moet gunnen. Ik vind het eigenlijk zelf moeilijk te snappen dat jij zelf niet datzelfde gevoel hebt van even pas op de plaats maken en nadenken wat je nu eigenlijk wil met de toekomst. Ik geloof namelijk niet in zo'n simpele afweging "abortus, want ik wil nog feesten en mezelf uitleven". Het geeft me het gevoel dat je nu kijkt naar je vriend om niet over jezelf na te hoeven denken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de lieve reacties!



Zelf denk ik ook wel dat het volgende week wel weer anders is, dat die even zelf alleen wil zijn. Daarbij ook appt die me wel, dat die zich verdrietig voelt, dat dit echt een moeilijke beslissing was om dit te doen, maar hij denkt dat het beter is voor ons.



Maar ik ben er gewoon onzeker over, wil duidelijkheid .. Maar dat kan niet direct
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 30 september 2014 @ 12:19:

[...]





Dit natuurlijk. Ineens heeft hij een reality-check gehad dat een pleziertje nu iets voor de rest van het leven kan betekenen. Ik vind het volkomen logisch dat hij zichzelf opnieuw uit moet vinden, zeker omdat mannen hun toekomst vaak niet zo plannen. Dit is het ultieme moment om zijn ;leven te inventariseren en zich af te vragen wat zijn wensen en prioriteiten zijn.



Lastig voor jou hoor, TO. Maar ik denk dat je hem die ruimte moet gunnen. Ik vind het eigenlijk zelf moeilijk te snappen dat jij zelf niet datzelfde gevoel hebt van even pas op de plaats maken en nadenken wat je nu eigenlijk wil met de toekomst. Ik geloof namelijk niet in zo'n simpele afweging "abortus, want ik wil nog feesten en mezelf uitleven". Het geeft me het gevoel dat je nu kijkt naar je vriend om niet over jezelf na te hoeven denken.Nou als het goed is ben ik niet "zomaar" een pleziertje aangezien we al een tijdje samen zijn, samenwonen. Alleen een kindje hoeft nog niet, dit ivm we zijn nog te jong, niet gepland(door de pil heen) .. Daar hebben we echt wel samen over gepraat.
Alle reacties Link kopieren
Je relatie is echt niet eens slecht, hierna. Ik vind de conclusie dat hij mogelijk een reality check heeft gehad over de HELE relatie, een beetje voorbarig. Het kan uiteraard zo zijn, maar het hoeft niet. Hij is de enige die jou daarover duidelijkheid kan geven en dat is hij je zeker wel verschuldigd. Het is natuurlijk wel best een heftige ervaring en ja, het kan dat hij tijd nodig heeft. Maar ik blijf erbij dat ik het raar vind, dat hij jou daarvoor weg moet sturen. Juist iets als dit zou je SAMEN moeten verwerken. Jij dealt ook met deze situatie tenslotte. Niet alleen hij. Laat je niet wegdrukken en laat deze situatie niet de overige emoties overheersen. Dat krijg je later alleen maar weer als een boomerang terug.
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
quote:bobbie1994 schreef op 30 september 2014 @ 11:47:

Hij heeft dus gezegd dat het verstandig is om even een tijdje een pauze te nemen. Om ons beide in bescherming te nemen want anders gaat het helemaal mis... En daarna zei die dat ik veel te bijzonder was om "meteen" aan de kant te zetten ... Beetje dubbelJe kunt toch niet iedere keer als hij niet lekker in zijn vel zit naar je ouders gaan? Ooit zullen jullie toch een gesprek moeten aangaan.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik geef hem die week de tijd, om het een beetje op een rijtje te zetten.. Dan wil ik duidelijkheid, een reden voor "als" die het uitmaakt. Want ik vind ; ik zit met mezelf in de knup. Geen reden om het uit te maken, aangezien we samenwonen en het niet meer een "kinder" iets is.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het "weghalen" hem dwong om eens over jullie relatie na te denken.



Eenmaal de feiten onder ogen gezien, kan je je ogen niet meer sluiten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven