Afspraak afzeggen

23-04-2014 19:41 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké een onbenullig probleem, maar ik wil er toch even jullie mening over.

Al een hele tijd heb ik met een groep vriendinnen een afspraak staan. Niet iets heel bijzonders. Een avondje bankhangen met lekkere meegebrachte hapjes. Altijd leuk en gezellig. Nu is een andere vriendin van me (niet uit dat groepje), één van mijn beste vriendinnen, dat weekend jarig en zij nodigt me dus net uit om op die avond op haar verjaardag te komen. Ik heb tegen mijn andere vriendinnen daarom gezegd dat ik die avond niet meer kan, vanwege verjaardag andere vriendin. Nu wordt daar "naar mijn idee" een beetje kinderachtig op gereageerd. Ze vinden dat ik naar hen moet komen, omdat dat al lang is afgesproken. Op zich een punt, maar toevallig ga ik met datzelfde groepje twee weken later ook al uit eten en op stap. Dus als ik dan dat ene avondje mis, mijn inziens niet heel erg. Bovendien is die andere vriendin ook echt mijn beste vriendin en zie ik haar niet zo vaak, en wil ik ook echt naar haar verjaardag.



Is dit nou echt onsociaal van me?
Alle reacties Link kopieren
Weet je niet wanneer je beste vriendin jarig is dan?
Alle reacties Link kopieren
Ze is niet op die dag jarig, maar viert het dan.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer is het dan? En hoe lang staat die andere afspraak al?
Alle reacties Link kopieren
Het is helemaal niet asociaal van je, gewoon lekker zonder schuldgevoelens naar de verjaardag van je beste vriendin gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik beste vriendin zeggen dat ik al een afspraak heb.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk hebben die andere vriendinnen gelijk. Is ook niet respectvol naar hen toe. Als dat ander meisje je beste vriendin is zal ze wel begrijpen waarom je niet kan komen. Je kan haar verjaardag samen met haar toch op een andere dag vieren? Hoe komt dat je haar niet vaak ziet?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt al een afspraak staan op die dag, ik zou vragen of ik op een andere dag kan komen.

Afspraak is afspraak, ik zou ook not amused zijn.
(vergeten) verjaardagen gaan voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:poezewoefje schreef op 23 april 2014 @ 19:46:

Eigenlijk hebben die andere vriendinnen gelijk. Is ook niet respectvol naar hen toe. Als dat ander meisje je beste vriendin is zal ze wel begrijpen waarom je niet kan komen. Je kan haar verjaardag samen met haar toch op een andere dag vieren? Hoe komt dat je haar niet vaak ziet?Ze zegt toch ruim op tijd af? Het is maar een bankhang avondje, niet het vrijgezellenfeestje van een van de dames van het groepje.
Alle reacties Link kopieren
quote:blommit schreef op 23 april 2014 @ 19:49:

(vergeten) verjaardagen gaan voor.Welk artikel in het BW is dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:pompsnol schreef op 23 april 2014 @ 19:50:

[...]





Ze zegt toch ruim op tijd af? Het is maar een bankhang avondje, niet het vrijgezellenfeestje van een van de dames van het groepje.Blijft gelijk. Afspraak is afspraak. Begrijp die andere vriendinnen wel. Misschien kan ze beide combineren? Deed ik ook al.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met pompsnol eens. Maar goed, ik ken dat groepje daar kan ik dus een hoop gedoe mee krijgen. En daar heb ik ff geen trek in. Ik ga die middag/avond de afspraken combineren. Niet dat ik daar vrolijker van word. Lees: ik word chaggie van te veel sociale afspraken. Maar dan maar zo.
Alle reacties Link kopieren
Als het een een op een afspraak was met een andere vriendin dan zou ik niet afzeggen en dan zou ik inderdaad een andere keer naar de beste vriendin gaan om haar verjaardag samen te vieren, maar het lijkt me niet zo'n ramp om verstek te laten gaan op een avondje bankhangen met een hele groep, beetje flauw dat ze daar zo principieel over doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik je beste vriendin wel erg laat met haar uitnodiging.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Verjaardagen gaan voor, vind ik dan tenminste.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik zou niet zo moeilijk doen over een avondje bankhangen waarbij één persoon afzegt.



Je vriendin is één keer per jaar jarig... daar moet je toch gewoon heen kunnen.



Ik zou me zelf niet prettig voelen bij vriendinnen die zo heel erg 'afspraak is afspraak' zijn. Natuurlijk is dat zo als er kaartjes gekocht zijn of dingen geregeld..... maar gewoon voor bankhangen vind ik het nogal overdreven.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Een hoop gedoe met dat groepje omdat je een keer verstek laat gaan? Lekker dan.



Ik zou me dus echt niet in allerlei bochten gaan wringen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight82 schreef op 23 april 2014 @ 19:54:

Nou ik zou niet zo moeilijk doen over een avondje bankhangen waarbij één persoon afzegt.



Je vriendin is één keer per jaar jarig... daar moet je toch gewoon heen kunnen.



Ik zou me zelf niet prettig voelen bij vriendinnen die zo heel erg 'afspraak is afspraak' zijn. Natuurlijk is dat zo als er kaartjes gekocht zijn of dingen geregeld..... maar gewoon voor bankhangen vind ik het nogal overdreven.Dit dus inderdaad. Overdreven principieel gedoe vind ik het.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn excuses aanbieden aan mijn andere vriendinnen en dan naar de verjaardag van mijn beste vriendin gaan. Je kunt een avondje best afzeggen, ook al staat het al een tijdje gepland. Zeker als je ze twee weken daarna ook ziet.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat wringt dus wel. Dat er zo gereageerd wordt door andere vriendinnen. Ik hou daar helemaal niet van, dat afspraak is afspraak gedoe. Komt op mij claimerig over.
Ik vind het een beetje een moeilijke vraag, omdat ik de achtergrond(en) niet ken... mijn eerste reactie is dat ze niet zo moeten zeuren. Maar ik had laatst dezelfde situatie: afgesproken met een groepje meiden om eens lekker bij te kletsen (afspraak stond al heel lang) en dan zegt juist die vriendin die nooit kan weer af, want verjaardag van een andere vriendin. Ik zal eerlijk toegeven dat ik daar wel van baalde



Edit: dat heb ik overigens niet laten merken, wilde niet kinderachtig zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik word er eigenlijk nu al chaggie van. Die dag moet ik dus vanuit mijn werk naar verjaardag vriendin. Dan naar huis om om te kleden en te eten. Dan naar andere vriendinnen. En dan moet ik de andere dag er weer om 5.45 uit vanwege werk.
Dus omdat je geen gezeik wil met een groepje dames die je eigenlijk minder belangrijk vindt, dan je beste vriendin, en waarvan je vervelende reacties krijgt/verwacht, ga je jezelf verplichten tot een k-dag?



Heb je al eens overwogen je minder te richten naar je vriendinnen, en wat meer naar wat je zelf wil?
Alle reacties Link kopieren
quote:mick87 schreef op 23 april 2014 @ 19:53:

Ik ben het met pompsnol eens. Maar goed, ik ken dat groepje daar kan ik dus een hoop gedoe mee krijgen. En daar heb ik ff geen trek in. Ik ga die middag/avond de afspraken combineren. Niet dat ik daar vrolijker van word. Lees: ik word chaggie van te veel sociale afspraken. Maar dan maar zo.Gezellige vriendinnen waarbij een afspraak als bankhangen in steen gebeiteld staat....Zeker als je ze 2 weken later weer ziet als groep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven