Afspraak afzeggen

23-04-2014 19:41 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké een onbenullig probleem, maar ik wil er toch even jullie mening over.

Al een hele tijd heb ik met een groep vriendinnen een afspraak staan. Niet iets heel bijzonders. Een avondje bankhangen met lekkere meegebrachte hapjes. Altijd leuk en gezellig. Nu is een andere vriendin van me (niet uit dat groepje), één van mijn beste vriendinnen, dat weekend jarig en zij nodigt me dus net uit om op die avond op haar verjaardag te komen. Ik heb tegen mijn andere vriendinnen daarom gezegd dat ik die avond niet meer kan, vanwege verjaardag andere vriendin. Nu wordt daar "naar mijn idee" een beetje kinderachtig op gereageerd. Ze vinden dat ik naar hen moet komen, omdat dat al lang is afgesproken. Op zich een punt, maar toevallig ga ik met datzelfde groepje twee weken later ook al uit eten en op stap. Dus als ik dan dat ene avondje mis, mijn inziens niet heel erg. Bovendien is die andere vriendin ook echt mijn beste vriendin en zie ik haar niet zo vaak, en wil ik ook echt naar haar verjaardag.



Is dit nou echt onsociaal van me?
Alle reacties Link kopieren
Als je bij mij af zou zeggen met de mededeling dat je om 5.45 uur eruit moet voor werk zou ik het beter begrijpen dan dat je liever naar een verjaardag van een andere vriendin gaat.



Dat afspraak is afspraak kan jij claimerig vinden. Voor mij zou dit voelen als een afspraak totdat je iets beters hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:hartenvier schreef op 23 april 2014 @ 20:04:

Dat afspraak is afspraak kan jij claimerig vinden. Voor mij zou dit voelen als een afspraak totdat je iets beters hebt.Als ze het zou afzeggen omdat een ander groepje vriendinnen vraagt of ze mee gaat stappen en ze zou daar toevallig meer zin in hebben, dan zou ik dat begrijpen, maar dat je afzegt voor een verjaardag vind ik een ander verhaal. Je gaat meestal ook niet alleen voor jezelf naar een verjaardag, maar vooral voor degene die jarig is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Gut, ik zie al dat ik er helemaal geen verstand van heb. Ik vind ook dat afspraak = afspraak, en vind het helemaal niet leuk als iemand afzegt omdat hij 'ineens' een verjaardag heeft.
Alle reacties Link kopieren
Tja, voor beide visies/meningen valt wat te zeggen.
quote:hartenvier schreef op 23 april 2014 @ 20:04:

Als je bij mij af zou zeggen met de mededeling dat je om 5.45 uur eruit moet voor werk zou ik het beter begrijpen dan dat je liever naar een verjaardag van een andere vriendin gaat.



Dat afspraak is afspraak kan jij claimerig vinden. Voor mij zou dit voelen als een afspraak totdat je iets beters hebt.ze heeft iets beters.
quote:mick87 schreef op 23 april 2014 @ 20:09:

Tja, voor beide visies/meningen valt wat te zeggen.natuurlijk. de echte vraag is dus: wat zeg jij?
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 23 april 2014 @ 20:08:

Gut, ik zie al dat ik er helemaal geen verstand van heb. Ik vind ook dat afspraak = afspraak, en vind het helemaal niet leuk als iemand afzegt omdat hij 'ineens' een verjaardag heeft.Hangt dat niet bij jou vanaf van het type afspraak? Dit is bankhangen he? En twee weken later gaan ze stappen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een wijvengezeik! Kan er niks anders van maken. Verbaas me er ook over dat iedereen hier serieus op ingaat ook, met theorieën over wat wel en niet rechtmatig is. Ik heb werkelijk waar geen vrienden noch familieleden die me zoiets kwalijk zouden nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 23 april 2014 @ 20:15:

Wat een wijvengezeik! Kan er niks anders van maken. Verbaas me er ook over dat iedereen hier serieus op ingaat ook, met theorieën over wat wel en niet rechtmatig is. Ik heb werkelijk waar geen vrienden noch familieleden die me zoiets kwalijk zouden nemen.Jij bent een gelukkig mensch Zulke vrienden/vriendinnen heb ik ook...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Ja dat klopt!
Als TO gewoon haar eigen voorkeuren volgt, heeft ze binnen de kortste keren ook dat soort vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight82 schreef op 23 april 2014 @ 19:54:

Nou ik zou niet zo moeilijk doen over een avondje bankhangen waarbij één persoon afzegt.



Je vriendin is één keer per jaar jarig... daar moet je toch gewoon heen kunnen.



Ik zou me zelf niet prettig voelen bij vriendinnen die zo heel erg 'afspraak is afspraak' zijn. Natuurlijk is dat zo als er kaartjes gekocht zijn of dingen geregeld..... maar gewoon voor bankhangen vind ik het nogal overdreven.hear hear...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
@Frizz ik ben jaloers! Ik heb een paar "wijven" in mijn vriendinnengroep.
Je bent jaloers, maar lokt het zelf uit. Je hebt inderdaad een wijf in je vriendinnengroep.
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat iedereen zegt dat een verjaardag voorgaat. Ik ben juist altijd van het principe dat de eerste afspraak voorgaat en zeker in geval van verjaardagen, je kunt ook samen op stap om het te vieren, dat hoeft niet op zo'n dag als dat niet uitkomt, toch?
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik ben dus ook altijd snel klaar met dat wijvengedoe. Dan past een ander zich aan óf de vriendschap loopt stuk. Kan. Maar in een vriendschap moet ik mezelf kunnen zijn en het moet leuk blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta te kijken van de starheid van afspraak = afspraak, ik krijg het er accuut benauwd van eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad wijvengezeik! Ik zou naar m'n jarige vriendin gaan en dat claimen van de rest zou er bij mij voor zorgen dat ik die vriendschappen zou heroverwegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook wel eens gedaan.. Een vriendinnen afspraak afzeggen voor mijn beste vriend omdat dat op dat moment belangrijker was. Vriendinnen deden er nooit moeilijk over, snapten het wel..



Heb het ook wel eens andersom moeten doen; beste vriend maakt er nooit zo'n probleem van. Zie hem ook niet zoveel; vijf keer per jaar is veel en we zijn al bijna ons hele leven vrienden.



Tja, snap die meiden niet zo goed.. Het is jammer, maar de wereld vergaat niet en misschien omdat er bij ons niet zo zwaar getikt aan wordt; vind ik het ook wat overdreven..
Vervelend dat het voor gezeur zorgt en dat jij daardoor eigenlijk al helemaal geen zin meer hebt in die dag.



Ik spreek een keer of 3 a 4 per jaar af met nog 4 andere dames en het is altijd een heel gedoe voordat er eindelijk een keer een datum staat (ik alleenstaand dus beperkt tenzij het bij mij thuis is, eentje met man met onregelmatige diensten, eentje met man met eigen winkel). Soms moet een afspraak wel voor 2 a 3 maanden vooruit gepland worden.



En ja soms komt het dan voor dat iemand op dat moment toch niet kan, want als je zover vooruit plant kunnen er soms andere dingen tussenkomen. Heeft bij ons nog nooit voor problemen gezorgd (we hebben een keer een nieuwe datum geprikt toen 2 van de 5 niet konden komen). We vinden het vooral erg jammer dat de ander er niet bij is zodat we niet kunnen bijkletsen.



Normaal ben ik ook wel erg van afspraak is afspraak maar soms kunnen er onverwachts dingen tussen komen.
Alle reacties Link kopieren
door de afspraak af te zeggen voor een andere vriendin degradeer je het vriendinnen groepje in mijn ogen tot een soort 2e rangs vriendinnen groepje, veel minder belangrijk voor je.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 23 april 2014 @ 20:49:

door de afspraak af te zeggen voor een andere vriendin degradeer je het vriendinnen groepje in mijn ogen tot een soort 2e rangs vriendinnen groepje, veel minder belangrijk voor je.en dat is kennelijk ook de werkelijkheid voor TO. Vooral doen dus, en niet je in allerlei bochten wringen om iedereen behalve jezelf gelukkig te houden.
Alle reacties Link kopieren
wat een gezeik van die vriendinnen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf trouwens een hekel aan afspraken die weeeeeeken van tevoren vast in de agenda moeten staan.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik vind afspraak is afspraak, en niet omdat je naar iets 'beters/belangrijkers' kan gaan de rest laten zitten. En wees blij dat het groepje niet staat te juichen dat je niet komt, hieruit blijkt dat ze je mogen (mochten;) )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven