Bang om hem kwijt te raken

10-09-2010 15:58 323 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang om mijn vriend kwijt te raken. Deels onzekerheid. Ik snap dat ik dat niet kan neerleggen bij hem. Het is immers mijn onzekerheid.



Komende week is een mooi voorbeeld van mijn onzekerheid. Normaal zijn we 4/5 dagen per week samen. Komende week gaat er anders uitzien. Hij heeft bijna elke avond wel een afspraak gepland. Gevolg, paniek. Ben bang dat hij mij niet meer leuk vind en daarom meer gaat afspreken met anderen. Vanavond is ook een mooi voorbeeld. We gaan vanavond allebei apart uiteten, en het lijkt mij dna leuk om daarna samen te slapen. Maar hij wil die avond zijn eigen ding doen, lekker stappen met vrienden. Als ik dan vraag of ik meega, ja dan mag dat wel. Maar nu heb ik weer het idee alsof ik mij enorm opdring. Dus ga ik alsnog niet mee vanavond. Nog zoiets, morgenavond, een vriend van hem is jarig. Dan zegt hij: zal ik alleen gaan of ga je mee? En dan denk ik: naja dan ga ik wel niet mee hoor! Het is voor hem namelijk praktischer om alleen te gaan. Hij moet namelijk de auto inleveren bij zijn vader. maar dan toch...ik zie het allemaal als een afwijzing.



Ik analyseer alles veel te veel. Wat denken jullie? Plant hij zoveel in om mij te ontwijken? Of is het toeval?
Je stelt je vermoeiend op. Niets vervelender dat ook nog eens goede intenties zwart gemaakt worden.
Alle reacties Link kopieren
De jongen heeft een eigen leven met vrienden, familie etcetera. Laat hem met rust en ga zelf ook wat leuks doen.
Alle reacties Link kopieren
Om heel eerlijk te zijn: zo'n relatie als jij hebt, zou ik niet willen. Vermoeiend om zo onzeker over je relatie te zijn. Ik zou de relatie verbreken en op zoek gaan naar mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Je analyseert te veel en je bent veel te onzeker. Wtf, een week met een iets andere indeling lijkt me geen reden tot twijfel.
Alle reacties Link kopieren
euh..... hij heeft een normaal sociaal leven en jij hoort overal een dubbele negatieve betekenis in.....

dus het is geen toeval, hij plant niet om jou heen om je te ontwijken, je analyseert niks, je ziet spoken, beren op de weg en een hele hoop andere dingen die er niet zijn?



Hoe voelt dat nou voor jou? Zou je daar niet van af willen?
Alle reacties Link kopieren
ik zou niks liever willen dan hier van af! Het is nameljik heel vermoeiend en ik weet dat mijn gedachtes heel fout zijn. Maar ik kan ze niet stoppen...dat is zo vervelend.

We hebben enorme ruzie gehad omdat hij de komende weken geen tijd heeft. Ik kan me daar zo over opwinden.

Mijn vriend is ook een enorm knappe, slimme man. Dus ik zie meteen de beren: hij komt een ander tegen, hij moet me niet meer. Hij wil voortaan stappen, hij wil niet meer met mij zaterdagavond op de bank zitten....
Alle reacties Link kopieren
quote:whattodo85 schreef op 10 september 2010 @ 16:05:

ik zou niks liever willen dan hier van af! Het is nameljik heel vermoeiend en ik weet dat mijn gedachtes heel fout zijn. Maar ik kan ze niet stoppen...dat is zo vervelend.

We hebben enorme ruzie gehad omdat hij de komende weken geen tijd heeft. Ik kan me daar zo over opwinden.

Mijn vriend is ook een enorm knappe, slimme man. Dus ik zie meteen de beren: hij komt een ander tegen, hij moet me niet meer. Hij wil voortaan stappen, hij wil niet meer met mij zaterdagavond op de bank zitten....Ik zou ook niet op zaterdagavond met jou op de bank willen zitten. Waarom gaan jullie niet af en toe samen iets gezelligs doen op zaterdagavond?
Je angst is terecht. Je maakt jezelf erg onaantrekkelijk. Niet alleen mooie anderen zijn een bedreiging, vooral zorgeloze vrolijke anderen. Doe er wat aan, anders raak je hem idd kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:whattodo85 schreef op 10 september 2010 @ 16:05:

ik zou niks liever willen dan hier van af! Het is nameljik heel vermoeiend en ik weet dat mijn gedachtes heel fout zijn. Maar ik kan ze niet stoppen...dat is zo vervelend.

We hebben enorme ruzie gehad omdat hij de komende weken geen tijd heeft. Ik kan me daar zo over opwinden.

Mijn vriend is ook een enorm knappe, slimme man. Dus ik zie meteen de beren: hij komt een ander tegen, hij moet me niet meer. Hij wil voortaan stappen, hij wil niet meer met mij zaterdagavond op de bank zitten....

Werkt hij alleen maar met mannen? Gaat hij met een geblindeerd naar zijn werk of studie? op de tast door de supermarkt?

Behalve dit gedrag is er nog meer om op jou af te knappen dan?
Alle reacties Link kopieren
Whattodo, als hij je niet meer wil, dan zal hij dat vanzelf wel vertellen. Wat heeft het nou voor zin om nu al te bedenken dat hij je straks misschien niet meer wil.



En zelfs dan he, als hij je niet meer wil, dan is dat heel verdrietig maar niet het eind van de wereld. Je wil immers niet samenzijn met iemand die niet met jou samen wil zijn, toch?
Alle reacties Link kopieren
wat zou jullie advies zijn voor komende weekend?

Meegaan met stappen vanaaf en morgen naar de verjaardag? Of zelf wat doen met vrienden?
Alle reacties Link kopieren
quote:whattodo85 schreef op 10 september 2010 @ 16:09:

wat zou jullie advies zijn voor komende weekend?

Meegaan met stappen vanaaf en morgen naar de verjaardag? Of zelf wat doen met vrienden?Hij gaat met vrienden stappen vanavond. Laat hem toch met rust en ga zelf iets leuks doen (met vrienden). Datzelfde geldt voor die verjaardag morgen. Laat hem lekker gaan en ga zelf iets anders doen. Stel nou, stel, dat jullie relatie ooit op de klippen loopt, dan zul je toch ook jezelf moeten kunnen vermaken?
ga in therapie, leer hem los te laten zodat je juist samen kunt blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:whattodo85 schreef op 10 september 2010 @ 16:09:

wat zou jullie advies zijn voor komende weekend?

Meegaan met stappen vanaaf en morgen naar de verjaardag? Of zelf wat doen met vrienden?Ik zou dit komen weekend de gouden gids of het internet is na pluizen naar een gepast therapietje, voordat je relatie naar de klote helpt met je zogenaamde geanalyseer.
Alle reacties Link kopieren
Loslaten gaat ook wel steeds beter. Aleen dit worden zulke extreme weken. Hij wil ineens stappen, drinken met vrienden. Zo is hij nooit geweest. Ik overigens wel. Maar nu hoeft het van mij allemaal niet meer zo en wil hij veel stappen. Hij kent mijn onzekerheid en houdt daar ook rekening mee. Maar dan vraag ik mij weer af: vraagt hij mij mee omdat hij het wil of omdat hij mij niet wil teleurstellen?

Toen ik zei: ja zaterdag ga ik niet mee naar de verjaardag leek hij echt teleurgesteld.
Loslaten gaat blijkbaar nog niet goed genoeg als ik je zo lees hoor, ga naar een psycholoog.
Alle reacties Link kopieren
Liselore,

ik vind dat genalayseer ook vreselijk...ik denk overal bij na! Ik wil er ook van af. Maar dan hebben we weer een grote ruzie gehad en dan denk ik: ja dit was vast de druppel, nu gaat hij echt weg bij mij. Uiteindelijk dacht ik 3 weken geleden, dit kan niet zo doorgaan. Ik maak me zelf én hem kapot hiermee. Hij zag aan mijn hoofd dat er wat was...spontaan moest hij bijna huilen. Hij zei: ik moet het weten, anders kan ik 20 nachten niet slapen. Zeg aub niet dat je het uit wil maken. En dat wilde ik ook niet, maar dit gedrag wil ik stoppen!
quote:whattodo85 schreef op 10 september 2010 @ 16:17:

Loslaten gaat ook wel steeds beter. Aleen dit worden zulke extreme weken. Hij wil ineens stappen, drinken met vrienden.Ik weet niet in welk universum jij woont, maar dat is op zich normaal om te doen hoor. Zonder jou.



Misschien deed hij het eerder niet omdat hij zoveel rekening met je wilde houden, maar wil of kan hij dat nu minder.



Heb je zelf vriendinnen, hobbies? Kun je zelf iets leuks gaan doen zonder hem? Want dat zul je echt moeten leren.
quote:whattodo85 schreef op 10 september 2010 @ 16:19:

En dat wilde ik ook niet, maar dit gedrag wil ik stoppen!Je bent (zoals heel veel meisjes) volgens mij nogal onzeker. Hij zal je daar niet mee kunnen helpen, dat kun je alleen zelf doen. Dus wat Wintermuts zegt, een psycholoog kan wel helpen
Alle reacties Link kopieren
Jullie halen het beste in elkaar naar boven heh
Alle reacties Link kopieren
quote:whattodo85 schreef op 10 september 2010 @ 16:19:

Liselore,

ik vind dat genalayseer ook vreselijk...ik denk overal bij na! Ik wil er ook van af. Maar dan hebben we weer een grote ruzie gehad en dan denk ik: ja dit was vast de druppel, nu gaat hij echt weg bij mij. Uiteindelijk dacht ik 3 weken geleden, dit kan niet zo doorgaan. Ik maak me zelf én hem kapot hiermee. Hij zag aan mijn hoofd dat er wat was...spontaan moest hij bijna huilen. Hij zei: ik moet het weten, anders kan ik 20 nachten niet slapen. Zeg aub niet dat je het uit wil maken. En dat wilde ik ook niet, maar dit gedrag wil ik stoppen!Wat ga jij daar aan doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:whattodo85 schreef op 10 september 2010 @ 16:19:

Liselore,

ik vind dat genalayseer ook vreselijk...ik denk overal bij na! Ik wil er ook van af. Maar dan hebben we weer een grote ruzie gehad en dan denk ik: ja dit was vast de druppel, nu gaat hij echt weg bij mij. Uiteindelijk dacht ik 3 weken geleden, dit kan niet zo doorgaan. Ik maak me zelf én hem kapot hiermee. Hij zag aan mijn hoofd dat er wat was...spontaan moest hij bijna huilen. Hij zei: ik moet het weten, anders kan ik 20 nachten niet slapen. Zeg aub niet dat je het uit wil maken. En dat wilde ik ook niet, maar dit gedrag wil ik stoppen!Wat romantisch, vind je niet?
Alle reacties Link kopieren
Je bent als ik je naam mag gelopen (bijna) 25 jaar, maar als ik je berichtje lees, dan denk ik aan iemand van 16 jaar.



Ik vind dat je je te afhankelijk van hem opstelt. Leef je eigen leven en doe samen leuke dingen, maar ga niet in elke zin van hem een afwijzing zien!



Het is toch veel leuker om je eigen leven op orde te hebben, hem zijn leven te laten leiden en dan gezamenlijk de rest invullen?
Alle reacties Link kopieren
quote:whattodo85 schreef op 10 september 2010 @ 16:17:

Loslaten gaat ook wel steeds beter. Aleen dit worden zulke extreme weken. Hij wil ineens stappen, drinken met vrienden. Zo is hij nooit geweest. Ik overigens wel. Maar nu hoeft het van mij allemaal niet meer zo en wil hij veel stappen. Hij kent mijn onzekerheid en houdt daar ook rekening mee. Maar dan vraag ik mij weer af: vraagt hij mij mee omdat hij het wil of omdat hij mij niet wil teleurstellen?

Toen ik zei: ja zaterdag ga ik niet mee naar de verjaardag leek hij echt teleurgesteld.Dus, wat denk je nu zelf? Als je even van je gevoel afstapt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven