Ben ik absurd!?

13-03-2013 08:59 364 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van een topic wat ik zag over je kinderen kennis laten maken met je nieuwe liefde het volgende;



Ik heb twee puberdochters, 13 en 14 en een ex.

Nou is onze verstandhouding altijd goed geweest, zo niet erg goed.

Afgelopen januari kwam hij met de vraag of de meiden aankomende zomer mee wilden op vakantie.

Omdat we eigenlijk andere plannen hadden (gezamelijk) moest ex wel vertellen dat hij zijn plannen had gewijzigd omdat hij iemand had leren kennen. Oké, goed hartstikke leuk.

Meiden wilden wel, samen met papa op vakantie. Hebben gevraagd "alleen met jou?" Ja wij met zijn drieen, was zijn antwoord. Want hij had (nog) geen relatie met die vrouw/dame dus was dat niet relevant. 3 weken later sprak hij al van nieuwe partner.

Mijn meiden hebben haar tot op heden niet ontmoet.

Dit komt ook zeker bij de meiden vandaan. Er is geen vaste omgangsregeling en dat ging altijd goed. Kinderen en vader zagen elkaar vaak. Nu is dit veranderd. Kinderen zien papa bijna nooit.

Hij wil ze 1 x per maand een kort weekend (ivm werken op vrijdagavond) en dan is vriendin er ook. Dieze plannen heeft hij op papier naar mij gemaild en verder niks mee gedaan.

Ik wacht op zijn planning, zoals hij had gezegd te sturen.

De meiden willen best naar papa, maar willen tijd met hem alleen doorbrengen nu hij toch niet meer op zaterdagavond werkt.

Ik kan me hier in vinden als moeder zijnde.

Hij zegt, tegen de meiden, dat zij hem zijn geluk niet gunnen.

Zij zeggen op hun beurt dat hij hun maar weinig wil zien en nieuwe vriedin heel veel.

het is dus momenteel een vrolijke boel



Maar nu het vakantieverhaal.

Meiden hebben duidelijk aangegeven NIET met haar erbij op vakantie te willen.

Hij zegt nu dat hij zelf bepaalt met wie hij op vakantie gaat en dat zij maar hebben te schikken.

En daar kom ik invallen

Ik weiger mijn meiden mee te geven met iemand voor 1,5 week die ik niet ken, die mijn meiden niet kent. Die met mijn meiden op 1 kamertje ligt, bij hun vader in bed (en geloof me die doet niet 1,5 week niet aan sex)

Ik hbe haar 1 x vluchtig gezien. Ex ging kijken bij een van de dochters, heeft haar niet voorgesteld, dochter had weinig tijd.

Ik vond dat zo respectloos...........naar mij, de moeder van zijn kinderen.



Het is nu dus een beetje oorlog, van zijn kant.

Ik mag hem niet bellen alleen mailen (kan hij alles uitprinten voor je weet maar nooit) en hij reageert sinds 2 weken niet meer op de mail (heb hem een antwoord gestuurd.



Volgens mijn dochters moet hij vandaag de vakantie definitief boeken. Ze hebben aangegeven mee te willen als hij zich aan zijn afspraak houd. Ik vind dat niet meer dan redelijk.

Wat is 10 dagen zonder vriendin? Hij zit veel langer zonder zijn kinderen en dat deert hem weinig.

Ik heb hem mijn visie gegeven, dat ik het niet vind kunnen.

Maar ik mag me nergens mij bemoeien natuurlijk.

Nou heeft hij gezegd dat als vriendin besluit mee te gaan, de kinderen verplicht zijn zich aan die vakantie te houden!!

anders moeten ze de kosten zelf betalen van hun spaarrekening

Ben ik nou zo absurd onredelijk?

Ik wil alleen maar dat ze haar geleidelijk aan leren kennen en niet op een 10 daagse vakantie (zoals hij opperde aan oudste is dat een mooie gelegenheid)

Niet gelijk alle weekende dat ze daar zitten met haar.

Dat ze eindelijk eens tijd krijgen met papa, die hij eerder niet had in de weekenden en nun schijnbaar wel maar deze besteed hij dus alleen aan haar.

Meiden zijn oud genoeg om zelf hun mondje te roeren maar alles wat ze zeggen wordt door papa van tafel geveegd of afgedaan met "ik hoor je moeder praten'

*zucht*

Wat zou een goede oplossing zijn (als die er al is en aangenomen wordt)

Weet nu al dat ik vanmiddag/vanavond 2 chaggerijnige meiden kan ophalen (zijn na school en tussen sporten in hooguit 1 uur bij hun vader). Hij blijft er maar over doorzeuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 15 maart 2013 @ 16:09:

Ik vraag me af of die meiden hier van leren, want moeders zal de volledige schuld bij de vader neerleggen aangezien ze ook haar eigen aandeel niet ziet.



Dus wat is dan mijn aandeel?

Je moet afspraken maken maar je hoeft ze daarna niet na te kiomen, je kan ze eenzijdig veranderen.



Hij VRAAGT (vorige week ofzo) wat ze willen, of ze het willen!!

Als dus een duidelijk NEE laten horen komt hij met deze sms over kiezen.

Nee Hij moest kiezen en dat heeft hij dus gedaan.

Hoezo hadden de meiden een keuze hierin.
Hij hij hij hij hij.

Laat hem, het is een lamzak ok, pas je verwachtingen dan aan. Deze woede is niet in het belang van je dochters en zonde van jouw energie. Boek een leuke vakantie met zijn drieën. Klaar. Laat het los.
Alle reacties Link kopieren
Vader gedraagt zich triest, ik snap wel dat hij liever gezien had dat zijn dochters open staan voor contact.

Maar deze manier van dwingen,of met haar of niks is echt heel onvolwassen.



TO kinderen aan horen, geen mening geven en stimuleren om in gesprek te blijven met vader.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp wel waarom je boos bent TO, maar probeer het inderdaad los te laten.

Jou meiden worden gekwetst en dat is moeilijk maar hij voelt het straks wel als je dochters hem niet meer willen zien.



Aan een boze moeder hebben ze niks. Verberg het en geef ze een leuke tijd.
Hij denkt met zijn plasser, dus dat gaat niet werken. Een vakantie met de nieuwe liefde van je vader erbij gaat ook zo niet werken. Ik snap niet dat die nieuwe vriendin dit zo wil; ik zou er voor passen.



Inderdaad niet boos gaan lopen doen. Jullie kinderen willen dit zelf zo niet. Ze zijn 13 en 14 jaar, dus ze kunnen het zeggen en ze kunnen inzien dat vader wrs boos wordt, maar dat het nog veel erger was geweest als ze wel op vakantie met hem en zijn vriendin waren geweest.



Ik hoop dat er tussen vader en kinderen toch ook weer leuke daagjes komen. Ik heb zelf helaas ook gezien dat mijn vader echt heel erg zijn nieuw(st)e vriendin helemaal naar voren schoof en ik zal dat zelf dus niet doen bij mijn kinderen.
nee jij bent niet onredelijk, en die meiden zijn oud genoeg om niet naar hun vader te willen of te hoeven
Alle reacties Link kopieren
quote:waaromdan schreef op 15 maart 2013 @ 16:16:

[...]





Dus wat is dan mijn aandeel?

Je moet afspraken maken maar je hoeft ze daarna niet na te kiomen, je kan ze eenzijdig veranderen.



Hij VRAAGT (vorige week ofzo) wat ze willen, of ze het willen!!

Als dus een duidelijk NEE laten horen komt hij met deze sms over kiezen.

Nee Hij moest kiezen en dat heeft hij dus gedaan.

Hoezo hadden de meiden een keuze hierin.



Jouw aandeel is dat je je er mee bemoeid hebt en dt je je dochters niet positief gestimuleerd hebt maar in hun puberale gedrag.





Jammer ....
Alle reacties Link kopieren
quote:waaromdan schreef op 13 maart 2013 @ 08:59:

Er is geen vaste omgangsregeling en dat ging altijd goed.



Dit snap ik dus nooit, dat omgangsregelingen niet vastgelegd worden bij een scheiding. Leuk dat jullie dit altijd zo goed samen konden regelen, maar in de toekomst kunnen er altijd dingen veranderen (zoals een nieuwe partner) en dan verandert ook vaak dat makkelijke contact met de ex-partner.





Ik weiger mijn meiden mee te geven met iemand voor 1,5 week die ik niet ken, die mijn meiden niet kent.



Poeh, poeh, dat gaat wel ver, heb je zo weinig vertrouwen in je ex-man?



Het is nu dus een beetje oorlog, van zijn kant.

Ik mag hem niet bellen alleen mailen (kan hij alles uitprinten voor je weet maar nooit) en hij reageert sinds 2 weken niet meer op de mail (heb hem een antwoord gestuurd.



Misschien dat hij vindt dat je je teveel met zijn priveleven bemoeit?





Volgens mijn dochters moet hij vandaag de vakantie definitief boeken. Ze hebben aangegeven mee te willen als hij zich aan zijn afspraak houd. Ik vind dat niet meer dan redelijk.



Beinvloed jij je dochters in die keuze? Praat jij negatief over vriendin van je ex?



Wat is 10 dagen zonder vriendin?

Daar heb jij niet over te oordelen.



Hij zit veel langer zonder zijn kinderen en dat deert hem weinig.

Dat weet jij niet. Je kunt niet in zijn hoofd/ hart kijken.





Ik heb hem mijn visie gegeven, dat ik het niet vind kunnen.

Maar ik mag me nergens mij bemoeien natuurlijk.

Misschien heeft ie daar een beetje gelijk in?



Nou heeft hij gezegd dat als vriendin besluit mee te gaan, de kinderen verplicht zijn zich aan die vakantie te houden!!

anders moeten ze de kosten zelf betalen van hun spaarrekening



Is dit echt zoooo?





Ik wil alleen maar dat ze haar geleidelijk aan leren kennen en niet op een 10 daagse vakantie (zoals hij opperde aan oudste is dat een mooie gelegenheid)



Hier ga jij i.m.o. veel te ver. Ik wil? Waar bemoei jij je mee?



Niet gelijk alle weekende dat ze daar zitten met haar.

Dat ze eindelijk eens tijd krijgen met papa, die hij eerder niet had in de weekenden en nun schijnbaar wel maar deze besteed hij dus alleen aan haar.

Meiden zijn oud genoeg om zelf hun mondje te roeren maar alles wat ze zeggen wordt door papa van tafel geveegd of afgedaan met "ik hoor je moeder praten'



Oei, ik snap dat hij zo denkt, maar dat hoort hij niet tegen hen te zeggen.



Alle reacties Link kopieren
Nu gaat zij mij en moeten wij maar zien wat we willen. Dat is niet eerlijk zei jongste.

Nee daarin kon ik haar geen ongelijk geven. Wat had ik anders moeten zeggen dan "ja daar heb je gelijk in en nu?"

Meer heb ik niet gezegd



Je had ook kunnen zeggen: 'Misschien wordt de vakantie wel hartstikke leuk. Wie weet hebben jullie het hartstikke leuk samen.'
Alle reacties Link kopieren
TO, ik lees wat tegenstrijdigheden in je verhaal. Vader wil volgens jou kinderen maar 1x per maand zien en vervolgens lees ik dat ie ze doordeweeks ook ziet, naar sport brengt enz.

Bovendien hebben ze de kans om meer tijd met hun vader door te brengen tijdens de vakantie!
waar ze zich mee bemoeit lila? Met haar kinderen wat dacht jij dan?
Alle reacties Link kopieren
Als hij zijn verstandhouding met vriendin belangrijker vindt, is dat zijn goed recht.

Maar niet later klagen dat hij zijn kinderen nooit zag



Hier klinkt erg veel frustratie, jaloezie en afgunst in door. Sorry TO, maar ik denk dat jij niet echt los bent van je ex. Ook al spreek je geen kwaad over hem, je dochters voelen dit wel aan en zullen misschien een loyaliteitsconflict naar jou hebben, waardoor ze nieuwe vriendin van vader niet leuk 'durven' vinden. Het is niet goed om kinderen hiermee op te zadelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 16 maart 2013 @ 00:24:

waar ze zich mee bemoeit lila? Met haar kinderen wat dacht jij dan?Dat begrijp ik wel meds, Maar in al TO's berichten klinkt iets van frustratie door wat niets met de kinderen te maken heeft. Ik denk dat als we het verhaal van ex horen, dat hij iets heel anders zegt.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoor, maar idd bemoei ik mij ook met het welzijn van de kinderen OOK als ze bij vader zijn. Bij een scheiding gaat de helft van je ouderschap niet weg. Ik blijf nog steeds 24/7 moeder.



Dat wil niet zeggen dat bij ieder akkefietje ik mij er tegenaan bemoei, maar als ik echt denk hier ben ik het beslist niet mee eens dan spreek ik dat wel uit ja. En ik mag hopen dat de ander dat ook bij mij gewoon doet.Je blijft toch nog steeds samen ouders?
Alle reacties Link kopieren
Eens met Consuela!! Je blijft ook na de scheiding fulltime ouder.
Hoe ging het gesprek tussen vader en dochter, TO?
Alle reacties Link kopieren
quote:lila01 schreef op 16 maart 2013 @ 00:24:

TO, ik lees wat tegenstrijdigheden in je verhaal. Vader wil volgens jou kinderen maar 1x per maand zien en vervolgens lees ik dat ie ze doordeweeks ook ziet, naar sport brengt enz.

Bovendien hebben ze de kans om meer tijd met hun vader door te brengen tijdens de vakantie!



Dat 1 x per maand, wat hij oppert, is nog nieteens van kracht (als het er al komt!

Door de weeks is jongste er om te eten tussen de middag. Oudste alleen vanuit school, snel wat eten en dan naar sport, Hooguit duurt dat 1 uur, langer niet.

Na de zomervakantie zitten ze beide op de middelbareschool.



Die vakantie is dus klaar.

En ook brengt hij ze niet meer naar sport...................omdat ze zijn vriendin niet accepteren.



Ik ga eerst ff lezen en dan schrijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 15 maart 2013 @ 15:55:

[...]



Gelijk heeft hij en dat de kinderen gerekend hebben op een vakantie met hem is natuurlijk een beetje gek. Want als je voorrwaarden stelt waarop je mee gaat op vakantie zou het wel eens kunnen dat ze je dus niet meenemen. Afijn hebben ze dat ook voor eens en altijd geleerd.



Weet niet of ik hier al op gereageerd had

Maar de vakantie is in januari besproken voor 3 personen!!

Pa, dus we gaan dan met zijn drieën?

Ja schat, wij drietjes..............

Hoezo is het dan gek dat ze rekenen op een vakantie met hem alleen!! Wie gaat de voorwaarden(!) of liever gezegd de afspraken omgooien en zint het je niet dan maar niet.

Vader gaat met vriendin op vakantie (heeft hij gezegd tegen de meiden, op een andere datum)

Meiden dus niet...................
Alle reacties Link kopieren
quote:paprikaatje schreef op 17 maart 2013 @ 08:38:

Hoe ging het gesprek tussen vader en dochter, TO?



Nou ze liet er weinig over los

hij heeft gezegd jullie kunnen kiezen de vakantie is of met zijn vieren of niet

Toen heeft zij haar keuze gemaakt

(en ja, in mijn ogen heeft hij dan al gekozen)
Dus hij heeft de vakantie nu geannuleerd en gaat buiten het hoogseizoen met zijn vriendin weg?



Toen hij z'n dochters de keuze gaf met z'n vieren of niet, zou hij dan ook 'n extra kamer geboekt hebben voor hen?



Als vriendin zou ik er ook voor passen om met 2 onwillige pubermeiden op vakantie te gaan, laat staan ook nog 'n kamer te moeten delen.



Vind wat betreft sport de vader wel gelijk hebben. Die hebben hun vader niet te chanteren over wat ie wel of niet doet met z'n nieuwe vriendin.
Ik neem aan dat de kinderen dus wel die periode dat ze op vakantie zouden gaan bij pa zijn?
Wat een gedram over die vakantie van iedereen. Het was überhaupt al niet met zijn 3en want er gaan nog andere mensen ook mee.
Alle reacties Link kopieren
Maandag las ik op facebook dat er wel erg werd geschreeuwd (zei mijn oude buurvrouw)

Bleek dus mijn ex te zijn tegen jongste..................



Afgelopen zondag zijn de meiden op verjaardag geweest bij hun neefje. Ze zijn daar een krap uurtje geweest, waren laat van sporten en gingen uiteten met mijn moeder.

Ex kwam ook en meiden moesten haar gedag zeggen met een zoen!!............nou hier ben ik helemaal niet van en de meiden schudden iedereen netjes de hand, zoenen doen we bij familie en goede vrienden.

Maandag vraagt hij aan jongste "en hoe vond je haar, ze is leuk/mooi he!?"

Waarop jongste haar mening gaf, en daar zat papa niet op te wachten. Hij schijnt dus flink te keer gegaan te zijn tegen haar (zo hard dat de buurvrouw hem kon horen)

Ze moest maar een andere plek zoeken om te gaan eten op de dagen dat ik werkte als ze zo deed, wan dan hoefde ze niet meer te komen.

ik vroeg wat ze had gezegd..Nou mam, gewoon dat ze misschien wel aardig was (kort gezien) maar dat ze haar niet zo mooi vond en dat wel erg veel make-up droeg.

Vandaag nam ze maar een vriendin mee (kan hij niet zo zeuren tegen me.................)



Oudste stuurde me een berichtje

"papa brengt ons niet naar sport omdat wij zijn vriendin niet accepteren dus doet hij ook niks meer voor ons"

Natuurlijk breng ik ze dan zelf vanuit mijn werk om 17.00 en ben om 20.00 weer thuis.

Meiden hebben niet gezegd we willen haar niet zien.

oudste had vrijdag in het gesprek wel aangegeven dat ze ook wat met hem alleen en zus wilde doen. Ja logisch tuurlijk, zei hij. Blijkbaar is zij er altijd als de meiden dan daar heen gaan zoals vanmiddag het geval is.

oudste gaat dus niet, want is pas om 16.00 uit.



Van zijn plan voor die 1 x per maand komt waarschijnlijk ook niks terecht. Hij doet dit om te pesten....denk ik maar qua verzorging van mijn kant maakt het geen verschil, die blijft het zelfde. Voor zijn kant veranderd het omdat hij de meiden bijna niet ziet dus voor hun veranderd het ook.

Zou je als ouder niet willen lijkt mij.

En voor de goede orde ik zou de laatste zijn om mijn kinderen bij hun vader weg te laten.

Dat hij op een roze wolk zit, leuk geniet ervan. Hoop alleen dat de landing zacht is als die wolk eenmaal oplost en de werkelijkheid bovenkomt.



Heb alles nog een beetje de revue laten passeren en echt, ik zeg neit dat het zo is, maar sinds hij schreef "zij hoort bij mij" is hij omgedraaid als een blad om een boom en dan denk ik "zal zij die invloed op hem hebben?" Hoop het niet, want dat laat je als ouder niet gebeuren tochJ.

ammer, want hij was altijd heel leuk met de meiden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 20 maart 2013 @ 10:44:

Wat een gedram over die vakantie van iedereen. Het was überhaupt al niet met zijn 3en want er gaan nog andere mensen ook mee.



Dat is heel iets anders dan die "andere mensen" dan zijn vriendin hoor!

En met die vakantie is het allemaal begonnen
Waarom ga je zo mee in de nukken van je dochters wat die sport betreft?

Wat boeit het nu dat die vriendin erbij is, zij sporten en hebben waarschijnlijk toch geen oog voor pa die daar wortel moet staan schieten in z'n uppie en nu tenminste gezelschap heeft van zijn vriendin.

Als ze bij mij af zouden komen met papa brengt ons niet meer naar sport, dan zou ik zeggen, dan zeggen we die sport wel op, want ik ook niet!

Jij hebt ze al fulltime en moet nu ook nog 'ns een paar uur per avond naar sport met ze? Ze moeten maar leren dat de wereld niet alleen om hen draait.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven