Ben ik absurd!?

13-03-2013 08:59 364 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van een topic wat ik zag over je kinderen kennis laten maken met je nieuwe liefde het volgende;



Ik heb twee puberdochters, 13 en 14 en een ex.

Nou is onze verstandhouding altijd goed geweest, zo niet erg goed.

Afgelopen januari kwam hij met de vraag of de meiden aankomende zomer mee wilden op vakantie.

Omdat we eigenlijk andere plannen hadden (gezamelijk) moest ex wel vertellen dat hij zijn plannen had gewijzigd omdat hij iemand had leren kennen. Oké, goed hartstikke leuk.

Meiden wilden wel, samen met papa op vakantie. Hebben gevraagd "alleen met jou?" Ja wij met zijn drieen, was zijn antwoord. Want hij had (nog) geen relatie met die vrouw/dame dus was dat niet relevant. 3 weken later sprak hij al van nieuwe partner.

Mijn meiden hebben haar tot op heden niet ontmoet.

Dit komt ook zeker bij de meiden vandaan. Er is geen vaste omgangsregeling en dat ging altijd goed. Kinderen en vader zagen elkaar vaak. Nu is dit veranderd. Kinderen zien papa bijna nooit.

Hij wil ze 1 x per maand een kort weekend (ivm werken op vrijdagavond) en dan is vriendin er ook. Dieze plannen heeft hij op papier naar mij gemaild en verder niks mee gedaan.

Ik wacht op zijn planning, zoals hij had gezegd te sturen.

De meiden willen best naar papa, maar willen tijd met hem alleen doorbrengen nu hij toch niet meer op zaterdagavond werkt.

Ik kan me hier in vinden als moeder zijnde.

Hij zegt, tegen de meiden, dat zij hem zijn geluk niet gunnen.

Zij zeggen op hun beurt dat hij hun maar weinig wil zien en nieuwe vriedin heel veel.

het is dus momenteel een vrolijke boel



Maar nu het vakantieverhaal.

Meiden hebben duidelijk aangegeven NIET met haar erbij op vakantie te willen.

Hij zegt nu dat hij zelf bepaalt met wie hij op vakantie gaat en dat zij maar hebben te schikken.

En daar kom ik invallen

Ik weiger mijn meiden mee te geven met iemand voor 1,5 week die ik niet ken, die mijn meiden niet kent. Die met mijn meiden op 1 kamertje ligt, bij hun vader in bed (en geloof me die doet niet 1,5 week niet aan sex)

Ik hbe haar 1 x vluchtig gezien. Ex ging kijken bij een van de dochters, heeft haar niet voorgesteld, dochter had weinig tijd.

Ik vond dat zo respectloos...........naar mij, de moeder van zijn kinderen.



Het is nu dus een beetje oorlog, van zijn kant.

Ik mag hem niet bellen alleen mailen (kan hij alles uitprinten voor je weet maar nooit) en hij reageert sinds 2 weken niet meer op de mail (heb hem een antwoord gestuurd.



Volgens mijn dochters moet hij vandaag de vakantie definitief boeken. Ze hebben aangegeven mee te willen als hij zich aan zijn afspraak houd. Ik vind dat niet meer dan redelijk.

Wat is 10 dagen zonder vriendin? Hij zit veel langer zonder zijn kinderen en dat deert hem weinig.

Ik heb hem mijn visie gegeven, dat ik het niet vind kunnen.

Maar ik mag me nergens mij bemoeien natuurlijk.

Nou heeft hij gezegd dat als vriendin besluit mee te gaan, de kinderen verplicht zijn zich aan die vakantie te houden!!

anders moeten ze de kosten zelf betalen van hun spaarrekening

Ben ik nou zo absurd onredelijk?

Ik wil alleen maar dat ze haar geleidelijk aan leren kennen en niet op een 10 daagse vakantie (zoals hij opperde aan oudste is dat een mooie gelegenheid)

Niet gelijk alle weekende dat ze daar zitten met haar.

Dat ze eindelijk eens tijd krijgen met papa, die hij eerder niet had in de weekenden en nun schijnbaar wel maar deze besteed hij dus alleen aan haar.

Meiden zijn oud genoeg om zelf hun mondje te roeren maar alles wat ze zeggen wordt door papa van tafel geveegd of afgedaan met "ik hoor je moeder praten'

*zucht*

Wat zou een goede oplossing zijn (als die er al is en aangenomen wordt)

Weet nu al dat ik vanmiddag/vanavond 2 chaggerijnige meiden kan ophalen (zijn na school en tussen sporten in hooguit 1 uur bij hun vader). Hij blijft er maar over doorzeuren.
Alle reacties Link kopieren
Wat een raar gedoe van je ex. Hij heeft duidelijk de prioriteiten niet helder.



De kinderen kennen die vrouw nog niet eens en willen qualitytime met papa.



Ik zou de keuze bij de kinderen laten, willen ze niet mee met nieuwe vriendin, dan niet.

Verder niet te veel woorden aan vuil maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 13 maart 2013 @ 10:05:

[...]



Het is al meerdere malen aan je geadviseerd hoe je je dochters hierin kunt begeleiden, maar je kiest ervoor dit te negeren. Je hoeft het ze niet uit te laten vogelen, maar een beetje neutralere houding kan ook geen kwaad. Het zijn pubers, ze zijn boos en in plaats dat je ze de andere kant laat zien, voed je die boosheid door compleet mee te gaan in dat gevoel. Raar dat je ex daar niet op zit te wachten zeg. En ze zijn echt wel oud genoeg om zelf een mening te vormen en om te leren dat ze nou niet eenmaal altijd precies hun zin kunnen krijgen.



Nee ik negeer dit niet.

Vanmiddag zijn ze als het goed is beide bij hun vader geweest, of in ieder geval brengt hij de oudste naar sport.

Geheid dat het ter sprake komt of hij heeft haar al eerder gesproken (van de week belde hij haar onder de les, tel stond wel op stil) dus dan zal ik het horen wat ze hebben besproken, als ze er iets is besproken.

En ze geven ook hun eigen mening. Hebben gezegd dat hij een afspraak had met hun en nu gooit hij dat allemaal om en dat ze dat niet eerlijk vinden en eigenlijk niet willen dat zij mee gaat.

Dat hebben ze, naar eigen zeggen, gezegd. Eerst liet hij ze kiezen, denk er maar over na of jullie willen dat ze mee gaat. Nu geven ze aan dat ze dat eignelijk niet willen en dan komt hij met "Als ZIJ beslist om mee te gaan dan zoeken jullie maar uit wat jullie doen" oftewel, ZIJ bepaald of ze mee gaat waardoor hij voor haar keuze kiest en niet voor de keuze van de kinderen (of zie ik dit nu verkeerd........vraag ik serieus)

De meiden waren door deze keuze die hij vorige week angaf een beetje van slag.

Nu gaat zij mij en moeten wij maar zien wat we willen. Dat is niet eerlijk zei jongste.

Nee daarin kon ik haar geen ongelijk geven. Wat had ik anders moeten zeggen dan "ja daar heb je gelijk in en nu?"

Meer heb ik niet gezegd
Alle reacties Link kopieren
Bovendien, jij hoeft dit uiteindelijk niet op te lossen.

Je kan met ex praten,dat wil hij niet maar enkel zijn zin doordrijven. Dan houdt het op.



De gevolgen van zijn keuze vriendin mee te willen nemen is dat zijn kinderen niet mee gaan.

Dat mag hij dan zelf uit praten met ze.
Alle reacties Link kopieren
quote:roodpaars schreef op 13 maart 2013 @ 10:09:

[...]





Mens lees nou eens hoe bevooroordeeld je klinkt! En dat je niet in gaat op postings die je de andere kant willen laten zien helpt niet hoor: hou nou 's op.

Je dochters hebben toch allang aangegeven dat ze op deze manier niet mee willen. Wat is het issue???



Hoezo bevooroordeeld.

Dit is hoe het is hoor!!! Heb het zwart op wit staan, van hem.

Hij mocht/mag ze elke dag zien, maar heeft nooit enige moeite gedaan om ze te laten slapen (kon alleen door de weeks) Nu kan het opeens in het weekend, want dan werkt hij niet meer (al maanden niet) Maar al die maanden dat hij niet werkte in het weekend heeft hij ook niet enige moeite gedaan om ze weekenden mee te nemen.



En volgens mij reageer ik op, bijna, alles, positief en negatief

Nadeel is dat het erg snel gaat en ik ben aan het werk!



De issue was/is of het echt raar is dat ik het te snel vind gaan mbt de vakantie MET de kinderen (hoe zou een andere moeder/vader het doen) Hoe snel laat je een nieuwe liefde in het leven van je kinderen. Is het echt zo absurd dat IK het snel vind, vooral omdat de tijd die vader/kinderen hebben niet echt optimaal is (is het niet handiger als dat wat beter/frequenter wordt)
Maar wie weet wil die vriendin wel helemaal niet mee als dat betekent dat ze in het dure drukke hoogseizoen moet en de hoofdprijs voor die vakantie moet betalen. Dan is 'n reisje dubbel zo duur als wanneer ze er samen 'n keer tussenuit gaan buiten het hoogseizoen. Of is ex van plan voor haar te betalen?
Alle reacties Link kopieren
quote:pompedom schreef op 13 maart 2013 @ 10:11:

Het lijkt erp dat je dochters prima in staat zijn voor zichzelf op te komen en te zeggen wat te wel en niet willen. Zolang dat het geval is, kun jij ze alleen maar begeleiden en steunen vanaf de zijlijn.

Mocht er een moment komen waarop ze hun gevoelens niet meer durven uiten, dan kun je het op dat moment altijd nog voor hun doen.



En dat is dus ook een groot struikelblok voor ze. Het uiten van hun emoties, echt zeggen wat ze er van denken, tegen hun vader zonder dat hij boos wordt of dat hij hij dan wel echt luistert en hun mening respecteert.

Ik mag me er dus niet mee bemoeien, vinden sommige en wellicht ook mijn ex, maar het is verdomde moeilijk om je kinderen te zien worstellen omdat ze eigenlijk DIT vinden maar DAT zeggen tegen hun vader, want anders wordt hij boos.
Beste TO,

Jij zit nog midden in je scheiding en posts die hier proberen jouw aandeel in het gedoe te laten zien komen totaal niet aan. Begrijpelijk ben je teleurgesteld over dat de band met hun vader nu niet is zoals jij hoopte dat die zou zijn. Acceptatie lijkt me het sleutelwoord. Is het idee om voor jezelf wat proffesionele hulp/begeleiding in te schakelen? Ook in het belang van je kinderen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Julus schreef op 13 maart 2013 @ 10:13:

Maar het is toch begrijpelijk dat als jouw ex nu een nieuwe vriendin heeft en de vakantietijd eraan komt, dat hij graag samen met haar erbij wil gaan? Je kunt niet alles plannen, je weet niet wie je morgen tegenkomt. Dat kan jou toch ook gebeuren??



Als jullie werkelijk zo vriendschappelijk met elkaar omgaan, dan gun je hem toch ook die nieuwe liefde? Anders zie ik er het vriendschappelijke niet zo in.



Zijn woorden "Ja we gaan met zijn drieen, heb pas 1 date gehad, misschien wordt het wel niks. Je kan niet een half jaar vooruit plannen"

Deze vakantie kwestie is nu al 4 weken bezig (echt) terwijl de eerste plannen(met de meiden) gemaakt zijn 2e week van januari.

Ik heb me al die tijd aan de kant gehouden, alleen gevraagd aan de meiden, toen ze het er over hadden, wat zij er van vonden.



Als ik een vakantie plan met mijn meiden en kom volgende week iemand tegen en ga tot over mijn oren............... dan ga ik niet met hem en mijn meiden op vakantie. Misschien als het geld het toelaat een paar dagen alleen samen met hem.

Maar deze vakantie was al gepland.
quote:waaromdan schreef op 13 maart 2013 @ 11:14:

[...]





En dat is dus ook een groot struikelblok voor ze. Het uiten van hun emoties, echt zeggen wat ze er van denken, tegen hun vader zonder dat hij boos wordt of dat hij hij dan wel echt luistert en hun mening respecteert.

Ik mag me er dus niet mee bemoeien, vinden sommige en wellicht ook mijn ex, maar het is verdomde moeilijk om je kinderen te zien worstellen omdat ze eigenlijk DIT vinden maar DAT zeggen tegen hun vader, want anders wordt hij boos.

Ze zullen toch zelf moeten leren om te zeggen wat ze denken, want als ze bij hem mooi weer spelen en jou elke keer voor hun karretje spannen om te gaan klagen bij 'm, dan is het logisch dat ie jou als zeikwijf gaat zien.

Ze zijn oud genoeg, ze moeten tegen hem maar zeggen wat ze willen of niet willen. Ze mogen toch nu nog weigeren omdat er nog niet geboekt is, dus laat ze die keus dan maken (met harde eis dat pa wel 'n aparte kamer voor de meiden boekt mochten ze toch mee willen)
quote:waaromdan schreef op 13 maart 2013 @ 11:09:

[...]

De issue was/is of het echt raar is dat ik het te snel vind gaan mbt de vakantie MET de kinderen (hoe zou een andere moeder/vader het doen) Hoe snel laat je een nieuwe liefde in het leven van je kinderen. Is het echt zo absurd dat IK het snel vind, vooral omdat de tijd die vader/kinderen hebben niet echt optimaal is (is het niet handiger als dat wat beter/frequenter wordt)Nee, de vraag is of je dochters mee willen op vakantie met hun vader, al dan niet met zijn nieuwe partner.
Alle reacties Link kopieren
quote:waaromdan schreef op 13 maart 2013 @ 11:09:

[...]



De issue was/is of het echt raar is dat ik het te snel vind gaan mbt de vakantie MET de kinderen (hoe zou een andere moeder/vader het doen) Hoe snel laat je een nieuwe liefde in het leven van je kinderen. Is het echt zo absurd dat IK het snel vind

Het vervelende is: het gaat je niks aan. Je kunt er van alles van vinden (en wij ook). Maar het is aan je ex (EX!) om hier mee om te gaan. Zou ik het rot vinden? Ja

Zou ik mezelf in slaap huilen, als kinderen met tegenzin mee gaan? Denk het wel.

Maar het gaat je niet aan, hoe rot ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 13 maart 2013 @ 10:15:

Echt, doe die oogkleppen af. Jij bent de oorzaak van het probleem. Niet hij of zijn nieuwe vriendin.



Want!? Omdat ik voor mijn kinderen op (wil) kom(en) omdat zij niet tegen hun vader in durven te gaan.

En dan nog doe ik het niet rechtstreeks tegen hem maar probeer die meiden hun eigen keuzes bij hun vader neer te laten leggen.

In deze kwestie zijn we 4 weken verder.

Tot op heden heeft hij geen enkele ontmoetingspoging tussen vriendin en kinderen gedaan.

Hij vindt de vakantie een mooie kans om elkaar te ontmoeten/leren kennen (dat zij oudste) waarop die zei " als ik haar stom vind, zit ik daar 10 dagen met haar"



Dus ik ben de oorzaak van het probleem...
quote:waaromdan schreef op 13 maart 2013 @ 11:18:

[...]



Maar deze vakantie was al gepland.

niet echt dus, als er nog niet eens geboekt is



Er waren gewoon globale plannen, maar plannen kunnen veranderen, zoals het leven soms verandert en daar moeten pubermeisjes ook mee leren omgaan, dat het leven niet alleen om hen en hun wensen draait. En zeg nou zelf: zouden ze echt hele dagen met pa er op uit willen trekken tijdens 'n vakantie of denk je dat 't aannemelijker is dat ze grotendeels aan strand of zwembad willen hangen met leeftijdgenoten en er niet op zitten wachten dat pa bij hun op de lip komt zitten?
Vind het trouwens absurd dat jij wacht met vakantie boeken tot je ex eindelijk 'ns actie onderneemt. Als jij in de winter bijv. al wist waar je naartoe wilde, had je gewoon moeten boeken en dan past hij zijn vakantie maar aan aan de jouwe.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 13 maart 2013 @ 10:16:

@roodpaars: das onze Nien. Maar in dit topic doet ze het prima toch?Ja hier valt het nog mee (heb wel eens andere dingen gelezen)
Alle reacties Link kopieren
quote:paprikaatje schreef op 13 maart 2013 @ 10:16:

[...]



zou jij eerst ook mee, dan?Nee dat niet maar er waren andere dingen die gedaan zouden worden.
Wat denk jij zwartwit. Je bent niet oorzaak van het probleem maar wel onderdeel.
quote:waaromdan schreef op 13 maart 2013 @ 11:23:

[...]





Hij vindt de vakantie een mooie kans om elkaar te ontmoeten/leren kennen (dat zij oudste) waarop die zei " als ik haar stom vind, zit ik daar 10 dagen met haar"Dat geldt toch andersom net zo goed? Zij moet 't ook maar willen om in 't diepe te worden gegooid met andermans kinderen. En dan nog belachelijk veel geld moeten betalen omdat je voor die kinderen in de duurste periode weg moet. Misschien kiest ze er zelf uiteindelijk wel voor om niet mee te gaan om die reden en de kinderen gewoon thuis te leren kennen.
Lieve TO, ga eens met je dochters om de tafel en bespreek eens heel serieus;



*Als jij straks een vriendje hebt zou je ook willen dat hij meegaat

.

*Vaders weten vrij weinig van pubermeisjes. Een vader heeft een andere rol in de opvoeding, hij heeft geen flauw benul van menstruatie, jongens en make-up. Het is een mán en mannen gaan anders met gevoel om dan vrouwen. Wen er aan, want als je straks zelf een vriendje krijgt geldt dat ook.



*Realiseer je dat je over 2 jaar voor je rijbewijs mag gaan en over 4 jaar volwassen bent. Dan word je vrijer in je keuzes en vraag je je pa niet meer om toestemming maar gaat zelf op vakantie.



*De kans is groot dat deze nieuwe dame meegaat. De kans is nog groter dat ze het leuk wil hebben met jullie. En je pa heeft geld genoeg, dus hoogstwaarschijnlijk gaan jullie leuke dingen doen en komen jullie met een koffer vol nieuwe kleren terug naar huis.



*Als pa een leuke vriendin heeft, wordt hij relaxter naar jullie toe, je mag dan vast lekker luieren aan het zwembad als zij naar een museum willen.





Kinderen van 13 en 14 kunnen weliswaar heel goed zelf kiezen, je kunt die keuzes nog wel degelijk sturen.
Als je kinderen klein waren was het in mijn ogen redelijk geweest om te vragen om een geleidelijke introductie van vriendin. Maar ze zijn al pubers.



Je leert ze nu dat hun vader de vijand is, die niet te vertrouwen is ' want hij komt eerder gemaakte afspraken niet na.' Zo jammer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 13 maart 2013 @ 11:29:

Lieve TO, ga eens met je dochters om de tafel en bespreek eens heel serieus;



*Als jij straks een vriendje hebt zou je ook willen dat hij meegaat

.

*Vaders weten vrij weinig van pubermeisjes. Een vader heeft een andere rol in de opvoeding, hij heeft geen flauw benul van menstruatie, jongens en make-up. Het is een mán en mannen gaan anders met gevoel om dan vrouwen. Wen er aan, want als je straks zelf een vriendje krijgt geldt dat ook.



*Realiseer je dat je over 2 jaar voor je rijbewijs mag gaan en over 4 jaar volwassen bent. Dan word je vrijer in je keuzes en vraag je je pa niet meer om toestemming maar gaat zelf op vakantie.



*De kans is groot dat deze nieuwe dame meegaat. De kans is nog groter dat ze het leuk wil hebben met jullie. En je pa heeft geld genoeg, dus hoogstwaarschijnlijk gaan jullie leuke dingen doen en komen jullie met een koffer vol nieuwe kleren terug naar huis.



*Als pa een leuke vriendin heeft, wordt hij relaxter naar jullie toe, je mag dan vast lekker luieren aan het zwembad als zij naar een museum willen.





Kinderen van 13 en 14 kunnen weliswaar heel goed zelf kiezen, je kunt die keuzes nog wel degelijk sturen.Super goede post. Zo zouden meer ouders moeten denken.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
Als mijn kinderen echt niet mee zouden willen met een onbekende erbij,zou ik ze niet laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Consuela, je kan ook de boel stimuleren. Jij hebt toch zelf ook een vriend met kinderen? Hoe zou jij het vinden als zijn ex continu met zijn kinderen mee praat en dus daardoor jou geen eerlijke kans geeft?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Er lopen hier volgens mij wat dingen door elkaar...



Papa had weinig tijd voor 2 dochters maar maakt wel tijd voor nieuwe vriendin.Je dochters voelen zich dus afgewezen en zetten hakken in het zand.Daarnaast hebben ze zich waarschijnlijk verheugd op een vakantie met veel papa-time en zien dat nu ook in rook opgaan.

Je dochters hebben de leeftijd om zich hiertegen af te zetten maar het is aan jullie als ouders om dit niet te voeden maar proberen op te lossen.

Stel dat nieuwe vriendin partner voor het leven blijkt te zijn,dan heeft ze vanaf nu door het gedrag van beiden echte ouders al geen enkele kans meer het goed te doen.Ik vind dat jullie met elkaar om de tafel moeten gaan zitten (zonder vriendin erbij) en het uit praten met de kinderen.Jullie beider houding is op lange termijn niet in voordeel kids.Ik snap jou als moeder helemaal maar toch zou ik ex zonder vriendin uitnodigen voor goed gesprek met kinderen want ze hebben maar 1 vader!



En...laat vader eens wat dingen plannen met vriendin en dochters voordat ze met vakantie gaan en leer dochters dat nieuwe vriendin kans verdient omdat ze misschien in hun vaders en hun leven heel belangrijk kan worden
Alle reacties Link kopieren
TO zegt niets raars. Ze heeft haar zorgen die niet onredelijk zijn. Je kunt er alleen niets mee. Als haar ex de kinderen mee wil op vakantie en ze dan pas aan zijn nieuwe vriendin wil voorstellen dan is dat heel erg dom en stom, maar zijn keuze. De kinderen zijn minderjarig en hebben het er mee te doen.



Ik zou de omgangsregeling wel op laten krikken bij de rechtbank en wat meer structuur eisen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven