Ben ik stom geweest of moet ik mezelf niets verwijten?

19-09-2014 23:02 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets vreselijks stoms gedaan.



Ik ben een 22 jarige vrouw en sinds een klein half jaar vrijgezel. Tijdens mijn relatie leerde ik Sander (32) kennen. Al vanaf het begin merkte ik een zekere interesse van hem in mij. Aangezien ik in een relatie zat deed ik hier niet zoveel mee. Ik ging niet in op berichten na feestjes of ik met hem mee naar huisliep etc zodat hij regelmatig voor niets in de kou op mij heeft lopen wachten.



Toen ik eenmaal vrijgezel was, werd er binnen 2 maanden een date afgesproken tussen mij en Sander. Ergens twijfelde ik door ons leeftijdsverschil maar ik wilde hem een kans geven ( en mijzelf eigenlijk ook)



Deze eerste date is heel goed verlopen. Concertje op, wijntje erbij en veel besproken. Aangezien er al zo lang aantrekkingskracht tussen ons was zijn we met elkaar in bed beland (Ik was er niet heel erg trots op)



Na de date liet hij mij alleen naar huis lopen (Ik weet niet, hou van gentle man's en was hier een beetje beledigd door, waardoor ik met mijzelf afsprak hem als tijdelijke 'fuckbuddy' te beschouwen en meer niet)





Dus liet ik drie maanden alleen maar van mij horen wanneer ik 'zin' had. Hij, zo gek en eigenlijk ook te attent ....liet mij altijd maar weer binnen wanneer ik weer eens wat van mij liet horen(om de 2/3 weken) Hij deed elke keer zijn best om weer een concertje op te zetten en mij te vertroetelen als een prinsesje.



Echter merkte ik al snel dat Sander het erover begon te hebben met 'wederzijdse vrienden' Hij liet mijn apps lezen aan anderen en sprak binnen zijn voetbalteam over mij. In de kroeg hield hij mijn non stop in de gaten en dwarrelde wat langs mij heen. Als ik er tussenuit kneep(naar een andere kroeg) kreeg ik een sms waar ik uithing, waardoor ik uiteraad...wanneer ik die avond klaar was met mijn andere activiteiten maar weer aanbelde om mijn portie seks binnen te slepen.



De laatste keer was vlak voor het volksfeest bij ons in het dorp. Ik appte hem vanuit mijn tuin of hij thuis was, hij kwam terug van sporten en liet mij weten wel nog even te moeten douchen. Ik erheen, en hetzelfde ritueel.



Op het volksfeest heb ik mijn grootste fout ever gemaakt. Ik ben aan de haal (publiekelijk) gegaan met een voor mij bekende jongere jongen(een vriend). Ik was niet bij hem weg te slaan en zoende hem meerdere keren deze avond. Ik dacht dat hij niet op het volksfeest was maar aangezien er zoveel 'bekenden' omheen stonden denk ik dat hij hierover gehoord heeft of het in het ergste geval toch zelf heeft gezien.



Een week later wilde ik hem weer zien. Ik appte hem en ik kreeg als antwoord dat het hem 'Even niet zo verstandig meer leek'....Ik vroeg hem om uitleg maar kreeg geen reactie meer. Ik wist meteen dat het foute boel was en kon mijzelf wel voor de kop slaan.



Ik heb verhaal gehaald bij een collega van hem die mij vertelde dat hij niet begreep waarmee ik bezig was, dat Sander het er met hem over had en dat hij zeker wist dat Sander mij wel zag zitten.



De volgende dag trok ik de stoute schoenen aan en stuurde sander een bericht of hij tijd had die week. Zo lief als dat hij is kreeg ik meteen antwoord terug maar op mijn vraag echter niet. Hij vroeg alleen hoeveel tijd ik nodig had....5 uur later antwoorde hij dat hij 'Er geen vervolg aan wilde geven'



Ik heb hem mijn situatie uitgelegd in de app, mijn excuses aangeboden en hem verteld dat ik hem toch leuker vond dan dat ik dacht. Juist afwachtender was geweest aangezien ik wat jonger ben en had verwacht dat hij er wel vol voor zou zijn gegaan.



Ik kreeg daarop het antwoord dat hij niet echt de ruimte had voor een relatie en geen verplichtingen wilde, het lag aan hem bla die bla die bla.





Natuurlijk schoot mij 'he is just not that into you' in mij op en heb hem met rust gelaten. Me voorgenomen de volgende keer meer mijn gevoel te laten zien en ook eens een andere kant te bekijken.



Echter kwam ik hem deze week tegen tijdens een gezamelijk feestje waar hij me non stop in de gaten hield. Ik kreeg weer hoop, zag dat ik hem nog niet 100 procent koud liet. Heb hem weer ge-appt en we zijn weer redelijk ' on speaking terms '



Ik verwacht er niet teveel van. Maar ben eigenlijk wel benieuwd over de meningen van dit verhaal.



Leg ik mezelf een te grote druk op dat het mijn fout is dat dit niets is geworden? We hebben het namelijk nooit over exclusiviteit gehad. Wel vroeg hij veel altijd over mijn vorige relatie en waar ik op viel bij mannen, maar dat was het dan ook.



Mijn vader kent hem redelijk goed en zegt mij dat het een onzeker type is die al vaak genoeg zijn neus heeft gestoten aan vrouwen (een ex die binnen een jaar ging trouwen na een relatie van hem met 4 jaar)



Of is hij gewoon opeens op mij uitgekeken?



Aangezien ik nooit zelf enige indruk heb gegeven het serieus te zien vraag ik mij af waarom hij het opeens wilde verbreken als het alleen maar om de seks ging (hij wist niet beter eerst)





Vertel
Het klinkt een beetje alsof jij graag hard tot get wilde zijn voor hem en alles daarom maar dacht te kunnen maken (hem gebruiken als seksvriend, openlijk met anderen zoenen), maar dat je - nu je wordt afgewezen - het niet kunt hebben dat hij niet meer zijn best voor je wil doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jou gedrag vreemd. Jij duikt de eerste date met iemand het bed in ipv hem rustig te leren kennen. Je hebt ook nog spijt. Daarna gedraag je je steeds alsof je cold feet hebt en je houdt hem op een afstand en gebruikt hem als SV, alleen maar omdat hij je 1 avond alleen naar huis heeft laten lopen, vervolgens zoen je ook nog met iemand anders praktisch voor zijn neus. Wat een aparte methodes houd je er op na op te laten zien dat jij iemand leuk vindt.



Ik vind je gedrag onvolwassen. Dit hele drama had zich nooit zo ontvouwen wanneer je hem had gebeld en had gezegd. "Waarom heb je mij na die date niet even thuis gebracht?"



Het enige wat een man wil is zich ook geliefd voelen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Luister naar je vader: je hebt Sander gekwetst door spelletjes met hem te spelen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Indien het zo erg is dat iemand je niet naar huis brengt en je je laat gebruiken voor seks op de 1e date, TO het allemaal zo geweldig aanvoelt, waarom gaat jij er dan weken mee door?



Wanneer je een beetje zelfrespect hebt, dan spreek je of iemand aan op het niet thuis brengen of je spreekt niet meer af omdat het een dealbreaker is.



Het is wel behoorlijk dom om weken een spelletje te gaan spelen met de hoop dat hij het wel snapt en bij draait. Ik denk dat die man werkelijk geen idee heeft waarom to zo raar doet en daarbij interesseert het hem nu ook niet meer.



En daarbij TO: hoe denk je nu over jezelf?

Je zelfvertrouwen en zelfrespect zullen ook niet echt verbeterd zijn na deze acties.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat Amber zegt. En waarom geef jij geen zoen bij het afscheid, na seks nota bene? Dat is toch koud en kil?
Spel gespeeld, je hebt verloren.
Alle reacties Link kopieren
Wat een kinderachtig gedoe, ik snap dat een man van die leeftijd daar geen zin in heeft, ik had het al eerder afgekapt.

Volgensmij ben je nog niet toe aan een relatie, veel te puberaal.
Het is kapot, maar nooit echt iets geweest. Leer ervan en laat het gaan. Zoek een verse om oud mee te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu ook nog dat wanneer hij op een andere date wel aanbod om je naar huis te brengen maar dat je toen nee hebt gezegd omdat je hem niet tot last wilde zijn.



Behoorlijk vermijdend en passief agressief. Wanneer je vaker dit soort problemen hebt raad ik je echt aan om hulp te zoeken via assertiviteitstraining en mindfullness. Wellicht kan e.a. je helpen om je op een heldere en gezonde manier te uiten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat is een concertje op/concertje bouwen?
Alle reacties Link kopieren
En jij vindt jezelf volwassen?



My two cents: dit gaat 'm niet worden. En 't was 'm ook niet geworden als hij je wel thuis had gebracht.



*exclusiviteit 'afspreken'* dat komt zeker uit een Amerikaanse soap?
Alle reacties Link kopieren
Een cd opzetten of je gitaar pakken en half dronken wat J. Cash zingen
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
hij heeft je verkeerd beoordeeld en wie je echt bent hoeft hij niet. Die ander mag jou hebben of wie maar wil.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij na de eerste keer seks al gewoon naast je wakker had willen worden de volgende ochtend, maar jij ging gewoon zonder kus of knuffel ("Nou doei he") naar huis ineens.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 20 september 2014 @ 09:43:

Ik lees nu ook nog dat wanneer hij op een andere date wel aanbod om je naar huis te brengen maar dat je toen nee hebt gezegd omdat je hem niet tot last wilde zijn.



Behoorlijk vermijdend en passief agressief. Wanneer je vaker dit soort problemen hebt raad ik je echt aan om hulp te zoeken via assertiviteitstraining en mindfullness. Wellicht kan e.a. je helpen om je op een heldere en gezonde manier te uiten.



Dit was niet op een 'date'

Dat was op een feestje in een andere plaats en kort na ons gesprek over geen verplichtingen en mijn excuses.

Dan is het toch niet zo raar dat ik nee zei? Hij was duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Je bent stom geweest.

een man kan het meestal niet waarderen als je na hem met een andere man het bed induikt of hevig zoent.Gek he?
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet gek. Absoluut niet. Ik zie absoluut mijn eigen fout in en heb dit vreselijk verkeerd aangepakt.

Echter weet ik nog steeds niet of dit het is geweest, dat hij mij zag met een ander of het hoorde.

Het viel mij alleen op dat hij mij daarvoor nog wilde zien en daarna niet meer.

Ik hoorde trouwens verder ook nooit wat van hem door de weeks.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat zijn ego een deukje heeft gekregen toen je met een ander zoende. Daarom ging hij daarna zo moeilijk doen.

Als hij echt "into you" was geweest hadden jullie daarvoor al meer dan alleen gescharreld hoor.



Hij lijkt me een vervelend type, en jij bent duidelijk nog wat jong. Het eerste vind ik verwijtbaarder dan het tweede.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt allemaal niet leuk en ook niet erg respectvol naar jezelf, waarom wil je er dan nog alles voor doen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 20 september 2014 @ 11:54:

Het klinkt allemaal niet leuk en ook niet erg respectvol naar jezelf, waarom wil je er dan nog alles voor doen?

Omdat ik het gevoel heb dat zijn gedrag, voortkomt uit mijn gedrag.

Als ik een paar dingen misschien anders had aangepakt; die kus bij het afscheid, hem bedanken voor de leuke avond etc.... Dat we dan een andere situatie hadden gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:emoh134 schreef op 20 september 2014 @ 11:58:

[...]



Omdat ik het gevoel heb dat zijn gedrag, voortkomt uit mijn gedrag.

Als ik een paar dingen misschien anders had aangepakt; die kus bij het afscheid, hem bedanken voor de leuke avond etc.... Dat we dan een andere situatie hadden gehad.

Ja dat zijn wel hele belangrijke dingen ja



Hij heeft in die hele scharrelperiode toch geen concrete actie ondernomen?



Hij vindt waarschijnlijk dat jij hem voor lul hebt gezet door met een ander te zoenen. Maar daarnaast heeft hij zelf helemaal niets gedaan om jou het idee te geven dat het serieus was.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
quote:lolapaloeza schreef op 20 september 2014 @ 12:05:

[...]



Ja dat zijn wel hele belangrijke dingen ja



Hij heeft in die hele scharrelperiode toch geen concrete actie ondernomen?



Hij vindt waarschijnlijk dat jij hem voor lul hebt gezet door met een ander te zoenen. Maar daarnaast heeft hij zelf helemaal niets gedaan om jou het idee te geven dat het serieus was.



Ja en nee. Achteraf zijn er wel voorzichtige steekjes laten vallen door hem. Hij informeerde wel eens naar mijn plannen voor een avond, ik heb twee stam kroegen, hij wilde naar stamkroeg 1, kwam erachter dat ik na 2 ging, waarop hij zijn plannen weer aanpaste zodat we elkaar

tegen kwamen. Hij vroeg veel over mijn leven, vriendjes, studie etc. Ging opeens veel om met iemand waar ik goed mee kan opschieten. Stelde op een gegeven moment een dubbel date voor (voor grap of niet)

Ik ben bang dat hij gewoon heel voorzichtig is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Je komt heel jong over, klinkt niet echt volwassen. Jij hebt hem steeds aan het lijntje gehouden.

Ik snap wel dat hij daar op zijn 32e geen zin meer in heeft eerlijk gezegd. Vind zelfs al dat hij het nog redelijk lang gepikt heeft.
.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil jij hem nu opeens wel?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Wat ik in je OP lees is dat je hem eerst een paar keer voor niks in de kou hebt laten wachten en vervolgens ben je beledigd als hij niet meer aanbied om je naar huis te brengen.

Eerder redde je jezelf toch ook zo goed? Je kunt niet van hem verwachten dat hij telepathisch is.



Het enige wat ik lees is dat hij jou maar beter had moeten begrijpen en aan had moeten voelen wat jij van hem verwachtte, maar andersom lees ik er niks over terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven