Beste vriendin heeft nieuwe vriend en neemt afstand van mij.

24-07-2014 00:39 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn (beste) vriendin heeft sinds 3 maanden een vriend. Ben hartstikke blij voor haar nu ze gelukkig is met iemand en ze verdiend het!



Maar..



Twee maanden geleden stond ze voor mijn deur, (woont tegen over mij) zag er verdrietig uit en ze zei dat hij zo kwam om met haar te praten. Ze wilde mij eerst zien om haar verhaal te vertellen. Ik was net klaar met schoonmaken dus ik zag er niet. Haren in knot, kort vies broekje aan, had net mijn schuur opgeruimd.

Ik zei dat ik wat fatsoenlijke kleren aan ging trekken en bij haar kwam om te praten. Kreeg als antwoord: Nee! Hoezo? Moet je je optutten voor mijn vriend?



..shock!



Dacht dat ze een grapje maakte. Ik zei dat ik gewoon schone kleren aan wilde voordat ik plaats nam op mijn bank. Nee dat wilde ze niet en ging ze weg.

Dacht, ja zal wel. Ze is verdrietig en weet niet wat ze praat.



Nu woont haar vriendje al half bij haar in, dus we komen elkaar wel eens tegen op straat waar haar vriend bij is. Ik was bezig in de tuin vandaag. Vroeg ze me waarom ik mijn tuin schoon ging maken nu haar vriendje bij haar was.



Ik zit hier heel erg mee en weet gewoon niet hoe ik hiermee om moet gaan. Ben gestopt met appen met haar. Normaal gesproken appen we hoe het gaat of komt ze spontaan langs of ga ik naar haar toe.



Ik heb geprobeerd om met haar te praten hierover, maar ik kreeg toen te horen dat zij onzeker was en dat hij een opmerking had gemaakt dat ik wel een knappe meid ben en zij daarom zo tegen me deed, maar ik moest wel bij haar uit de buurt blijven wanneer hij er is.



Liep vandaag samen met mijn zoon ons straatje uit en zij zaten in de voortuin te kletsen met andere buren. Zei hallo en liep verder. Kreeg een boos appje, of ik express een wandeling ging maken nu hij er is?!

WAT?!



Heb er niet op gereageerd.



Ik weet dat ze onzeker is, ze is een hartstikke leuke vrouw. Heeft veel mee gemaakt en snap dat zo'n opmerking van haar vriend verkeerd valt, maar om mij zo te beschuldigen en te doen gaat mij te ver.



Wil dit uitpraten met haar, juist omdat we tegen over elkaar wonen en we elkaar nog zeer zeker tegen gaan komen, maar het gaat niet. Het breekt me dat ze zo doet.



Tips, advies? Hoe kan ik dit toch oplossen? Wat zou jij doen?

Ik word er een beetje "ongelukkig" en onzeker van.
Het leven is wat je overkomt, terwijl je andere plannen maakt.
Alle reacties Link kopieren
Sorry! Lang verhaal..
Het leven is wat je overkomt, terwijl je andere plannen maakt.
Alle reacties Link kopieren
Wil je een eerlijk antwoord? Dit is geen "beste" vriendin, niet eens een vriendin. En wat je moet doen om dit op te lossen? Haar gelijk geven:"Ja, speciaal voor jouw vriend loop ik mijn eigen straat met mijn zoontje en speciaal voor jouw vriend ruim ik mijn tuin op. Is dit wat je wilt horen?"



Wat iemand ooit een keer tegen mij zei:"Als je dat van me denkt, dan zijn we hierbij uitgepraat en wens ik je een fijn leven verder." Hard, maar die persoon had gelijk. Ik zag zaken zo anders dat er geen ruimte was voor de visie van de ander. Zij zal die ruimte ook niet hebben, dus steek er niet al te veel tijd in. Als ze echt om je geeft dan gaat ze bij haarzelf te rade. Jij kunt echt NIET tot haar doordringen, want alles wat je nu zegt/doet is om haar als vriendin te houden zodat jij dichter bij haar vriendje in de buurt bent, snap je? Laat haar gaan.
Ik denk dat je eerder duidelijk stelling moet nemen dan in eerste instantie te proberen op te lossen.



Dat voorkomt dat je verstrikt raakt in een wirwar van spelletjes die zij nu aan het spelen zijn met elkaar en met jou.



Zij zou hem natuurlijk moeten dumpen en moeten inzien dat jij helemaal geen intenties hebt om haar vriend af te pakken.



Enige lichtpuntje is dat ze daar zelf ook nog een heel klein beetje vooruit durft te komen, maar vlak daarna is het gelijk weer mis.



Hij maakt haar jaloers, wellicht bewust, die kans is het grootst als hij haar beste vriendin tegenover haar gaat ophemelen terwijl ze overduidelijk onzeker is. Zij past zich aan hem aan, gaat met hem mee daarin en in plaats van dat ze zich niet jaloers laat maken en het met hem uitmaakt, heeft ze liever een slechte relatie dan een goede vriendin. En gaat nu alles op jou projecteren zodat ze vooral niet over haar vriend hoeft na te denken.



Daarin kan je meestal niet winnen. Wellicht dat ze nog inziet dat hij degene is die haar manipuleert en dat zij zo slap is daarin mee te gaan door haar erg goede vriendin nu probeert te beschuldigen.



Maar wat ze doet is heel ernstig, is verraad, is het gemeenste van het gemeenste waarbij ze wellicht reageert vanuit angst maar daarmee is het nog geen excuus haar beste vriendin zo te naaien.



Ze wil de waarheid niet zien en jij krijgt nu hun leugens over je heen in hun spel waarin hij zijn vriendin jaloers blijft maken en zij jou daarvan de schuld blijft geven.



Neem stelling, wees er op voorbereid dat dit niet goedkomt, tenzij ze nog het licht meer wil zien en hem dumpt. Dan heb je duidelijk je grenzen aangegeven en is er op dat punt in ieder geval helderheid over wat er precies in deze situatie gebeurt.
Wat Sensy zegt geef haar de wijze les. Als je dit over mij denkt, is er geen plaats voor jou in mijn leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er al klaar mee zijn.. Vertel haar 1 x goed (netjes) de waarheid en verbreek daarmee definitief de vriendschap.. Zij zal haar gedrag echt niet veranderen, en een vriendschap waarbij jij jezelf niet meer mag zijn is geen vriendschap
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Zij heeft duidelijk een probleem..met zichzelf en daardoor nu met jou.ik zou haar naar jou toe laten komen als ze een probleem heeft.ze beledigd je in haar onzekerheid. Ga jezelf niet verdedigen tegen over haar, want jij hebt niks gedaan. Je bent nu verdrietig, maar kan ze alleen een echte vriendin voor je zijn als ze single is?
Niks doen, blijven negeren.



Als je gaat wandelen ben je al fout volgens haar, laat staan als je er over gaat praten! Hier valt volgens mij niet tegenop te boksen. Negeer boze appjes en hou het positief vanuit jou, dus gewoon groeten op straat enz. Ik zou het vanaf nu gewoon heel oppervlakkig houden allemaal, dit soort gedoe ben je liever kwijt dan rijk lijkt me.
Dat is meestal mijn aanpak ook geweest als iemand iets over mij bleek te denken wat geheel niet waar was, dan probeerde ik eerst nog rustig aan te geven dat het niet waar was en waarom niet.



Meestal lachten ze dan schaapachtig, zeiden ergens dat ze wel wisten dat ik zo niet was maar ondertussen was er bij hen een stemmetje (of iemand anders) die nog steeds dat plaatje van mij in stand hield in hun hoofd.



En vervolgens ben je jarenlang alles van die ander aan het negeren terwijl er onderhuids vanalles broedt maar je daar niet meer bij kan omdat ze niets zeggen en jij daarna verder ook niets kan zeggen maar merk je dat anderen ook bepaalde dingen gaan denken.



Op zich kun je er wel bovenstaan, de ander vriendelijk glimlachend blijven behandelen, aankijken en je eigen weg blijven gaan. Maar ik blijf het jammer vinden van sommige vriendschappen.



Gewoon heel erg boos worden dat iemand zo over mij denkt, had wellicht beter gewerkt. Ik word alleen niet zo snel boos daarin, misschien omdat het me te weinig interesseert en ik ook echt denk dat als iemand zo over me denkt dat hun pakkie an is en ze dan maar niet meer in mijn leven hoeven te zijn. Maar ik blijf ze nog wel tegenkomen, ik blijf het jammer vinden, het blijft onderhuids broeden, er blijven mensen in meegezogen worden, er blijven situaties ontstaan waarbij je niet ineens kan zeggen dat je dat en dat niet meer doet met die persoon omdat zij jou nog steeds iets kwalijk nemen wat niet heeft plaatsgevonden of niet zo is en iedereen denkt dat alles koek en ei is tussen jullie waardoor sommige dingen raar over gaan komen.



Dus ik ben meer voor de optie heel duidelijk stelling nemen in wat je er van vindt en dat luid en duidelijk kenbaar maken zonder ook maar enige vorm van begrip op dat moment. Dat kan eventueel naderhand wel weer als de ander excuses maakt en ze oprecht meent.
Als iemand mijn vriendin is, en tegelijkertijd mij beschuldigt van allerlei lelijke en irreëels dingen, dan word ik boos.



Dat lijkt me een stuk zinniger dan proberen het te negeren en me ondertussen op te vreten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar duidelijk maken dat als ze zo doet, ze geen vriendin is.
Maar waarom zou je je opvreten? Ik heb dat echt niet hoor. Ik heb het meegemaakt, heb alleen gezegd dat ze van me mag denken wat ze wil, maar dat ze me wel heel slecht kent als ze dat van me denkt (ik had toen ook een vriend, waar ik nu, jaren later nog steeds gelukkig mee ben ook). Ik heb afstand genomen, we hadden geen ruzie. Nu is het contact allang verwaterd, ik kan er geen traan om laten en gefrustreerd ben ik er zeker niet over (geweest). Ik hou gewoon niet van drama en al helemaal niet van dit soort onzinnig gedoe.



Als je boos wordt, is dat voor haar een bevestiging, als je wat uit wil leggen, is dat ook een bevestiging. Ik zou echt die confrontatie niet opzoeken, al helemaal niet als het om een buurvrouw gaat. Je moet ook nog een beetje prettig wonen en een burenruzie is wel het laatste wat ik zou willen.
Alle reacties Link kopieren
Je moet haar negeren, ze is belachelijk bezig. Ik vind haar helemaal geen leuke vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nog één appie sturen met iets als " stuur je vriend naar zijn eigen huis want ik wil in mijn bikini in de tuin liggen " en verder kon ze het bekijken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Jaloers en bang.



• Jaloers omdat jij er beter uitziet.

• Bang dat je haar 'vent' af wil pakken.



Ik denk dat ze niet helemaal spoort. Dit is toch niet het soort vriendin (meer) waar je op zit te wachten? Hier komt alleen maar gezeik van.



Ik denk dat het gewoon de hoogste tijd wordt om de vriendschap met haar te gaan verbreken. Dit is toch niet normaal meer en gewoon ziekelijk ruzie zoeken.



Ze ziet spoken!! Trekt dingen helemaal uit hun verband. Zou mijn vriendin niet meer zijn . . . . . . .
Alle reacties Link kopieren
Ze denkt duidelijk dat haar vriend een lot uit de loterij is en dat jij dus wel jaloers moet zijn.



Dus grijp elke kans die je krijgt om te vertellen dat je niet op kleine blanke mannen met een laag IQ en een petje valt - of zo.
Alle reacties Link kopieren
Wat Sensy zegt. Ik zou hier heel snel klaar mee zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle berichtjes!



Ik ben niet iemand die boos kan worden of boos doet. Ik probeer altijd eerst te praten. Als het een kennis was geweest, was het waarschijnlijk makkelijker geweest.



Ik probeer haar ook niet nog bij me te houden, in tegendeel. Ik groet haar alleen en vraag hooguit hoe het gaat als ik haar tegenkom, maar zelfs dat durf ik niet meer.. anders krijg ik weer van die domme opmerkingen naar mijn hoofd gesmeten.



Ze is idd onzeker en misschien ook wel jaloers, omdat ze een aantal keren aangaf dat ik mooier ben, maar dat ze dat zei raakte me wel een beetje ipv dat ik me gevleid zou moeten voelen. Juist omdat ik weet dat zij onzeker is en dat helemaal niet nodig is.



Wil geen vijanden worden met haar, want daar begint het een beetje op te lijken. Ze is misschien niet mijn beste of überhaupt geen vriendin meer, maar een buurvrouw, en wil geen buren ruzies.



Denk dat het beste is dat ik haar appjes en opmerkingen voortaan gewoon negeer, haar vriendelijk groet en that's it.



Het klopt, dat als ik een opmerking terug maak, dat zij dan een bevestiging heeft.



Vind dit echt heel moeilijk, maar hoogste tijd dat ik het maar loslaat.



Nogmaals bedankt voor alle berichten!
Het leven is wat je overkomt, terwijl je andere plannen maakt.
Alle reacties Link kopieren
Het is lastig en verdrietig wanneer een voorheen goede vriendin zo doet! ik heb in eenzelfde soort situatie geweest, en het heeft me veel moeite gekost om in te zien wat Sensy schrijft; dat dit geen echte vriendin (meer) is. Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Volgende keer na zo'n appje even terug lopen en meteen, terwijl haar vriend er naast zit, vragen wat ze met die opmerking bedoelt. En die opmerking ook herhalen waar haar vriend bij zit.



Ik denk dat je zoiets maar één of twee keer hoeft te doen om van dat soort onzinnigheden af te komen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:turksekaas schreef op 24 juli 2014 @ 09:03:

Wil geen vijanden worden met haar, want daar begint het een beetje op te lijken. Ze is misschien niet mijn beste of überhaupt geen vriendin meer, maar een buurvrouw, en wil geen buren ruzies.





dan zou ik nog één vriendelijke en rustige mail sturen:

- dat je uit haar reacties opmaakt dat zij denkt dat je achter haar vriend aanzit

- dat ze gerust mag zijn dat dat helemaal niet het geval is

- maar dat ze ook niet kan verwachten dat jij niet gewoon je dagelijkse dingen kan doen omdat toevallig haar vriend in de buurt is

- dat je hoopt dat hiermee het misverstand opgeklaard is en dat jullie goede buren kunnen blijven

- en met vriendelijke groeten etc...



en dan verder negeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al wel eens een opmerking gemaakt, dat ik niet op haar vriend val. Ze vroeg me wat ik van hem vond. Ik zei dat ik hem niet kende, maar ik igg niet op zo'n typetje vallen en dat weet ze. Dus snap echt niet hoe ze erbij komt dat ik haar vriend af zou pakken ofzo.



Ik heb niks met vriendjes van vriendinnen, ook niet met exen. Heb dat wel eens duidelijk gemaakt, maar nee. Mevr begrijpt het niet.
Het leven is wat je overkomt, terwijl je andere plannen maakt.
Turksekaas



Ik had het ook ooit, twee keer zelfs...(en ik ben echt geen model of zo). Het ligt niet aan jou, het ligt aan haar...en rot dat ze zo onzeker is maar ik ben zelf helemaal klaar met mensen die onder het smoesje van 'ik ben zo onzeker' mensen diep, diep kwetsen met aanvallen en beledigingen, vijandigheid en jaloezie..ze zijn puur egoistisch.

overigens je laatste berichtje...ik heb zo ook ooit een vriendin willen gerust stellen dat ik er niet op viel, was dat OOK niet goed, want ik vond haar vriend lelijk en ik zou dan vinden dat ik haar geen knappe man gun...en bij een ander zei ik dan maar iets beetje positief en ja hoor, dat was ook niet goed want ik zou hem dan proberen te versieren als ik hem zou zien (zag eerst enkel foto op Facebook).
Alle reacties Link kopieren
quote:turksekaas schreef op 24 juli 2014 @ 09:35:

Ik heb al wel eens een opmerking gemaakt, dat ik niet op haar vriend val. Ze vroeg me wat ik van hem vond. Ik zei dat ik hem niet kende, maar ik igg niet op zo'n typetje vallen en dat weet ze. Dus snap echt niet hoe ze erbij komt dat ik haar vriend af zou pakken ofzo.



Ik heb niks met vriendjes van vriendinnen, ook niet met exen. Heb dat wel eens duidelijk gemaakt, maar nee. Mevr begrijpt het niet.



Eens met de bovenstaande posters, dit is geen vriendin. En dit zegt niets over jou.



Een aantal jaar terug vertelde een kennis mij dat ze bang was dat ik haar vriendje af zou pakken.

Ik reageerde net zoals jij. Stelde haar gerust, dat ik absoluut niet geïnteresseerd was in haar vriend en sowieso nooit iets zou willen met vriendjes van vriendinnen, of bekenden, of welke bezette man dan ook.

Ik stelde me zelfs nog heel kwetsbaar op en vertelde haar dat ik gescheiden was, omdat mijn ex man vreemd ging met een goede vriendin. Dat ik daardoor maar al te goed wist hoeveel pijn en ellende vreemdgaan oplevert en ik het een ander nooit aan zou willen doen, of aan mee zou willen werken.

Een paar maanden later betrapte ik haar met mijn toenmalige vriend in bed. Tja...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven