Broers en zussen gedonder

21-04-2014 12:17 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Broers en zussen gedonder. Voor veel mensen waarschijnlijk bekend terrein, maar voor mij (uit een gezin met twee kinderen) een nieuw fenomeen. Maar nu krijg ik er ook mee te maken.



Mijn vriend heeft 2 zussen. Nummer één hebben we een goed contact mee. Nummer 2 is echter ontzettend verwend, gedraagt zich als een pure diva als dingen niet bevallen, tot en met schreeuwen aan toe. Daar doen we niet al te veel dingen mee, want dat is gewoon niet leuk.



Maar ook jammer. Want die andere zus is wel leuk. Daar mag je dan dus ook niet te dik mee worden. Want als je vaker met de ene om gaat sluit je de ander natuurlijk buiten. Had ik zelf kunnen bedenken, maar had er met 1 broer nog nooit bij stil gestaan.



Laats zijn we met de oudste zus, na een verjaardag nog even de kroeg in geweest. De rest was al naar huis, en het leek ons wel gezellig. Zo vaak zien we die leuke zus nou ook niet.



Foute boel natuurlijk. We werden er de volgende dag door mijn schoonouders op aan gesproken. Dat de jongste daar ook graag bij had willen zijn, en of we wel wisten dat we haar buiten sloten? En dat ze de laatste tijd heus wel in de gaten hadden dat we veel vaker met de ene op trokken dan de ander! En eerlijk gezegd hadden ze daar gelijk in, dat doen we ook



Pfffff had geen idee dat dat met meerdere kinderen zo'n gedoe geeft. Wat ben ik blij dat ik 1 broer heb, dat ik het met hem zo laat en vaak kan maken als ik wil, zonder dat meteen verplicht te moeten compenseren met een andere broer. Zucht.



Hebben jullie tips om op dit op een leuke manier te compenseren? Of moet ik me er maar gewoon bij neerleggen dat een spontane naborrel of hapje stad bij die leuke zus gewoon not done is omdat we het bij die ander ook niet doen?
Alle reacties Link kopieren
Sorry, had 'broers en zussen gedonder' moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Laat het lekker los, dat gevoel dat je alles 'eerlijk moet verdelen', en dat je moet voldoen aan wat een ander vindt.

Met de één heb je meer klik dan met de ander, en dat is prima. Gewoon met de leuke zus optrekken, de andere niet 'buitensluiten' of negeren natuurlijk, maar gewoon normaal doen.

Klaaaaarrrrrrrrr.
Alle reacties Link kopieren
quote:milena1 schreef op 21 april 2014 @ 12:21:

Met de één heb je meer klik dan met de ander, en dat is prima. Gewoon met de leuke zus optrekken, de andere niet 'buitensluiten' of negeren natuurlijk, maar gewoon normaal doen.

Klaaaaarrrrrrrrr.Ja, dat zou ik ook denken. Maar dat is dus not done, blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Je schoonouders moeten zich daar gewoon niet mee bemoeien..

Doen zij ook zo als je met jouw ouders iets gaat doen waar zij niet bij zijn?



Familie kies je niet, die krijg je cadeau, en het hoeft niet altijd te klikken..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Schoonouders moeten zich er niet mee bemoeien.

Het zou belachelijk zijn dat je niet met zus 1 iets kunt gaan drinken omdat zus 2 een verwend poppetje is.

Je hebt met sommige mensen nou eenmaal een betere klik. In jouw geval is dat zus 1. Tja jammer voor zus 2 maar niks aan te doen.

Dus ik zou gewoon gezellig dingen mwt zus 1 gaan doen. Je zou af en toe zus 2 mee kunnen nemen maar alleen als je daar zelf achter staat, niet voor schoonouders. Buitensloten vind ik overdreven. Jullie zijn de kroeg in gegaan jullie hebben haar niet expres genegeerd.
Vreemd dat de ouders van je vriend invloed menen te mogen/kunnen uitoefenen op met wie jullie graag je tijd doorbrengen.
Alle reacties Link kopieren
"En dat ze de laatste tijd heus wel in de gaten hadden dat we veel vaker met de ene op trokken dan de ander! En eerlijk gezegd hadden ze daar gelijk in, dat doen we ook"



Dat had je ook gewoon kunnen zeggen toch. Ja dat doen we ook. Niet dat het hun wat aangaat natuurlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:cassavechippie schreef op 21 april 2014 @ 12:23:

Schoonouders moeten zich er niet mee bemoeien.

Buitensloten vind ik overdreven. Jullie zijn de kroeg in gegaan jullie hebben haar niet expres genegeerd.Nouja, eerlijk gezegd vinden we het stiekem wel leuker zonder haar.. Dus wat dat betreft zijn we wel schuldig.
quote:saartjuhzes schreef op 21 april 2014 @ 12:22:

[...]



Ja, dat zou ik ook denken. Maar dat is dus not done, blijkbaar.



Volg je de normen en waarden van je schoonouders in alle aspecten van je leven?

Waarom deze wel?
Alle reacties Link kopieren
quote:waranaka schreef op 21 april 2014 @ 12:24:

Vreemd dat de ouders van je vriend invloed menen te mogen/kunnen uitoefenen op met wie jullie graag je tijd doorbrengen.Ja, als ouder geef je veel om je kind en het deed hen verdriet de jongste te zien balen dat ze buitengesloten werd.
quote:saartjuhzes schreef op 21 april 2014 @ 12:22:

[...]

.

Ja, dat zou ik ook denken. Maar dat is dus not done, blijkbaar.Dat is wel done, alleen je schoonouders gaan door met jongste 'verwennen' en blijven voor haar de kastanjes uit het vuur halen. Wat jullie doen is heel normaal schoonouders reageren een beetje overdreven!
Alle reacties Link kopieren
quote:saartjuhzes schreef op maandag 21 april 2014 12:22 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="milena1 in "Briers en zussen gedonder"" class="messagelink">milena1 schreef op 21 april 2014 @ 12:21</a>:</b>

Met de één heb je meer klik dan met de ander, en dat is prima. Gewoon met de leuke zus optrekken, de andere niet 'buitensluiten' of negeren natuurlijk, maar gewoon normaal doen.

Klaaaaarrrrrrrrr.</div></blockquote>Ja, dat zou ik ook denken. Maar dat is dus not done, blijkbaar. Bepaalt wie?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:waranaka schreef op 21 april 2014 @ 12:24:

[...]





Volg je de normen en waarden van je schoonouders in alle aspecten van je leven?

Waarom deze wel?Geen ervaring met meerdere broers en zussen, en ik weet dus niet wat wel kan en wat echt not-done is.



Dus als ik ergens op aan gesproken word, neem ik aan dat het geen bizarre eis/wens is, maar dat mijn schoonouders iets normaals van mij verwachten?
Alle reacties Link kopieren
quote:saartjuhzes schreef op 21 april 2014 @ 12:25:

[...]



Ja, als ouder geef je veel om je kind en het deed hen verdriet de jongste te zien balen dat ze buitengesloten werd.



En wat heeft ze er zelf aan gedaan om 'niet buitengesloten' te worden dan?

Laat die schoonouders van je lekker zelf gezellig gaan rummicuppen met hun dochter

En gaan jullie eens fijn je eigen leven leiden. De tijd van doen wat pappa en mamma van je verwachten is inmiddels wel voorbij hoor.
quote:saartjuhzes schreef op 21 april 2014 @ 12:25:

[...]



Ja, als ouder geef je veel om je kind en het deed hen verdriet de jongste te zien balen dat ze buitengesloten werd.Ging ze toevallig niet mee, of hebben jullie het heel bewust zo gemikt en bekokstoofd dat ze zich zo voelt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 21 april 2014 @ 12:24:

"En dat ze de laatste tijd heus wel in de gaten hadden dat we veel vaker met de ene op trokken dan de ander! En eerlijk gezegd hadden ze daar gelijk in, dat doen we ook"



Dat had je ook gewoon kunnen zeggen toch. Ja dat doen we ook. Niet dat het hun wat aangaat natuurlijk.Wat ik eigenlijk had willen zeggen was dat het aan zus lag, en niet aan ons. Als ze geen totaal verwende diva was geweest het een stuk leuker was geweest om met haar op te trekken, maar ja, dat kan je niet maken helaas..
"Nouja, eerlijk gezegd vinden we het stiekem wel leuker zonder haar.. Dus wat dat betreft zijn we wel schuldig."



Niks om je schuldig over te voelen hoor. Je hebt nu eenmaal niet zo'n klik met haar.

Eigenlijk vind ik dat je dat ook best bij je schoonouders aan kunt geven.

Zo van: Ik snap dat het voor jullie misschien niet zo leuk is maar ik heb niet zo'n klik met zus 2. Met zus 1 is die klik er wel en we doen graag dingen samen als we elkaar zien. Ik snap dat jullie graag zien dat iedereen even goed met elkaar omgaat maar je kunt geen klik hebben met iedereen. Met zus 2 is er geen klik. Het is geen buitensloten.



Je zou nog kunnen zeggen dat ze zich er niet mee moeten bemoeien maar dat doe ik zelf niet zo snel tegen mijn schoonouders
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt schreef op 21 april 2014 @ 12:29:

[...]





Ging ze toevallig niet mee, of hebben jullie het heel bewust zo gemikt en bekokstoofd dat ze zich zo voelt?Dat laatste.
quote:saartjuhzes schreef op 21 april 2014 @ 12:30:

[...]

Dat laatste.Tja, dan zou ik het ook lullig vinden. Dan nog kan ze dat zelf zeggen ipv je schoonouders.
Alle reacties Link kopieren
quote:cassavechippie schreef op 21 april 2014 @ 12:30:

"Nouja, eerlijk gezegd vinden we het stiekem wel leuker zonder haar.. Dus wat dat betreft zijn we wel schuldig."



Niks om je schuldig over te voelen hoor. Je hebt nu eenmaal niet zo'n klik met haar.

Eigenlijk vind ik dat je dat ook best bij je schoonouders aan kunt geven.

Zo van: Ik snap dat het voor jullie misschien niet zo leuk is maar ik heb niet zo'n klik met zus 2. Met zus 1 is die klik er wel en we doen graag dingen samen als we elkaar zien. Ik snap dat jullie graag zien dat iedereen even goed met elkaar omgaat maar je kunt geen klik hebben met iedereen. Met zus 2 is er geen klik. Het is geen buitensloten.



Maar dat is wel kwetsend voor haar. Want dan geef je gewoon toe dat je de ander leuker vindt!



En ze heeft het al heel moeilijk, want ze heeft nauwelijks een eigen leven, en heel veel stress want ze doet een zware studie.



Daarom rennen de schoonouders ook zo om haar heen, om al haar wensen te vervullen, omdat ze het zo moeilijk heeft. Ik mag heel blij zijn dat mijn eigen leventje heel wat makkelijker is!
En je vriend hield zijn mond? Die had toch tegen zijn ouders kunnen zeggen dat jongste zus niet zo gezellig is?
quote:saartjuhzes schreef op 21 april 2014 @ 12:29:

[...]



Wat ik eigenlijk had willen zeggen was dat het aan zus lag, en niet aan ons. Als ze geen totaal verwende diva was geweest het een stuk leuker was geweest om met haar op te trekken, maar ja, dat kan je niet maken helaas..

En waarom vertel je schoonmams niet gewoon dat de band met zus 1 leuker en gezelliger is dan met zus 2, zonder nare dingen over zus 2 te zeggen?

Je vriendinnen mag je uitzoeken, ook als ze toevallig je schoonzusje is.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt schreef op 21 april 2014 @ 12:33:

[...]



Tja, dan zou ik het ook lullig vinden.

Ja het is ook superlullig. Maar het is wel zo.



Als zij er ook nog is na een feestje zullen we gewoon minder snel nog een hapje of biertje doen, want met haar is het niet zo gezellig.



In de toekomst dus in het algemeen niet meer de stad in na een feestje, dan zal niemand zich meer buitengesloten voelen.



Meh, wat een gedoe, familie. Bij mijn familie heeft een kwart een een of andere stoornis, maar heb het idee dat het daar psychisch veel gezonder is dan bij de zogenaamde 'normale' en 'nette' mensen zoals mijn schoonfamilie!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je schoonouders vertellen dat je een leeftijd hebt waarop je zelf uit maakt met wie je wel en met wie je niet om gaat en dat het niet aan je schoonouders is om dat te bepalen.



De ene persoon ligt je tenslotte (veel) beter dan de andere.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven