Buitengesloten

01-08-2014 14:57 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
althans zo voelt het voor mij.



Ik ben al 7 jaren heel gelukkig met mijn vriend. Op werk heeft mijn vriend veel collega's waarmee hij ook bevriend is geraakt. Zo af en toe ga ik ook eens mee naar een avond met een borrel en een hapje. Altijd wel het gevoel gehad dat zij mij niet ontzettend aardig vinden, maar goed. Overigens geen idee hoe dat komt. Zij zijn ontzettend outgoing, ik ben meer rustig en kat uit de boom.



Nu gaat de hele club collega's met elkaar een week op vakantie in een ver, ver land....Vriend gaat ook mee. Ik had nog gevraagd: lief, ik wil ook wel mee. Maar hij gaf aan: Dat kan, maar weet niet of het voor jou een supervakantie wordt. Je zal de enige partner zijn die meegaat. Enfin, ik dacht: laat maar, misschien voor mij ook niet zo boeiend....(stiekem vond ik het wel jammer!). En prompt krijgt mijn vriend een email....en in deze email wordt gevraagd aan iedere bezette collega of ze hun partner meenemen....en het werd dus niet aan mijn vriend gevraagd. Het zit mij ontzettend dwars dat aan iedereen met partner wordt gevraagd: neem jij Suus of Sara mee? En aan mijn vriend wordt dus niet naar mij gevraagd.



Ik heb mijn vriend huilend opgebeld...waarom gaat iedereen zijn partner meenemen en wordt dat als enige niet aan hem gevraagd...hij had er geen verklaring voor en ik moest er maar niet zo mee zitten. Ik had toch al besloten dat ik niet mee wilde? Voor mij voelt het helemaal niet okee. Er gaan voor een deel ook vrijgezelle vrouwen mee en ik vind het niks dat mijn vriend als bezette man daar tussen gaat zitten. Terwijl de rest dus partner meeneemt.



Dus voorgesteld om toch mee te gaan...maar vriend leek ineens niet zo happig (of ik ben nu zo onzeker dat ik alle signalen verkeerd interpreteer....). Hij zei: eerst wel, dan weer niet, nu weer wel.....

Er volgde zo'n fikse ruzie dat hij zei: altijd dat gezeik ik hoef al niet meer mee....



Wat ik nu wil horen van jullie....Advies....Ik voel me buitengesloten door de collega die de email heeft gestuurd..Terecht? Ik voel me niet fijn dat mijn vriend daar als enige bezette man tussen de vrijgezelle vrouwen zit...Terecht?



Ik voel me gewoon ontzettend gepasseerd :'(
Ik zou me niet druk maken om zo'n email, misschien waren ze je vergeten. Maar ik snap de reactie van je vriend niet.... de andere partners gaan ws wel mee en jij wilde toch ook mee?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof je vriend al gezegd heeft dat jij niet mee gaat, omdat er niet meer naar wordt gevraagd.



Daarnaast lijkt dat ook precies zijn bedoeling. Helaas...



Ik had hieruit absoluut mijn conclusie getrokken. Wil je met iemand samen zijn die je zo behandeld?



Sterkte, wat een rotsituatie!
Ik zou gewoon vragen om gezellig samen te gaan en er geen ruzie meer om maken. Wil hij je echt niet mee dan hoor je dat dus meteen en kan je je conclusies trekken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet zo raar dat je je buitengesloten voelt, vooral als je al het gevoel heb dat ze je niet heel graag mogen.



Ik zou het bij de volgende borrel gewoon eens rechtstreeks aan die collega's vragen.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
Vriend heeft liever niet dat ik het aan die collega's vraag. Volgens hem zijn ze het gewoon vergeten en maak ik van een mug een olifant door ernaar te vragen...
Alle reacties Link kopieren
Dat hij als bezette man meegaat zou ik me sowieso maar geen zorgen over maken.



Eerste reactie van je vriend begrijp ik wel. Als er geen partners meegaan, snap ik dat het gek zou kunnen zijn als jij als enige wel meegaat.



Vind je die collega's zelf wel leuk? Zou je het gezellig vinden om met ze op vakantie te gaan. Als je je niet zo op je gemak voelt, zou ik niet meegaan.
Snap niet waarom je mee zou willen terwijl het niet klikt eigenlijk. Ken je de partners van de collega's? Komen die ook naar de borrels en etentjes?

Misschien zijn ze je vergeten. Of heeft vriend al gezegd dat hij alleen gaat?
Alle reacties Link kopieren
@groenejas...inmiddels is de situatie zodanig dat ik eigenlijk niet meer mee kan. Ik ga in september een opleiding volgen en de tentamens zijn net 3 dagen na thuiskomst van deze vakantie. Is dus niet superhandig....



Maar het gaat me nu ook meer om het principe....wil vriendlief mij nog wel mee? En waarom vraagt hij het niet meer...?
Alle reacties Link kopieren
roos_puck, 8 minuten geleden



Klinkt alsof je vriend al gezegd heeft dat jij niet mee gaat, omdat er niet meer naar wordt gevraagd. 

Daarnaast lijkt dat ook precies zijn bedoeling.

Helaas... Ik had hieruit absoluut mijn conclusie getrokken.

Wil je met iemand samen zijn die je zo behandeld? Sterkte, wat een rotsituatie!





Ik neig eigenlijk ook naar deze theorie.



Áls dat waar is, met de nadruk op áls... dan zou het in huize VanDetta flink waaien.



Niet omdat een man niet zonder mij op vakantie zou mogen.

Maar omdat hij liegt en draait.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Ik zou dus echt zo assertief zijn om een reply all te versturen met de tekst: hoi allemaal, per abuis zijn jullie mij vergeten. Zet mijn naam maar op de lijst!
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat die groep collega's en jij elkaar niet zo liggen. Kan toch gebeuren? Logisch dat ze jou dan niet vragen. Jij wilt toch ook niet op vakantie met iemand met wie je geen klik hebt? Je kan nu eenmaal niet met iedereen vrienden zijn. Het zijn tenslotte je vriend z'n collega's! Heb je zelf helemaal geen vrienden of collega's, dat dit zo'n punt voor je is?



Buiten dat, misschien hebben ze er niet eens aan gedacht, hebben ze je helemaal niet bewust buitengesloten.



Ik snap ook niet dat je het zo dramatisch erg vinden dat je niet uitgenodigd bent, als je toch niet mee wil.



Even later wil je wél mee, maar dan omdat je je vriend wilt controleren dat ie niet met die vrijgezelle meiden aan de haal gaat. Lijkt me geen goed motief voor een leuke, geslaagde vakantie; eerder een signaal dat je iets aan (het vertrouwen binnen) je relatie moet doen.



En dan ga je tenslotte zo'n ruzie schoppen dat je vriend er niet meer hoeft. Heb je toch nog je zin, zou ik bijna zeggen....



Wat je moet doen: praat met je vriend op een volwassen, niet met emoties doorspekte manier en probeer samen een redelijke oplossing te vinden. Hij wat meer begrip tonen voor jouw emoties; jij hem wat meer vertrouwen.
quote:ladylike855 schreef op 01 augustus 2014 @ 15:10:

Vriend heeft liever niet dat ik het aan die collega's vraag. Volgens hem zijn ze het gewoon vergeten en maak ik van een mug een olifant door ernaar te vragen...Niet doen dus en als jij mee wilt dit aangeven bij hem. Kan hij het doorgeven.
Alle reacties Link kopieren
Laat je vriend lekker met zijn collega's (al dan niet met aanhang) op vakantie gaan en probeer je er niet druk om te maken. Als hij had gewild dat je ook mee zou gaan, dan had hij je het wel gevraagd.



Wellicht vraagt hij je nog mee als hij hoort dat er veel aanhang mee gaat?
Alle reacties Link kopieren
Ik zal mij ook buitengesloten voelen hoor. Misschien is de klik tussen TO en de collega's van haar vriend er niet, alsnog is zij de partner en hoort ze er toch ook bij betrokken te worden?



Gewoon duidelijk aangeven dat je meegaat (ja nodig jezelf maar uit) en kijk naar de reactie. Weet je gelijk waar je staat
Alle reacties Link kopieren
Heb je je vriend op de man af gevraagd of hij wil dat je meegaat?

Niet dat gedraai, gewoon duidelijkheid vragen.
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zweren dat ik dit exacte verhaal hier een paar jaar geleden ook al heb gelezen......
Alle reacties Link kopieren
Ik neig eigenlijk ook naar deze theorie.



Áls dat waar is, met de nadruk op áls... dan zou het in huize VanDetta flink waaien.



Niet omdat een man niet zonder mij op vakantie zou mogen.

Maar omdat hij liegt en draait.[/quote]



Dit dus.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:ladylike855 schreef op 01 augustus 2014 @ 15:10:

Vriend heeft liever niet dat ik het aan die collega's vraag. Volgens hem zijn ze het gewoon vergeten en maak ik van een mug een olifant door ernaar te vragen...



Als hij niet wilt dat je dat vraagt dan zit er echt wel iets achter hoor.



Ruzie erover heb je toch al, dus gewoon vragen.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje67 schreef op 01 augustus 2014 @ 15:15:

Ik zou dus echt zo assertief zijn om een reply all te versturen met de tekst: hoi allemaal, per abuis zijn jullie mij vergeten. Zet mijn naam maar op de lijst!En dit.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de moeilijkheid niet echt.



Vriendlief, wil je dat ik meega? Nou dan regelen we het.

Waarom zo kruipen t.o.v. Collegae? Fuck it.

Niets zo veranderlijk als een mens.
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
Misschien wil je vriend je je er inderdaad niet bij hebben? Niet omdat hij met alle vrijgezelle vrouwen de tent in wil, maar omdat hij het relaxter vindt zonder aanhang.



Wij hebben hier op mijn werk ook wel eens uitjes met de personeelsvereniging, feestjes e.d. Ook met partner, en ik hoef niet altijd mijn man mee. Niet omdat ik hem niet leuk vind, of omdat ik me voor hem schaam, of omdat ik met al mijn collega's wil rotzooien, maar gewoon omdat mijn werk iets van mij is. En als mijn man mee is, moet ik me toch een soort om hem bekommeren (ook al is hij juist heel zelfredzaam en heel sociaal). Ik vind het ook wel eens fijn om iets alleen te doen, met de collega's die ik dagelijks zie. In plaats van weer als stelletje op te komen draven. Je kan gewoon allemaal werkgerelateerde grapjes maken, zonder dat ik mijn man zie denken; ehm waar gaaaat dit over?



Dit geldt voor hem ook op zijn werk trouwens, ga ik ook niet altijd mee, ook al is het inclusief partner.



Misschien durft je vriend het niet zo goed te zeggen dat hij liever alleen wilt gaan, niet omdat hij niet van je houdt, maar omdat hij gewoon ook een individu is.
Ik wil ook een motto
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje67 schreef op 01 augustus 2014 @ 15:15:

Ik zou dus echt zo assertief zijn om een reply all te versturen met de tekst: hoi allemaal, per abuis zijn jullie mij vergeten. Zet mijn naam maar op de lijst!



Precies.

Kijk daarna wat voor reacties je dan krijgt.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Laat je vriend toch lekker met zijn vrienden/collega's gaan, waarom willen zoveel vrouwen toch aan hun vriend hangen?



Ik vermoed dat hij een leuke vriendenvakantie in het hoofd had, ineens gaan er ook partners mee, helemaal niet leuk - dat verstoord de chemie.



En wat mij betreft is vriend vanaf begin duidelijk geweest dat TO het waarschijnlijk niet leuk gaat vinden.

Ga lekker iets voor jezelf doen, je zult zien dat plezier hebben zonder je man echt niet betekend dat je minder van hem houdt.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 01 augustus 2014 @ 15:16:

[...]





Niet doen dus en als jij mee wilt dit aangeven bij hem. Kan hij het doorgeven.Maar dat is het hem juist en weer dat typische vrouwengedoe, ze wil niet mee (ivm opleiding) maar ze wil wel graag gevraagd worden....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven