Date met een dove jongen

11-08-2010 20:24 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



zondag ga ik daten met een dove jongen. Heel spannend, want ik vind hem heel leuk. En dat terwijl ik hem nog helemaal niet zo vaak heb gezien.

We kennen elkaar uit de kroeg en hebben pas al een keer gezoend en aiiai wat een vonken. Ik weet dus eigenlijk ook wel zeker dat hij mij ook wel leuk vindt. We hebben ook al wat gemaild en elkaar berichtjes gestuurd. Zucht, ik voel me net een puber

Wat ik vooral spannend vind, is dat het voeren van een normaal gesprek best wel lastig is. Hij kan wel liplezen, maar ik ben nogal een kletskous en dat is voor hem niet makkelijk. Hij spreekt zelf echt heel moeilijk, want is altijd al doof geweest. We zullen elkaar dus bij alles moeten aankijken (vind ik niet heel erg, hij heeft prachtige ogen) en dan nog is alles wat je zegt natuurlijk minder spontaan dan normaal gesproken.



Ik weet niet helemaal waar ik met dit topic naartoe wil. Gewoon even mijn zenuwen van me afschrijven geloof ik. En misschien heeft iemand hier wel ervaring mee? Ik loop me nu al druk te maken en ik moet nog tot zondag!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het alleen maar leuk om dit te lezen. Je klinkt als iemand die zonder vooroordeel in dit avontuur stapt. Geniet ervan en kijk wat het je brengt.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring maar wat spannend!!! Nog 4 nachtjes slapen!!
Dacht ik toch dat je bedoelde een Dove man....Ach ja, waar het hart van vol is.

Alle reacties Link kopieren
ik heb enkele maanden een relatie gehad met een dove jongen.

al hoop ik niet dat mijn ex jou date is want na de relatie ontpopte hij zich tot een ware stalker ...
Alle reacties Link kopieren
O Soepkippie, wat heerlijk voor je dat je zo verliefd bent! Het is mij 6 jaar geleden ook overkomen en we zijn nog steeds happy samen.

Het vergt zeker aanpassing, maar als je/jullie het echt wilt moet het lukken hoor!

Jullie praten dus niet met gebarentaal? Wij ook niet, met liplezen kom je al een behoorlijk end.

Ik ben heel benieuwd hoe het zondag gaat aflopen...
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk! En idd wat Jongjenever zegt, geniet ervan! Wat gaan jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Yamuna schreef op 11 augustus 2010 @ 20:33:

ik heb enkele maanden een relatie gehad met een dove jongen.

al hoop ik niet dat mijn ex jou date is want na de relatie ontpopte hij zich tot een ware stalker ...Hè gatver.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 11 augustus 2010 @ 20:32:

Dacht ik toch dat je bedoelde een Dove man....Ach ja, waar het hart van vol is.

[afbeelding]Haha Italy, hij is zeker niet verkeerd!
Alle reacties Link kopieren
oh wat fijn snelle reacties! Genieten ga ik zeker van de date. Ik kan niet wachten. Nog 4 nachtjes slecht slapen ja



Sneeuwvlokkie. Leuk om even een succesverhaal te lezen. Geen gebarentaal nee want... sja dat 'spreek' ik tenslotte niet. Ik heb tot nu toe trouwens het idee dat hij mij beter verstaat dmv liplezen dan ik hem. Ik vond het tot nu toe vooral erg wennen dat je niet even zomaar iets kan zeggen tussendoor. Daardoor krijgt ook alles meer lading lijkt het.



(2itali2, hahaha ook een leuk exemplaar)
Alle reacties Link kopieren
dat hoop ik ook niet dan Yamuna. Lijkt hij me nu geen type voor, maar zoiets zie je waarschijnlijk niet aankomen.



@Linda als het goed weer is gaan we richting strand



Oh neeeee misschien had ik dit topic beter niet kunnen openen. Nu word ik nog zenuwachtiger, of t zijn vlindertjes. Hoe erg zeg, ik moet hem nog echt leren kennen.
Leuk topic! Kun je niet wat gebaren in gebarentaal leren? Kun je mooi indruk maken! X-) (koffie? Ja lekker! Dat soort dingen?)
Alle reacties Link kopieren
soepkippie mijn ex is kunstenaar en zijn naam begint met een H en hij woont ook in een dorp H.
Alle reacties Link kopieren
ja ik zat ook te denken om een paar gebaren te leren. Maar komt dat niet een beetje aanstellerig over??

Oh zucht ik begin nu ook heel onzeker te worden



Yamuna, dat stelt mij gerust want hoewel hij iets creatiefs doet komt het verder helemaal niet overeen
Alle reacties Link kopieren
wel heel vervelend voor je trouwens yamuna! Ik hoop dat je inmiddels helemaal van hem af bent?
Alle reacties Link kopieren
Super toch! Klinkt leuk Gewoon lekker jezelf zijn. Veel plezier alvast
Alle reacties Link kopieren
ja ik moet het ook vooral leuk vinden en dat vind ik ook echt hoor. Ik ben denk ik een beetje bang dat hij afhaakt als ik hem niet goed begrijp of een gesprek daardoor minder soepel verloopt.



We hebben wel heel veel raakvlakken, dus op zich zal het wel goed moeten komen.
Alle reacties Link kopieren
Soepkippie, nee joh jij hoeft helemaal geen gebaren te leren! Je moet gewoon lekker jezelf blijven. Nou vooruit, eentje dan, ken je het handgebaar van 'I love you'? Die moet je hem zondag laten zien! Haha, dan gaat t wel heel snel hoor...

En trouwens, verliefd zijn op een dove jongen vind ik veel intenser, omat hij meer met zn ogen doet, hij kijkt je dieper aan, tast is extra gevoelig...



Zucht...



Ik ben nog steeds dol op mijn Sneeuwman, maar die verliefde fase, dat was nog eens... WAUW!



Geniet er van hoor!
Alle reacties Link kopieren
soepkippie , kladblok mee geen grapje

ik heb nog menig gesprek gevoerd per kladblok



Fijn dat het niet mijn ex is en ja ik ben er inmiddels helemaal vanaf, hij heeft inmiddels zijn taakstraf gedaan en heeft mij 200 euro betaald schadevergoeding voor twee jaar stalken
-
quote:Soepkippie schreef op 11 augustus 2010 @ 20:50:

ja ik zat ook te denken om een paar gebaren te leren. Maar komt dat niet een beetje aanstellerig over??

Oh zucht ik begin nu ook heel onzeker te worden



Yamuna, dat stelt mij gerust want hoewel hij iets creatiefs doet komt het verder helemaal niet overeenHier had ik overheen gelezen maar nee hoor, zéker niet aanstellerig! Je gaat je toch niet direct voor een cursus aanmelden? Gewoon een paar algemene woorden zoals drinken, bier, cola, koffie, leuk, grappig, stom, vervelend, strand, zee, zon, koud, warm.
Alle reacties Link kopieren
haha sneeuwvlok, nou i love you ga ik maar niet leren! Wat je zegt van intense dat herken ik nu al. Die zoen...................



Yamuna heftig verhaal zeg.

Hij heeft volgens mij altijd een kladblokje bij zich dus wie weet dat we daar wel gebruik van maken.

Nou ik denk nu ook, hij heeft al zijn hele leven ervaring, dus hij moet mij maar een beetje helpen.



oooh ik krijg net weer een smsje van hem dat hij er zin in heeft
@Sneeuwvlokkie: communiceert jouw vriend wel in gebarentaal met andere doven? Of leeft hij niet in de dovenwereld?

Anders vind ik het echt vreemd dat jullie niet gebaren. Het is voor 95% van de doven echt essentieel namelijk. Veel doven zijn slecht in de NL taal.



Maar als jullie hier je weg in hebben gevonden, wie ben ik dan om daar over te oordelen
Alle reacties Link kopieren
nostradame, toch maar een paar woordjes leren dan? (lang leve youtube) Dan zie ik nog wel of ik ze durf te gebruiken.

Zou ie dat leuk vinden ja? Ja, dat weten jullie natuurlijk ook niet...
Ik denk dat hij het erg leuk vind!



Let er wel op dat je Nederlandse woordjes opzoekt als je op youtube kijkt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven